Sidan 1 av 2 12 Sista

Hybridvisning

  1. #1

    am6 eller derbi

    vilken är bäst am6 eller derbi kan inte bestämma mig om jag ska köpa en rieju rrx ellr en derbi. vilken motor är bäst om jag bara ska trimma lite jag hade tänkt : gianelli t2 rör, 17,5 mm elr 19, sportluftfilter och drev. kanske sätter på 70 cc senare

  2. #2

  3. #3
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Derbis låda är mycket skönare
    Sen som han skriver att han ska ha gianelli och så, då är derbis jävligt sköna

  4. #4
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    fast allt beror på, finns så mycket mer saker till am6 än derbi motor,
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  5. #5
    Jag hade sagt derbi, har flera kompisar som åker derbi och rieju, derbis låda är mkt skänare enligt mig. mkt cleaaaan:are dock har jag inga erfarenheter inom utbud av trim, /för och nackdelar

  6. #6

  7. #7
    Lätt derbi , am6 lådorna är värdelösa !

  8. #8

  9. #9

  10. #10
    men om man bara ska trima den lite så bör man väl inte känna så stor skillnad?

  11. #11

  12. #12
    välj inte moppe efter motor ( iaf inte mellan Am6 och derbis) är i princip sammaskit förutom: Am6 brukar ha lite krånligare med att få i 6an och att växlarna kan hoppa ur nån gång/100mil men det lär man sig och att derbi vibrerar som en jävla dildo !

  13. #13

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Timmernabben, Mönsterås
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    välj inte moppe efter motor ( iaf inte mellan Am6 och derbis) är i princip sammaskit förutom: Am6 brukar ha lite krånligare med att få i 6an och att växlarna kan hoppa ur nån gång/100mil men det lär man sig och att derbi vibrerar som en jävla dildo !
    Gäller väl egentligen bara med originalrör? Har åkt Derbi med originalrör som vibrerade ganska mycket. Har inte åkt men kört lite med en Derbi som var samma utförande fast med Mk rör istället och den vibrerade märkbart mer än Yamahan.

  14. #14
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    välj inte moppe efter motor ( iaf inte mellan Am6 och derbis) är i princip sammaskit förutom: Am6 brukar ha lite krånligare med att få i 6an och att växlarna kan hoppa ur nån gång/100mil men det lär man sig och att derbi vibrerar som en jävla dildo !
    Derbi vibrerar inte alls så mycket... jag känner/tänker inte iaf på några från min
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  15. #15
    hade tänkt att köpa en rrx och ha gianelli t2 rör vad för förgasare tycker ni att jag ska ha, vilken drevning ska jag ha om jag vill ha axx men ändå en hyffsad top.

  16. #16
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Det spelar ingen roll vilken motor du väljer, båda har sina fördelar och nackdelar men det är bara småsaker som skiljer. Folk brukar ofta klaga på AM6 växellådan men jag har inte haft större problem med den är någon Derbi, snarare tvärt om.

    Jag föredrar AM6, men det är smaksak.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Det spelar ingen roll vilken motor du väljer, båda har sina fördelar och nackdelar men det är bara småsaker som skiljer. Folk brukar ofta klaga på AM6 växellådan men jag har inte haft större problem med den är någon Derbi, snarare tvärt om.

    Jag föredrar AM6, men det är smaksak.
    jävla miss perfekt du va då

  18. #18
    eller vilket rör tycker ni är bäst till org cylle?

  19. #19
    om vi snackar rör som du får tag på i sverige så säger jag överliggande: Gianneli 2t underliggande: metrakit Sp

  20. #20
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    om vi snackar rör som du får tag på i sverige så säger jag överliggande: Gianneli 2t underliggande: metrakit Sp
    Så köper han en derbi och köper mitt metrakit sp

  21. #21
    ok, vilken moppe är störst? rrx elr dt sm ? i sitthöjd

  22. #22
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Det bror på årsmodell på rrx:en.. Jag har kört rrx:er som är aslåga och visa som är höga som fan så det bror på vilken årsmodell det är ^^

  23. #23
    men en rrx 06 model elr en dt sm

  24. #24
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Kör på Derbi är väldigt bra motor och växlarna hoppar inte och Derbi är mycket snyggare enligt mig
    Och jag har mk sp rör på min och den vibrerar inte så himla mycket tycker jag

    Och båda motorerna håller för trim så välj den du tycker är snyggast helt enkelt
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  25. #25
    jag har hört att man kan få upp en am6 i 115 km/h med bara ett TK rör

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    jag har hört att man kan få upp en am6 i 115 km/h med bara ett TK rör
    Vem har lurat i dig det där? Stämmer inte alls kompisens Beta rr med TP 86cc kör typ 126 km/h lite skillnad. Han har liksom 27cc kubik mer än en 49cc (50cc) så det där är bara en skröna.

    Sen tycker jag nog av egna erfarenheter att du skall välja en Beta rr eftersom jag kört många, och då menar jag många andra mopeder som t.ex Rieju, Cpi men inte derbi ännu. Så jag kan bara tala för vad jag kan om Am6:an. Jag hörde att många av mina polare snackade om att deras växellådor krånglade som bara den, men hade aldrig problem med min låda, vet inte om det är för att det var beta eller om jag hade just en motor som var lite bättre servad.
    Jag tycker dock att beta är en moped du skall ha!

  27. #27
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    jag har hört att man kan få upp en am6 i 115 km/h med bara ett TK rör
    I bästa fall 90, annars på plan mark ca 80-85.

    DT SM och RRX är ungefär lika höga, googlade tvärt och läste 87 cm på båda två.


    Ni som klagar på att växlarna hoppar på AM6, lär er visa dominans över växelpetarn...
    Don´t make excuses, make horsepower!

  28. #28
    lol ? beta har ju am6???? eller du kanske syftar på den med ktm motorn som har sinnesjukt dyra reservdelar?

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    lol ? beta har ju am6???? eller du kanske syftar på den med ktm motorn som har sinnesjukt dyra reservdelar?
    Jag vet att Beta har am6, men det jag försökte peka på är att jag tycker Betas Am6 låda verkar bättre än andra Am6:ors...

    Sen för att prata om Rk6:an så har den sjukt fin växellåda!

  30. #30
    det finns typ inga betor i stockholm och de som finns är sjukt dyra men kan denna vara värd att köpa ? http://www.blocket.se/stockholm/Grym...=11&w=1&last=1

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in