FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Bottendrag, Piaggio Typhoon

Tja! (igen) Har en Piaggio Typhoon med: Stage6 alu 70cc, Yasuni Z, Dellorto 21mm Black Edition, Stage6 Drivrem, Kopplingsfjädrar och tryckfjäder ( vet ej hur hårda eller nåt ) och har 100 i munstycke. Nu är det så här jag har bra toppfasrt och allt sånt, går rent och så, men vill ha bättre bottendrag just nu är det att den kommer igång efter några sekunder. Hur ska jag få det? Högre munstycke eller vadå?

samma med min neos, ska nog testa byta till ett större munstycke då den har bättre drag när den e kall och när man kör på choken, testa att byta till större munstycke och pilla på luftskruven
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Haha har pillat på luftskruven och tomgångskruven hela dagen typ xD

Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Haha har pillat på luftskruven och tomgångskruven hela dagen typ xD
    testa att byta till större munstycke isåfall
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    aa ska göra det imorrn

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Asså jag lyckas inte fixa det! Har bytt munstycken 6 7 ggr idag och större ska jag inte ha för då går den bara sämre och sämre, Ska jag byta vikter eller nåt? Hur kan man annars få bättre bottendrag? Jag vill stunta där med skiter jag fullständigt i topphastigheten.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    sätt i bättre kopplingsfjädrar då. för dom verkar inte greppa på rätt varv.

men ställde du in trottelnålen och det idag då?
    för att bara byta huvudmunstycket gör INGET på botten.
    Ja jag ställde nålen Gjorde ingen skillnad :/

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Hur hårda kopplingsfjädrar ska jag ha då? (sorry för dubbelpost)

Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Asså jag lyckas inte fixa det! Har bytt munstycken 6 7 ggr idag och större ska jag inte ha för då går den bara sämre och sämre, Ska jag byta vikter eller nåt? Hur kan man annars få bättre bottendrag? Jag vill stunta där med skiter jag fullständigt i topphastigheten.
    Hårdare fjädrar och hårdare tryckfjäder (Y)
    Vill du ha svar av mig, så citera mig!

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hela moppen ser ju ut att typ sprängas "/

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Asså innan jag bytte Drivrem så va bottendraget skit skönt. Kan det ha påverkat något?

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Kan vara så att den remmen du har på nu är något hårdare än den som var på tidigare. Har du en rem som inte är tillräckligt följsamt tillsammans med remskivorna blir följden ett försämrat axx. Malossi Special belt är en rätt najs rem. Funkar bra till det mesta. Märker du någon skillnad på axxet jämfört med kallkörning och varmkörning?

Jag hade testat att byta tryckfjäder mot någon som bara är lite hårdare än original till att börja med. Kan tänkas att den som sitter på är för styv. Exempelvis till en sån som man får med Malossis Multivariatorer, den brukar hänga med de flesta 70cc som inte är jätteextrema. Funkar kanon till många av Malossis egna sportcyllar Nu är det väl inte så värst ute ännu, men om man kör scoot i minusgrader så brukar axxet vara lite fucked up dem första minuterna, tills det har blivit varmt vill säga

Man kan aldrig ställa in en förgasare för att ge bättre axx eller toppfart. Ju bättre inställd en förgasare är (både när det gäller låg, mellan och högregister) desto bättre toppfart OCH axx har du. Man kan inte välja det ena eller det andra Bestycka förgasaren efter färgen på stiftet, gyllenbrunt är en gammal tumregel som funkar kanonbra

//Sjuan
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ja men förgasaren är rätt inställd och den går rent men efter att jag bytte original remmen till stage6 rem så är axet segt som fan. Den kommer inte upp i varv riktigt, kommer igång efter några sekunder. Men ska köpa ny koppling tror jag

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Börjar kopplingen bli dålig så kan den "hugga" konstigt och ge konstiga ljud ifrån sig, titta så där finns yta kvar på dem. Behåll pengarna om den är vettig och spara till nåt fett istället
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Men den gick ju bra innan jag bytte rem? Kan det ha påverkat så mycket?

titta om alla pinbulltar sitter i? ägaren innan förstörde dom sa han till mig

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    va? haha vem ee du?

jag va och tittade på den, om det är den här http://www.blocket.se/stockholm/Piag....htm?ca=11&w=1
    jag skulle byta mot en zundapp, fast han ville inte, han sa att pinbulten va trasig, ( så att det är bara 3 som håller) och att ramnummret va borta! :S

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Det va bara 2 som satt! Så nyss när jag körde gick den typ bubbligt sen helt plötsligt small det bara till och så hade tändhatten flugit av. Sen när man satt på den och skulle starta så är det inget komp och den läcker luft från cyllen Är det bara att skaffa nya pinnbultar och skruva dit då eller?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in