Jag sålde en D50BO motor till en snubbe för ett tag sedan. I annonsen på blocket framgick jag med att motorn har gått ca 150 mil, vilket stämmer på punkt och pricka. Motorn har utrustats med nya packningar, den är helt komplett bortsett från förgasare och liknande, vilket även framgick det när jag sålde varan. Jag synade noga efter glapp i vev, i lager och smorde upp alla delar innan jag sålde den. Det var absolut inte glapp eller dylikt, dock har det kommit lite rost på veven efter att min packning gick sönder för länge sedan. Motorn är inte körd sedan 2008, men jag körde med den en bra runda innan jag ställde den på hyllan och då gick den ypperligt.

Som sagt så var det inga glapp eller något alls när jag sålde den och jag packade in den väl, skrev kvitto till köparen med "Säljes i befintligt skick" och liknande.

För några dagar sedan ringer killen mig och säger att hela motorn är skuren, att det är jättemycket fel på den och att de har plockat ner hela motorn för att gå igenom den och att allt var kasst i den. Detta var ej fallet när jag kollade igenom den senast och han hotade mig, kallade mig svin och sa att jag var en jävla bedragare. Sedan sa han att han ska ha tillbaka sina pengar omgående och skicka tillbaka motorn som den låg hemma hos dem nu. Skulle jag inte betala tillbaka skulle han gå till polisen med det.

Annonsen på blocket finns inte kvar. Jag har inga uppgifter alls kvar på motorn, någonstans och det framgår inte någonstans mer än på kvittot jag skrev att jag sålde den i befintligt skick, för 2500 till honom för ca 1 månad sen.

Hur ska jag gå tillväga? Jag anser att jag ej gjort något fel i detta läget och borde jag säga till honom att jag ej kommer att betala tillbaka och låta honom anmäla mig?

Jag har inte råd att betala honom just nu, så där klämmer det. Att han sedan hotade mig, var uppkäftig och jävligt otrevlig får mig ju inte på direkt bättre humör med att betala tillbaka heller.

Motivera vad ni hade gjort.

Mvh.