Bensinen bara rinner...

Tja , har ett litet förgasare problem på min ark

det är så att jag satte på höjning och sådant för inte så länge sen.

och nu igår så lossnade ngt så det bara rann bensin ur koppen , har tagit av å rensat , kollat så slangarna sitter fast och så , tror du att det kan vara ngt med höjningen så att det blir för mycket vinkel?

det är 6cm höjning och i början när den satt på så funka de , men igår börja de bara rinna..

fråga är va det är , tack för tips , ha de gött

bensinslangen för kort? något hamnar i klämm?

kan en packning gått ?

övertappningen? sitter föggen mkt snett? bara vrid den isf?

asså den rinner både när den är igång och när den e avstängd och det rinner ifrån koppen på fögge , asså längst ner på föggen.

Citat Ursprungligen postat av Riesen Visa inlägg
    Du får byta kopp
    fan va jobbigt
    säker på att det e de ?

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Vad är det för förgasare?
    det är en 28 mm koso förgge , + jag har tagit bort höjningen men samma probelm :S

Läcker den ur botten?
    Har du sån skruv där under koppen så de går lättare att byta munstycke?
    Kan saknas en packning där då.
    ja de e en skruv där , men det är inte ur den det läcker , läcker på sidan , är ett litet hål där de tydligen ska kunna rinna ut ifrån ,

http://twostroke.se/product.asp?product=16810 om du kollar på bilden så e det en sträck och nr 3 , där rinner de ut ifrån hela tidn , fast inte samma förgasare men nästa

förmodligen när du böjde den.. lutades motorn mer framåt.. och flottören håller uppe hela tiden därav fylls koppen hela tiden och måste rinna ut någon stans ..

du kan vinkla förgasaren eller ta bort höjningsstasen..

jag hade samma problem .. dock rann de massor med bensin och den bluddra jävel

Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    förmodligen när du böjde den.. lutades motorn mer framåt.. och flottören håller uppe hela tiden därav fylls koppen hela tiden och måste rinna ut någon stans ..

du kan vinkla förgasaren eller ta bort höjningsstasen..

jag hade samma problem .. dock rann de massor med bensin och den bluddra jävel
    jag har ju tagit bort höjningen och det är samma problem fortfarande , va e det då +

Plugga igen den i botten.
    kommer den inte förflöda då ? elr kan man göra så ?kommer ngt gå sönder om man pluggar igen eller e de bara köra på ?
    Senast redigerat av Henke den 2010-09-29 klockan 00:13.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in