Reg.datum
    Jun 2010

tms classic ingen gnista

Har köpt en tms classic till ett projekt ska ha motorn. den var snodd och inget fungerade nu har vi fått igång det mesta startmotorn går m.m. men vi får ingen gnista. har kollat kablarna, verkar vara hela. ska köpa nytt tändstift imorn ngn som vat/tror sig veta vad det kan vara för fel. tacksamm för svar

Det sitter en brytare i sidostödet, den kan strula, klipp av sladden så har du uteslutit det problemet.
    Har den varit stulen och tjuvkopplad så kan man ju nästan gissa att det har blivigt kortslutning och cdiboxen har blivigt bränd, testa med en annan cdi, är (nog samma på alla classic's, boatian, tms, shing shong, mm).

kolla om du har el fram till tändspolen, har du det så är det spolen eller tändkabel/hatten som spökar
    Har du ingen el fram till tänspolen så är det med största sanolikhet cdiboxen.

googla efter kopplingsschema, så kan du ju även mäta upp pickupsignalen och matarstöm från motorn.
    finns det ingen matarstöm eller pickupsignal så är det tändplattan som är paj men finns det så är det cdi'n

Tännspolen har strulat för mig på sammanlagt 3 olika kineser ^^, testa med en väns tännspole
    Vill du ha svar av mig, så citera mig!

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hela moppen ser ju ut att typ sprängas "/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in