1. #1

    fråga angående 70cc

    om man skaffar 70cc, vad bör man då göra för något?
    byta mkunstycken, vikter o kopplingsfjädrar vet jag att man bör ändra, men finns de något annat?
    har hört något om squish vad är de för något och är de nödvändigt att tänka på?

    mvh / en okunnande lärjunge i skogen

  2. #2
    Du bör byta förgasare (går väl att köra med original om du byter munstycke men kommer inte gå så bra), rör, byta till sportluft filter (eller plugga ur original). Och beroende på vilken cylinder du köper så kanske du måste byta vev också.
    Ska du stunta? Då rekommenderar jag att du byter variator också.

  3. #3

  4. #4

  5. #5

  6. #6

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Lika länge som om du hade haft sport cylinder kan jag garantera.
    Det är först när man byter avgasrör/ förgasare osv.. som det börjar hända saker.
    Utan detta är cylindern helt meningslös och kommer troligtvis inte gå direkt nå
    bättre än om du hade haft en 70 sport ex.
    jag har på effektrör, trimm variator och ska skaffa 70cc + 17,5a kan man jköra med org vev? har inte råd me ny och kmr nog inte vilja lägga pengar på en vev.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Lika länge som om du hade haft sport cylinder kan jag garantera.
    Det är först när man byter avgasrör/ förgasare osv.. som det börjar hända saker.
    Utan detta är cylindern helt meningslös och kommer troligtvis inte gå direkt nå
    bättre än om du hade haft en 70 sport ex.
    Hahaha, kör du på en hyper cylle på en minarelli motor så får vi se hur de går, du vet inte ens vad det är för motor han har, kanske har han piaggio motorn som har orginal en mycket starkare vev än minarelli motorn. Du kan köra hyper på en piaggio men det skulle jag inte göra, brister det så kanske nån kula från ramlagret åker runt i motorn och tar sönder mer skit och man blir till slut tvungen att köpa en helt ny motor? Minarelli däremot skulle jag rekommendera att man bytte vev så fort man går upp till midrace och uppåt.

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Allså förstår ni inte?
    Bara för man sätter på en hyper cylinder betyder inte det att den kommer varva 15 000 RPM och
    får gasres och den kommer gå så in i helvete. NEJ..

    Det är först när du börjar slänga på annat avgasrör/förgasare osv.. När det börjar bli lite mer
    effekt i motorn som det är nödvändigt. Utan övriga värsting komponenter är cylindern meningslös kan man säga. Tror inte du känner någon märkbar skillnad om du byter från ex stage 6 pro 70cc till polini evo 70cc.
    Word på allt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in