Sidan 37 av 65 Första ... 27353637383947 ... Sista

Ämne: Filmtråden!

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Tyckte den var ganska seg faktiskt , hade dessutom förväntat mig ett bättre slut. Ett tips är filmen Knowing , riktigt bra imo.
    hahaha, såg filmen nu. Riktigt bra fram tiills slutet, som var det sämsta jävla skit jag någonsin sett

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En brud hade hört något om en skräck rulle som heter "The It", måste inte heta så, hon var inte helt säker. Men den skulle tydligen vara ny, någon som vet vilken det kan vara?
    Finns en som heter "It". Dock är den från 1990
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Drog precis ner säsong 1 av OZ, blir till att kolla ett par avsnitt och se vad de är för något. Bara hört bra om serien .
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    The Machinist , blev besviken. Känns för mycket Fight Club . Men visst, Bale är en bra skådespelare, men denna filme gillade jag inte..

The Fighter riktigt bra film faktiskt, började se den en gång men tyckte den va dryg så stängde av den men nu tog jag mig tid o se den Den blir bättre och bättre, för början va rätt kass.
    F.d. Almsarn

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    127 Hours var för seg för min smak. Vet väl inte riktigt vad som var bra med den heller.

Bröllopsfotografen på TV4. Har sett den förr, men tål att ses igen.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ös på med tips på fartfylld action och roliga komedier! exemplel: American pie, baksmällan, law abidin citizen, A-team etc. Lite blandat

Lite vad jag tyckt om filmer då:
    Faster: Var rätt värdelös enligt mig, hände inget utan åkte bara runt och letade upp folk att hämnas på.
    The fighter: Riktigt bra film, när man bara sett början så blev man tveksam sen blev den bättre och bättre och saker flöt ihop.. Verklighetsbaserad som ralley sa också
    Supercross: Chill film, inte jättebra men inte dålig heller.
    The tourist: Helt okej film med bra skådespelare men den kunde vart mycket bättre!
    Gladiator: Grym film, måste ses ifall man inte sätt den än
    Orkar inte ta upp fler..

edit: parodier går bra det med
    Senast redigerat av Shöwtek den 2011-03-14 klockan 22:03.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Någon mer än jag som inte klarar av att se svenska filmer?
    Tycker det är så tråkigt att se dom för jag får känslan "Been there, done that" ungefär.

Tycker också att många svenska skådespelare är dåliga. Det låter så fejkat när dom pratar.

Min känsla i alla fall. Kanske är ensam om det.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Tycker det är så tråkigt att se dom för jag får känslan "Been there, done that" ungefär.

Tycker också att många svenska skådespelare är dåliga. Det låter så fejkat när dom pratar.

Du är inte ensam. Kan också ha rätt svårt för vissa, dock så kommer det till och från vissa riktigt fina svenska filmer. Det är dock inte så ofta som man vill kanske, men har sett vissa fina filmer genom åren.

Några speciella som jag tänker på är "Till det som är vackert, Capricciosa och Vingar av glas.

Säkerligen några som inte håller med mig om dessa titlar, men det är i alla fall vad jag tycker.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    127 Hours var för seg för min smak. Vet väl inte riktigt vad som var bra med den heller.
    Själv så gillade jag den Tyckte man kunde känna igen sig lite, tills det att han fastna då..
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Bröllopsfotografen på TV4. Har sett den förr, men tål att ses igen.
    Såg den när den kom ut, tyckte den var riktigt kass.
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg

Håller med, kan inte komma på någon bra svensk film så här direkt.
    F.d. Almsarn

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Snabba cash är väl ändå bra?

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Har inte sett den
    F.d. Almsarn

Jag tycker faktiskt att Johan Falk filmerna funkar. De är ju inte dåliga direkt

Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Jag tycker faktiskt att Johan Falk filmerna funkar. De är ju inte dåliga direkt
    Det är något jag verkligen inte klarar av. Beck, Wallander osv. Känns så onaturligt alltihopa. Kan ju bero på skådespelarna också, men har väldigt svårt för det.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Såg precis Piranha, själva filmen var inte speciellt bra, men det var endel snygga bruddar i den iaf Skulle dock inte rekommendera den..

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Tycker den är riktigt dålig, ljudet är sämst på den och ja i princip allt var kass, men de är ju min åsikt :p

Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    ÖÖHH pojkar o flickor(?) Ös på me bra action rullar!!! kan va krig,bil ja vafan som helst!! kan va i still med Gladiator,300,Pearl Harbor,Saving private ryan,bad boys,fast and furius,Death proof osv Inga jävla b filmer heller...
    Bad Boys 1 o 2, Bourne-filmerna, Faster, Die Hard(alla), We were soldiers, Tomrrow when the war began, Waist Deep, o.s.v...

Voddler till iPhonen fixat nu, ska bli intressant att se hur det funkar.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Bad Boys 1 o 2, Bourne-filmerna, Faster, Die Hard(alla), We were soldiers, Tomrrow when the war began, Waist Deep, o.s.v...
    Faster måste varit bland dom tråkigaste rullarna jag sett. Typ tidsfördriv-film?
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    ÖÖHH pojkar o flickor(?) Ös på me bra action rullar!!! kan va krig,bil ja vafan som helst!! kan va i still med Gladiator,300,Pearl Harbor,Saving private ryan,bad boys,fast and furius,Death proof osv Inga jävla b filmer heller...
    shooter, och transporter filmerna

Reg.datum
    May 2010
    Shooter är redigt bra film

Svempas avatar
    Reg.datum
    May 2010
    shooter, och transporter filmerna
    Tackar så mycket för era förslag har sett alla förutom waist deep som jag ska titta på nu Men visst fan måste de komma en tvåa på Tomorrow when the war began annars va de ett riktig dåligt slut. Ofullständigt i min mening

Ös på med mer förslag nu

Reg.datum
    May 2010
    Filmtips på action eller komedi filmer?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Fa-an Har letat lite efter en film som jag minns att jag såg hos min morbror typ över 7 år sen.. tror jag hittat den nu: http://www.imdb.com/title/tt0092906/ Men går ju inte o hitta nånstans :/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in