-
2010-09-12, 10:08 #1
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- Onsala
- Inlägg
- 11
Effektivt sätt att trimma ärrooxxx
Tjenare !
Om man nu ska trimma en helt original aerox, hur gör man det bäst?
Jag har tänkt på att byta till racingrör, 70cc cylle, dra V-ringen och plugga ur den, men undrar bara lite om det finns något ännu effektivare sätt att fixa några kmh xtra ?
Kalla mig inte dum nu, men jag är ju inte den bästa på trim och sånt
så hade vart jävligt schysst om man kunde få lite rådI'm fuckin' instoppable!
-
2010-09-12, 10:27 #2
byt förgasare till en större, det ger lite mer toppfart, byta munstycke är ett måste, variatorvikter likaså om du skaffar cylle/rör/luftfilter
§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.
-
2010-09-12, 10:56 #3
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- Onsala
- Inlägg
- 11
-
2010-09-12, 11:01 #4
Byt förgasare när du byter till 70cc och ställ in den rätt med munstycken och variatorvikter/kopplingsfjädrar..
Här är några saker du kan göra extra för att den ska gå fortare:
- byta slutväxeldrev till en aning tyngre ( Malossi 13/44 ex )
- Byta membran ( stage 6 osv.. )
- Byta variator ( Multivar/speedcontrol.. Helst Malossi MHR Overrange Kit )
- Porta cylinder och matcha till blocket
- Pumpa däcken hårda
-
2010-09-12, 13:10 #5
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- Onsala
- Inlägg
- 11
-
2010-09-12, 13:12 #6
-
2010-09-12, 13:13 #7