Jag tror defenitivt det sätter mer press på regeringen, ja. Däremot är det mindre bra att de nu har en vågmästarroll.

Sedan är jag personligen inte direkt ett fan utav avslutning i kyrkor och liknande, förstår absolut varför man kan tänkas vilja ha det (då möjlighet att få plats med alla finns) men det hela känns väldigt sterilt. Att bara samla upp alla lite simpelt i en park eller liknande och dra av en avslutning hade nog varit lite mer soft stämning för alla.

Jag ser att vissa i tråden skriver nåt liknande: Jag röstade på SD, dom är inte rasister, dom vill inte ta in mer invandrare, dom vill ta hand om invandrarna som redan finns här, dom är även främlighetsfientliga.

Jag tycker att det är intressant. Vad än invandrarna gör så är det fel. Har dom ett jobb så låter det: invandrarna snor jobben från svenskarna. Har dom inte ett jobb så låter det: invandrarna bara tär på samhället och går på bidrag.
Fast man kan se det hela i ett längre perspektiv.

Om vi tänker oss en pizzeria, en sådan plats behöver ju råvaror från flera olika platser. Om vi nu tänker att invandrarna som driver dessa pizzerior lägger ner, så minskar ju även inköpen utav råvaror.

Det i sin tur påverkar en mängd olika leverantörer och tillverkare.

Därav det jag skrev tidigare, man glömmer lätt hur pass mycket jobb det handlar om när man enbart diskuterar det faktum att det finns arbetslösa i landet.