Sidan 3 av 4 Första 1234 Sista
    Citat Ursprungligen postat av Speedforce Visa inlägg
    Sedan har jag aldrig givit förslag på någonting?
    jo du påstår att vi ska sluta betala skatt

redogör för hur det skulle fungera då om alla ska sluta betala skatt...
    Både samhällordningen vi lever i idag och svenska staten skulle upphöra att existera, dock inte landet Sverige.
    Mer vet jag inte och har aldrig påstått mig veta heller.

Det ända jag sagt är att jag inte längre tänker ta del av det korrupta samhälle vi lever i idag.
    Det är så korrupt att folk inte ens klarar av att se det, för allt det som sägs och visas i media är ju sant.
    Och vill jag inte ta del av det har jag all rätt att inte göra det.

ja, men då ska du också stå för sjukvård, skola, mat (antingen importera eller odla/föda upp eget), vatten/avlopp, el osv. hur ska du lyckas med det hade du tänkt?

Det där måste du utveckla mer.

Både samhällordningen vi lever i idag och svenska staten skulle upphöra att existera, dock inte landet Sverige.
    Mer vet jag inte och har aldrig påstått mig veta heller.

Det ända jag sagt är att jag inte längre tänker ta del av det korrupta samhälle vi lever i idag.
    Det är så korrupt att folk inte ens klarar av att se det, för allt det som sägs och visas i media är ju sant.
    Och vill jag inte ta del av det har jag all rätt att inte göra det.
    Ja, men du missar en viktig detalj:

Hur ska du kunna delta i det verkliga livet om du inte vill vara en fysisk person? Dels kommer du oavsett om du vill det eller ej få betala skatt eftersom din arbetsgivare gör det åt dig, dels tror jag att du hellre betalar din del av kakan och behåller det du tjänar än att stå med skulder upp till öronen, jagad utav kronofogden och utan möjligheter att ta sig någonstans i ditt liv.

Eller bor du hos mamma och pappa livet ut?

Blir väldigt svårt för dig att kunna bo någonstans om du inte kan uppvisa inkomst nämligen.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja, men då ska du också stå för sjukvård, skola, mat (antingen importera eller odla/föda upp eget), vatten/avlopp, el osv. hur ska du lyckas med det hade du tänkt?
    Ja, hur lyckas folk i "normala" fall? Jag kommer ju inte stå utanför samhället direkt, har enbart fråntagit staten äganderätten av min "person".
    Att jag ej har tillgång till "gratis" sjukvård det är jag mycket medveten om, dock så har jag aldrig varit i behov av det och kommer förmodligen aldrig vara heller.
    Annars är det bara att slanta upp.

Ja, hur lyckas folk i "normala" fall? Jag kommer ju inte stå utanför samhället direkt, har enbart fråntagit staten äganderätten av min "person".
    Att jag ej har tillgång till "gratis" sjukvård det är jag mycket medveten om, dock så har jag aldrig varit i behov av det och kommer förmodligen aldrig vara heller.
    du säger ju att du inte tänker ta del av "det korrupta samhället". det betyder givetvis att du inte heller kan utnyttja dess resurser, du kan inte handla i svenska affärer eftersom du då betalar moms, du kan inte köra bil på svenska vägar osv. tänk efter lite tack.

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det där måste du utveckla mer.

Ja, men du missar en viktig detalj:

Hur ska du kunna delta i det verkliga livet om du inte vill vara en fysisk person? Dels kommer du oavsett om du vill det eller ej få betala skatt eftersom din arbetsgivare gör det åt dig, dels tror jag att du hellre betalar din del av kakan och behåller det du tjänar än att stå med skulder upp till öronen, jagad utav kronofogden och utan möjligheter att ta sig någonstans i ditt liv.

Eller bor du hos mamma och pappa livet ut?

Blir väldigt svårt för dig att kunna bo någonstans om du inte kan uppvisa inkomst nämligen.
    Jag är ingen "person" jag är en människa, där har du den stora skillnaden.
    Varför ska min arbetsgivare betala skatt när vi har ingått ett avtal som inte beblandar sig med staten.
    Kronofogden jagar endast människor de har rätt till att jaga.

Ta resten i PM om detta är något som verkligen intresserar dig.
    Jag diskuterar gärna vidare men känner att jag inte kan/vill göra det i ett öppet forum.
    För kunskap är nyckeln till makt, det vet vi ju alla.
    Vissa är inte menade nyckeln.

Nu blev det mycket svammel men var just det som var meningen.

du säger ju att du inte tänker ta del av "det korrupta samhället". det betyder givetvis att du inte heller kan utnyttja dess resurser, du kan inte handla i svenska affärer eftersom du då betalar moms, du kan inte köra bil på svenska vägar osv. tänk efter lite tack.
    Vi förstår inte riktigt varann du och jag, inget illa menat

Varför ska min arbetsgivare betala skatt när vi har ingått ett avtal som inte beblandar sig med staten.
    för att han måste det enligt lagen om han inte vill ha bråk

Vi förstår inte riktigt varann du och jag, inget illa menat
    hur ska du kunna leva här utan att delta i samhället?

Speedforce är ett troll, anledningen till att han är ett troll är att ingen vettigt människa skulle kunna komma med så extremt dumma påståenden utan att trolla.
    w

Om du står utanför samhället hela ditt liv och sen blir sjuk så är inte "slanta upp" något som du kommer att tänka.
    Back to topic;

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Lite snack om UFO då..

Jag har alltid sett UFO klipp som typ går att förklara på något sätt, men idag hittade jag något som jag fortfarande inte riktigt kan förstå hur man kan fejka..

Sen har han två till som är fortsättning på den här filmen..

Any1?

Reg.datum
    Mar 2006
    Radiostyrda helikoptrar med dioder på.

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Radiostyrda helikoptrar med dioder på.
    Ja säkert, förmodligen.
    Är det föresten någon som har koll på vad som händer i USA just nu?
    http://www.latest-ufo-sightings.net/
    Senast redigerat av Speedforce den 2010-10-14 klockan 19:18.

Ja, men vi alla vet hur fundamentalt-berikade Amerikaner är. Att någon aldrig får för sig att hämta en strålkastare/ficklampa eller något som skulle kunna lysa upp de filmade motiven, är bara skrattretande. Det faktum att någon aldrig, aldrig, har lyckats filma ett "ufo" med en kamera med bättre filmkvalité än med en mobilkamera är också komiskt.

Fuck me.

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    Ja, men vi alla vet hur fundamentalt-berikade Amerikaner är. Att någon aldrig får för sig att hämta en strålkastare/ficklampa eller något som skulle kunna lysa upp de filmade motiven, är bara skrattretande. Det faktum att någon aldrig, aldrig, har lyckats filma ett "ufo" med en kamera med bättre filmkvalité än med en mobilkamera är också komiskt.
    Fuck me.
    För jag går alltid runt med min stora feta kamerautrustning överallt?

Nä men du förstår poängen, jag har ALLTID mobilen med mig, det är inte precis som att jag vet när det ska komma ett UFO?

Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    För jag går alltid runt med min stora feta kamerautrustning överallt?

Nä men du förstår poängen, jag har ALLTID mobilen med mig, det är inte precis som att jag vet när det ska komma ett UFO?
    om man ger sig ut för att leta ufon känns det rimligt att ta med sig någon bättre kamera än sin mobil

Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    om man ger sig ut för att leta ufon känns det rimligt att ta med sig någon bättre kamera än sin mobil
    jaa, för det är ju varje dag man ser ufon
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

Citat Ursprungligen postat av Derbi_krille Visa inlägg
    hur kan det komma sig att 100% av alla ufofilmer som finns har filmats med kvalité motsvarande mobilkamera då? varför har man ingen bättre kamera om man har som hobby att leta ufon???? jo för att det inte ska synas att filmerna är fejk

Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    hur kan det komma sig att 100% av alla ufofilmer som finns har filmats med kvalité motsvarande mobilkamera då? varför har man ingen bättre kamera om man har som hobby att leta ufon???? jo för att det inte ska synas att filmerna är fejk
    bär du med dig en kamera varje gång du är ute?

jag tror inte det direkt är många som "letar" efter ufo..
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

bär du med dig en kamera varje gång du är ute?

jag tror inte det direkt är många som "letar" efter ufo..
    nä såklart att inte ALLA letar efter ufon som ser dom, men är det inte jävligt konstigt att alla ufofilmer "råkade" hända när han som filmade satt och runkade och råkade se ett ufo typ... och så "oj, jag hade bara mobilen med mig"...

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Hittade nåt ganska intressant om WTC 7.

BBC berättade att WTC 7 har kollapsat ett tag innan den gjorde det, lite kul är det ändå..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jag ser dom ganska ofta, men hur bra kamera jag än har så fastnar dom aldrig på bild
    Don´t make excuses, make horsepower!

Reg.datum
    Jul 2010
    Jag är väldigt skeptisk kring konspirationsteorierna omkring bl.a 9/11.
    Vi, som är helt oinsatta ungdomar från Sverige, har inte direkt någon tyngre åsikt kring dessa konspirationsteorier. Vi läser bara vad andra mer insatta skriver, som är partiska.

Hur man en vrider och vänder på det så var 9/11 ett mardrömsscenario för USA. Nasdaq och Dow Jones kraschade rekordartat och det har fortfarande inte återhämtat sig.

Om nu USA själva låg bakom det hela så kan jag inte sluta tro att dem skulle gjort något smidigare än att spränga ner dem två största byggaderna i centrala New York. Antalet frågor, som också ställdes efteråt, skulle bli enorma och jag kan inte sluta tro att USA skulle förstått detta.

Och om nu dessa privata bankmän från The Fed ligger bakom det för att få mer pengar och makt så skulle även dem kunnat göra miljoner andra saker som skulle varit smidigare och gett mer resultat...
    Att ge sig på några terrorister i grottorna i mellanöster är nog inte vad dom tänkte sig.
    Om dom nu ens finns så sitter dom nog istället och smaskar kring idéer om hur dom ska stoppa/ ta fördel av Kina/India och dess blivande stormakt.

Obama tror jag inte är under några tyglar av illuminati, han blev framröstad av USA's befolkning.
    Det fanns ett tjugotal lovande presidentkandidater förrförra valet. Påstår ni att alla dem var under kontroll av illuminati ifall att dem nu skulle få makten?

Om ni ska se någon av Zeitgeist filmerna så måste ni verkligen ta på era källkritiska glasögon. Kolla upp alla relevanta påståenden hos tillförlitliga källor.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in