Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31

  2. #32
    Dina argument är så idiotiska så det är läskigt. Tycker du att det är lika rätt att vifta med en flagga med en svastika på, med argumentet att vi inte hade några förintelseläger i Sverige?

  3. #33

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ja det får du ju tycka om du vill? om jag skulle sett någon gå runt och vifta med ett hakkors hade jag inte blivit vidare berörd. dels för att nazisterna inte längre styr, och dels för att den inte ens står för hat mot judar, utan är symbol för solen och ordet svastika betyder lyckobringande tecken.
    så det är stötande att jag har ett järnkors intatuerat då?
    uppfatta mig inte fel, men jag är verkligen inte aggressiv eller fientlig mot dig just nu?
    Jag är medveten om vad svastikan ursprungligen stod för, men jag förstår inte vad det har med det jag sa att göra. Självklart menar jag svastikan som Herr Adolf använde den. Och även om inte nazisterna styr Tyskland, så upphör väl inte alla deras symboler att stå för det de representerade?

    Jag finner inte Järnkorset stötande, (förutom för det absurda faktum att det var en medalj som tilldelades i krig. Medaljer för att döda. Precis som alla andra tapperhetsmedaljer och liknande är absurda ting.) eftersom det inte var något som infattades av Hitler. Det var inget som symboliserade Nazityskland. Det används fortfarande inom tyska försvaret, om jag inte kommer ihåg helt galet.

  5. #35

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    okej, men det var ju inte okej att vifta med en flagga pga att den stod för något dåligt, alltså dess korrekta innebörd, men knappast förknippas med det längre.
    och nu säger du att svastikans egentliga innebörd inte har med saken att göra? ja jag bara ifrågasätter, jag är inte den som tar illa upp.
    Jag tror du missförstår mig. Svastikan som symbol har använts, som du själv poängterade, långt innan Hitler gjorde det. Den används fortfarande inom vissa kulturer. Det säger jag inte emot. Men, att gå runt och vifta med en sådan här flagga (se nedan), vilket var det jag självklart menade hela tiden, skulle göra att många människor kände sig kränkta. Inte så svårt att förstå.




    Nog med OT från mig nu, jag finns på PM om det är något mer.

  7. #37

  8. #38
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Dina argument är så idiotiska så det är läskigt. Tycker du att det är lika rätt att vifta med en flagga med en svastika på, med argumentet att vi inte hade några förintelseläger i Sverige?
    Åsiktsfrihet verkar inte vara något du bryr dig om. Din signatur säger en hel del om dig med.....
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #39

  10. #40
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Dina argument är så idiotiska så det är läskigt. Tycker du att det är lika rätt att vifta med en flagga med en svastika på, med argumentet att vi inte hade några förintelseläger i Sverige?
    Nu har du i och för sig förklarat vad du menat men jag har ett exempel på en flagga som endast idioter tror förknippas med nazism.


    Folk ska inte ta illa vid sig av denna flagga, då det är inte kan vara många som har något emot Finlands flygvapen..
    Idag är det så fort man ser en svastika så förknippas det med nazism, vilket är åt helvete. Folk här blev förbannade när finska krigsveteraner fick ringar som hade en svastika...

    Nu är detta lite OT men skit samma.

  11. #41
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Nu har du i och för sig förklarat vad du menat men jag har ett exempel på en flagga som endast idioter tror förknippas med nazism.

    Folk ska inte ta illa vid sig av denna flagga, då det är inte kan vara många som har något emot Finlands flygvapen..
    Idag är det så fort man ser en svastika så förknippas det med nazism, vilket är åt helvete. Folk här blev förbannade när finska krigsveteraner fick ringar som hade en svastika...

    Nu är detta lite OT men skit samma.
    Självklart har du rätt. Jag uttryckte mig klumpigt första gången.

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Åsiktsfrihet verkar inte vara något du bryr dig om. Din signatur säger en hel del om dig med.....
    Jag älskar åsiktsfrihet, det jag klagade på var hans argument. Snälla, berätta, vad säger min signatur om mig som person?

  12. #42
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  13. #43
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Självklart har du rätt. Jag uttryckte mig klumpigt första gången.



    Jag älskar åsiktsfrihet, det jag klagade på var hans argument. Snälla, berätta, vad säger min signatur om mig som person?
    Ber om ursäkt för det sista jag skrev ,din signatur behöver inte ha något att göra med dig som person liksom det Michel skrev.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  14. #44

  15. #45
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    hur ofta kan du gå på stan och kolla på någon, och på direkten se att det är en jude?
    så här ofta:




Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in