1. #1

    Steget mellan moppe och bil?

    Tjenare!
    Jag har kommit i ett konstigt stadie där jag inte vill köpa bil riktigt än för är 15 år och får inte övningköra från i slutet av sommarn så börja med bil är ganska tidigt tycker jag och tänkte ändå skaffa en bubbla som är i bra skick. Sen vill jag inte hålla på med 50cc mopeder utan jag köpte 2 st "bågar" som vi kallar dom för. Är 90cc dirtbike cyklar som jag tycker är ganska roligt men har liksom gjrort de också. Har kollat på 170cc gokart som man kör på väg. hoppas någon vet ungefär var jag syftar åt.

    Är det någon som typ har varit i samma stadie som köpte/gjorde något roligt? Köpte eller gjorde något med 4 hjul och skaffade åt sig blickar som fan? Ni som kan tänkte er veta något som jag tycker låter intressant skriv gärna

    Mvh/ PrutarN


    PS: Bild på en av "bågarna". Den andra är orange. Det är något billigt mas producerat men ändå så kul så länge de varar


  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    En gammal 240 och putsa upp riktigt fin tills du får börja övningsköra är väl ett bra exempel Annars en cross! Du kommer ha mycket roligare på en riktig cross än en kinafiddy.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3

  4. #4
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    Kööp en cross på 250kubik (tvåtaktare) så blir du nöjd riktigt nöjd

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Trimma mer helt enkelt.
    Håller med, trimma mer. Annars köp du dig en 125 2t eller en 250 2t eller 4t du blir nog nöjd vilket som beroende på hur du kör.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Håller med, trimma mer. Annars köp du dig en 125 2t eller en 250 2t eller 4t du blir nog nöjd vilket som beroende på hur du kör.
    Har varit inne på att försöka trimma skiten ur den blåa(äldst) för den orange är precis ny. Bara gått typ 2 Tim Max. Sen har jag varit inne lite på att köpa gokart som man får köra på väg eller köpa en bugxter 150cc eller nått. Vad tycker ni? Trimma fortfarande?

  7. #7
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av PrutarN Visa inlägg
    Har varit inne på att försöka trimma skiten ur den blåa(äldst) för den orange är precis ny. Bara gått typ 2 Tim Max. Sen har jag varit inne lite på att köpa gokart som man får köra på väg eller köpa en bugxter 150cc eller nått. Vad tycker ni? Trimma fortfarande?
    Köp dig en cross och glid runt på så ska du se det blir lite roligare
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  8. #8
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av PrutarN Visa inlägg
    Har varit inne på att försöka trimma skiten ur den blåa(äldst) för den orange är precis ny. Bara gått typ 2 Tim Max. Sen har jag varit inne lite på att köpa gokart som man får köra på väg eller köpa en bugxter 150cc eller nått. Vad tycker ni? Trimma fortfarande?
    Såna kinafiddys som den blåa på bilden, är inte värt att trimma.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  9. #9
    Epa då?

  10. #10
    Okej, Men jag är rätt less på att inte får köra ett ända fordon som har en motor. Ibland är man så sugen på att bara ta en mopedkort och ut och köra 3 dagar i streck. Men så tänker man samtidigt på att man ska börja övningsköra snart och då kanske man vill ha någon bil. Förstår ni nu var jag står . Jag kommer ingenstans. Jag är motorintresserad som fan men samtidigt har man en hjärna som jobbar för fullt vad man ska göra. Man har ju en sommarstuga där man gärna vill glida ner till "byn" och fånga lite blickar med nått men samtidigt övningsköra Pallar inte mer :S

  11. #11

  12. #12
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    investera i en storcross isf.

    äre värt att köpa en bil när man är 15?
    svar nej. håller med, cross. man kan inte ha så mycket roligare än det
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #13

  14. #14
    Som tidigare nämnt är ju en cross en vettig investering om du vill ha roligt, eventuellt att trimma något. Ett projekt kanske? Du har ju som sagt motorintresse vilket betyder att du inte nödvändigtvis behöver köra utan kanske nöjer dig med att skruva med något tillsvidare.

    Har pillat med en Dragracemoped en längre tid men haft lite annat kul under tiden att pilla med vid sidan av. Småcrossar, pw80 med 160cc daytona motor, 150cc gokart, fyrhjuling, goped, cykel med motor, osv. Allt mer eller mindre seriöst, det du behöver är fantasi!

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Som tidigare nämnt är ju en cross en vettig investering om du vill ha roligt, eventuellt att trimma något. Ett projekt kanske? Du har ju som sagt motorintresse vilket betyder att du inte nödvändigtvis behöver köra utan kanske nöjer dig med att skruva med något tillsvidare.

    Har pillat med en Dragracemoped en längre tid men haft lite annat kul under tiden att pilla med vid sidan av. Småcrossar, pw80 med 160cc daytona motor, 150cc gokart, fyrhjuling, goped, cykel med motor, osv. Allt mer eller mindre seriöst, det du behöver är fantasi!
    Tack Hilmersson! De var väldigt bra sagt. Tack alla andra igen för att i hjälper mig och kommer med förslag Som jag förstår så har ni givit mig många förslag man kör med, Vad är era förslag att mecka med som är i lagom storlek, Hilmersson hade lite bra förslag. Vad tycker ni?

  16. #16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in