Ämne: V-Ringen

  1. #1

    V-Ringen

    Tja

    har ett Leovince tt rör på min aerox.om man byter rör, hänger det ihop någonting med vringen? för röret är ju uppenbarligen bytt..

    , undrar om jag kan ta bort v-ringen utan att den skär? har hört att den kan skära om man tar bort den. snabba svar, plox
    jag e ny me moppar å sånt
    Senast redigerat av chipZ den 2010-09-18 klockan 22:15.

  2. #2
    Hahahahahahaha

  3. #3
    Updaterade... jag skrev det så snabbt att jag inte ens fattade själv...

  4. #4
    Asså klart som fan att den inte kan skära bara för att du tar bort v-ringen. V-ringen gör att vikterna inte slungas fullt ut så om du tar bort den så lär den varva bättre Däremot så ska du byta munstycke, om du inte redan har gjort det, när du sätter på ett effektrör.

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Asså klart som fan att den inte kan skära bara för att du tar bort v-ringen. V-ringen gör att vikterna inte slungas fullt ut så om du tar bort den så lär den varva bättre Däremot så ska du byta munstycke, om du inte redan har gjort det, när du sätter på ett effektrör.
    du behöver inte ens det med v ringen, det går bra ändå, men ska den gå bättre så ska man byta munstycke
    OnT; nej den skär inte om man tar av v ringen, motorn mår 100ggr bättre om du tar bort den däremot

  6. #6
    A munstycke är bytt till ett större, men är du HELT säker på att den inte kan skära om man tar bort den? kollat runt massor på internet å det kommer nästan alltid upp frågan om den kan skära, dock har jag inte fått svar på det

    som sagt jag är ny på detta

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    du behöver inte ens det med v ringen, det går bra ändå, men ska den gå bättre så ska man byta munstycke OnT; nej den skär inte om man tar av v ringen, motorn mår 100ggr bättre om du tar bort den däremot
    Klart den ska gå bättre

  8. #8
    Men Jag har en aerox 03a med Leovince tt röret, vad för storlek ska jag ha på munstycket för den ska gå bäst? eller är det olika på alla? isåfall får man väl prova sig till det? verkar jobbigt

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av chipZ Visa inlägg
    Men Jag har en aerox 03a med Leovince tt röret, vad för storlek ska jag ha på munstycket för den ska gå bäst? eller är det olika på alla? isåfall får man väl prova sig till det? verkar jobbigt
    Du kan göra såhär: Ta av tändstiftet och borsta rent det med ex. en stålborste. Sen letar du upp någon lång uppförsbacke, startar moppen, och kör upp i fullfart uppför hela backen. Ta sedan ut stiftet, är det vitt så är blandningen för snål (=större munstycke) och är stiftet svart så får den för mycket bensin(=mindre munstycke). Den optimala färgen är gyllenbrun. Lycka till

  10. #10
    Okej, grymt bra svar jag har fått moppenet<3

  11. #11
    om du vill uppnå full prestanda ska du även byta variator vikter
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Asså klart som fan att den inte kan skära bara för att du tar bort v-ringen. V-ringen gör att vikterna inte slungas fullt ut så om du tar bort den så lär den varva bättre Däremot så ska du byta munstycke, om du inte redan har gjort det, när du sätter på ett effektrör.
    Nej, den gör inte så att vikterna inte slungas fullt ut! den gör så att remskivorna inte kan åka ihop fullt. Effekten av detta är att remmen inte kan gå högst upp på skivorna.

    Ont: Nej den skär inte, den varvar lika men går aningen fortare.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av fru_nilsson Visa inlägg
    Nej, den gör inte så att vikterna inte slungas fullt ut! den gör så att remskivorna inte kan åka ihop fullt. Effekten av detta är att remmen inte kan gå högst upp på skivorna.

    Ont: Nej den skär inte, den varvar lika men går aningen fortare.
    Den varvar lika på raksträcka men i nedförsbacke får den chansen att varva ut om man har tagit bort v-ringen den fungerar som ett varvstopp! På min aerox va det exakt så, du bör byte munstycke till cirka 10-15 storlekar större och skaffa dig lite lättare vikter för att den ska gå optimalt!

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Den varvar lika på raksträcka men i nedförsbacke får den chansen att varva ut om man har tagit bort v-ringen den fungerar som ett varvstopp! På min aerox va det exakt så, du bör byte munstycke till cirka 10-15 storlekar större och skaffa dig lite lättare vikter för att den ska gå optimalt!
    10-15 storlekar bara för v-ringen är aningen stort?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    10-15 storlekar bara för v-ringen är aningen stort?
    Nej men han har ju rör också...

  16. #16
    aa. men jag får inte bort v ringen... det som man ska skruva bort innan får jag inte bort, hag försökt med en liten trä kloss för att den inte ska snurra men det går verkligen inte... hur ska jag göra? några tips?


    edit: har även provat att hålla i rämmen... funkar inte det heller ):

  17. #17

  18. #18
    Ska bara säga att det är bara mopeder med direktinsprut som kan skära om man inte gameboytrimmar

  19. #19
    okej, å min aerox har inte direktinsprut eller?

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av chipZ Visa inlägg
    okej, å min aerox har inte direktinsprut eller?
    Haha nej det har den inte, insprut har mopeder som inte har förgasare, är ingen fara att dra v-ringen på en insprut heller!

  21. #21
    okej, som jag sa, jag är ny med moppe å så.

    men kan inte hålla fast medans jag skruvar... liksom allt snurrar vet att man ska ha någonting som håller i den men det går verkligen inte... kan någon säga hur jag ska göra för att hålla fast den?

  22. #22
    skaffa en elektrisk mutterdragare
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  23. #23
    närmsta motorcykel affär kan låna ut en mutterdragare för en tjuga

  24. #24

  25. #25

  26. #26
    vad händer om 1 fläns går bort då?

  27. #27
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Det är inte bra. Mycket bättre med en tryckluft.
    min elektriska funkar jätte bra och de har den gjort i 2år, till variator meck, däckbyte osv.

    ONT: Händer inget allvarligt ifall en fläns går av, inget du kommer behöva oroa dig över.

  28. #28
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    Läser du vad jag skrev så får du svaret.
    min elektriska funkar jätte bra och de har den gjort i 2år, till variator meck, däckbyte osv.

    ONT: Händer inget allvarligt ifall en fläns går av, inget du kommer behöva oroa dig över.
    Dom funkar ju bra, men dom är inge bra och dra åt skruvar med ex. Dom bara drar och drar.
    kan inte köra sakta med dom som med en tryckluft. full rulle direkt.
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  29. #29
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    mjo det kan ja hålla med dig om. men bättre än bonna metoden

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in