Sidan 14 av 65 Första ... 412131415162464 ... Sista

Ämne: Filmtråden!

  1. #391
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    The shining. Helt fantastisk film.
    Jo den har jag inte kunnat undgå. Men vilken av saw filmerna är bäst ? har sett 1:an och 2:an kanske 3:an. är dom andra värda att se ?

  2. #392
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Yeeees, pulp fiction är ju bara så jävla bra alltså. Har sett den otroligt många gånger, men har ännu inte tröttnat

    Tips på bra skräckfilm ? (är inte bra på skräckfilmer så vet inte vad jag ska fråga efter)
    the eye (tror den heter så?), mirrors, the ring, the grudge osv. (kan säkert ha skrivit fel namn, dålig på sånt )

    edit: ja se resten av saw filmerna, dock är dom inte riktigt skräck
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #393
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Jo den har jag inte kunnat undgå. Men vilken av saw filmerna är bäst ? har sett 1:an och 2:an kanske 3:an. är dom andra värda att se ?
    Har du redan sett dem kan du allt se de andra med. Jag tycker att handlingen i dem är rätt sköna, alltså att folk som inte uppskattar livets egentliga värde blir utsatta för överlevnadstester. Sedan gillar jag upplägget samt effekterna i övrigt. Om de är bra filmer ur ett allmänt perspektiv är dock en annan fråga. Tror det är en grav smaksak.

    Om ni söker skräckfilmer så besök www.itsonlyamovie.co.uk för mycket mycket tips.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  4. #394

  5. #395
    I rymden finns inga känslor !

  6. #396
    Är på även på jakt efter en film jag såg förlänge sedan. Handlar om en sniperskytt som blir utvald till något uppdrag, det är en scen jag kommmer ihåg, där två officierare står och kollar ut över ett fält där den ena ska övertala att killen är tillräckligt bra för uppdraget typ, och under tiden dem pratar får man se hur sniperskytten stealthear sig igenom fältet med camo-dräkt utan att dem ser honom, så ploppar han upp typ 1 meter ifrån dem.

    Uppskattar hjälp enormt!

    (nej det är inte shooter..)
    2674/2

  7. #397

  8. #398
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Tänkte precis skriva shooter... fan.
    Visste att det skulle ploppa upp så förvarnade
    2674/2

  9. #399
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg
    Är på även på jakt efter en film jag såg förlänge sedan. Handlar om en sniperskytt som blir utvald till något uppdrag, det är en scen jag kommmer ihåg, där två officierare står och kollar ut över ett fält där den ena ska övertala att killen är tillräckligt bra för uppdraget typ, och under tiden dem pratar får man se hur sniperskytten stealthear sig igenom fältet med camo-dräkt utan att dem ser honom, så ploppar han upp typ 1 meter ifrån dem.

    Uppskattar hjälp enormt!

    (nej det är inte shooter..)
    Vet inte vilken film det är men ska se den när jag får veta vad den heter, verkar bra!
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  10. #400
    Såg American Psycho idag, riktigt bra!

  11. #401

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Enemy at the gates?

  12. #402
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Såg American Psycho idag, riktigt bra!
    Älskar visitkortsscenen.

  13. #403
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Älskar visitkortsscenen.
    Håller med!

    Sen den när han ringer sin advokat är också riktigt bra.

  14. #404
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Vet inte vilken film det är men ska se den när jag får veta vad den heter, verkar bra!

    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Enemy at the gates?
    http://www.imdb.com/title/tt0109444/

    Den filmen är det!
    2674/2

  15. #405
    Citat Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg

    Påtaglig fara
    , haha, vilket kasst namn.

  16. #406
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg
    Haha, instämmer med Joha. Men den skall laddas ner nu då!
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  17. #407
    Paranormal activity 2 är absolut inte lika bra som 1an. Sjuk seg start på filmen -.-

    får 4/10 av mig ...

  18. #408
    Såg Beck - Levande begravd för någon dag sedan. Helt okej! Lätt sevärd åtminstone.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  19. #409

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Såg Beck - Levande begravd för någon dag sedan. Helt okej! Lätt sevärd åtminstone.
    såg den också, var väll helt okeej;D

  20. #410
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    Paranormal activity 2 är absolut inte lika bra som 1an. Sjuk seg start på filmen -.-

    får 4/10 av mig ...
    Fan va synd, är ju ganska taggad på att se den

    Ikväll såg man SAW 3D Själva filmen var helt okej, men det var alldeles för lite 3D, typ bara texten och någon liten del här och där som var det...

  21. #411
    Såg Wall street 2 på bio igår, den va väll sådär. Tyckte igentligen inte om handlingen, de hände inte så mycket

  22. #412
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Fan va synd, är ju ganska taggad på att se den

    Ikväll såg man SAW 3D Själva filmen var helt okej, men det var alldeles för lite 3D, typ bara texten och någon liten del här och där som var det...
    Såg också den igår Mycket bättre än dom förra. Men som du säger, för lite 3D.

  23. #413
    Tips på bra skräckfilmer?

  24. #414
    Nån som har sett Dödsklockan? Boken var bra iaf.

  25. #415
    Såg Saw 7, 3D Igår, Äcklig film, inte läskig men äcklig

    Ingen vidare 3D film men den var bra

  26. #416
    Stör mig på när de ska blanda in 3D Om man vill se i 3D-Version så kan man väl bara ta och sätta igång en dvdfilm och ta en dos lsd

    Förövrigt har jag sett ett antal filmer de senaste dagarna.

    De som är värda att se enligt min mening är bland annat: Legion, God's Army, Angels Heart, Butterfly Effect, Van Diemens Land samt The Invisible.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  27. #417

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Tips på bra film. Typ hämndfilm.

  28. #418
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    bara jag som fortfarande nöter the fast and the furious serierna? kan se dom hur många gånger som helst,

  29. #419

  30. #420
    Citat Ursprungligen postat av moppeperra Visa inlägg
    bara jag som fortfarande nöter the fast and the furious serierna? kan se dom hur många gånger som helst,
    Nja, har sett dom ett par gånger. Skulle det komma en femte film eller är det bara skitsnack?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in