1. #1

    Question Motorn skar sig! vad gör jag?

    Tjena, ute och åkte häromdagen när oljelampan började lysa. jag testade att åka hem med moppen men de var ett misstag. motorn skar sig ordentligt och den låter nu som en rostig gammal burk.
    Jag skulle behöva veta vad som behöver göras och om någon vet hur mycket kostnaderna brukar ligga på? Annat jag borde veta? tacksam för svar!!

  2. #2
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av godispåsen Visa inlägg
    Tjena, ute och åkte häromdagen när oljelampan började lysa. jag testade att åka hem med moppen men de var ett misstag. motorn skar sig ordentligt och den låter nu som en rostig gammal burk.
    Jag skulle behöva veta vad som behöver göras och om någon vet hur mycket kostnaderna brukar ligga på? Annat jag borde veta? tacksam för svar!!
    Du får prova skruva av cylindern och kolla hur den ser ut, antagligen är det bara cylindern som har skurit, brukar finnas billiga cylinderkit, d.v.s kopior på www.twostroke.se t.e.x.

    Har du någon som helst kunskap av att mecka eller har du kanske någon polare som kan hjälpa dig, annars är det bara att lämna in den eller chansa på att försöka själv

  3. #3

  4. #4
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Räkna med ca 1000 kr + - vad nu som är sönder.
    Insåg precis att det inte stod vilken moppe det var ens?

    Men en originalkopia brukar gå på 500-1000 kr på scooter väll, om det nu bara är cylindern som är sönder?

  5. #5

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in