1. #1

    Moppen får bara el när man kickar igång den!!

    Tjena

    Jag lämnade in min moppe i förrgår och de fixade elstarten och ny cylinder och grejer, men idag när jag skulle starta den så funkade inte elen, men den funkar när jag kickat igång motorn. Då funkar allt, elstarten, lysen

    Nån som vet vad jag kan göra

    tack på förhand

  2. #2
    Ladda batteriet är kanske en bra början?

  3. #3
    har jag redan gjort, den har fullt batteri

  4. #4
    Kollat så att säkringen är hel och att det är rätt säkring?

  5. #5
    japp den är hel

  6. #6
    Det är säringen som gått! EXAKT så hände det med min aerox! Elen funkade inte med motorn avstängs så köpte en ny säkring på statoil för 6 kr! Det måste vara säkringen!

  7. #7
    engert: jag gick ned och kolla när jag läst det du skrev och det var en sladd som lossnat från säkringen

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av shaegarn Visa inlägg
    engert: jag gick ned och kolla när jag läst det du skrev och det var en sladd som lossnat från säkringen

  9. #9
    Hade samma problem och min hastighetsmätare blinkade när jag körde. Det var också säkringen, men nu är den bytt!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    Hade samma problem och min hastighetsmätare blinkade när jag körde. Det var också säkringen, men nu är den bytt!
    Haha bara för att vi snackar om det här så gick min säkring på väg hem från hockeyträningen ikv Men köper en ny på statoil imorgon för 6 kr! Skulle tuta åt en polare så hör jag hur svag tutan är (precis som förra gången allt hände) så jag stängde av vid ett rödlyse för att kolla om bromsljuset funkade med motorn av, men det gjorde det inte så tog ut säkringen när jag kom hem och "tråden" i mitten var av!

  11. #11
    Haha, okej. Min säkring måste ha gått när jag höll på och kopplade in nya hastighetsmätaren och nya styrenheten tror jag..

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    Haha, okej. Min säkring måste ha gått när jag höll på och kopplade in nya hastighetsmätaren och nya styrenheten tror jag..
    Hade du tändningen på?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in