Bakbromsen stendog..

Tjena, när jag körde min CR125 06,a förra veckan så kom jag efter ett hopp, sen skulle bromsa in i kurvan. Då jag märker att bromsen inte tar, beläggen är ca halv cm kvar så det är inte beläggen, om jag stället crossen på depå stödet och rullar däcket och bromsar så bromsar det jätte lite men nitar absolut inte och kan hålla full broms och kan rulla enbart med handen. bromspedalen går även nästan ner i botten.. någon som vet problemet? man kan säga att bromsen stendog bara..

nej ser ingen läcka..

Reg.datum
    Sep 2010
    testa att lufta den, kan mycket möjligt ha kommit in luft i systemet. har du tillräckligt med olja i?
    annars kan det va packningar vid oket som är paj så det går ut vid tryckcylindern, dock är det nog inte det då du inte hade sett någon läcka.

Eventuellt luft så testa att lufta, annars är det nog tätningarna i huvudcylindern som gått om det inte syns läckage på någon annan plats.

Tack för svaren! har beställt ny slang ny +banjobultar med packningar, såg att slangen vart lite sprucken så ja.. fixat en ny , men tack för svaren !

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in