1. #1

    Krockade med bil

    Hej, beskriver nu hur det hela gick till.

    Jag och 2 vänner var ute och stuntade, vi höll till på en 50väg utanför en affär. Jag har trafikförsäkring och körkort.
    Jag körde på bakhjulet med min trimmade 30moped i min fil.
    En bil kommer bakifrån i mycket över 50kmh.

    Det är en korsning kanske 10meter framför mig. Bilen ser mig ungefär
    50m bakifrån men bromsar dock inte. Utan tutar för fullt då den är kanske 3m bakom mig. Jag svänger självklart vänster till andra filen för att inte bli påkörd.
    Och jag hade inte kunnat svänga till höger för där fanns buskar vatten träd osv.
    Bilen försöker då köra om mig och självklart krockar vi eftersom båda svängde vänster.

    Hans ide var troligen att skita i att bromsa in och tuta och köra om istället.
    Han hoppar ut och skriker diverse, jag ger han telefon nummer och id. Det blev en repa på hans bil och en på backspegeln.
    Dock så kan han ju bara säga att det blev nu för har har inga vittnen eller nått?

    Jag är vänlig och ber om ursäkt. Han såg dock inte att mopeden var trimmad.
    Jag hade även gamla repor på min moped men blev ett "nytt lager" repor på det. Annars klarade jag mig utan skador.

    Nu till frågan, vems fel var det?

    Jag ska nu ta av allt trim så den blir laglig men sen då.
    Jag körde ju på bakhjulet och det klassas väll som olovlig körning.
    Men han har inga "vittnen" utan endast mina 2 vänner som står på min
    sida.

    Men han körde ju alldeles för fort för att vara 50väg.
    Och jag körde på bakhjulet.
    Och båda fick skador på fordonen.

    Står vi för varandras skador eller vad händer.

    Så hur tycker ni jag ska göra?
    snabba svar uppskattas
    söker effektrör till gilera stalker <-------

  2. #2
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Man får inte köra om i korsningar, bilens fel.
    Han höll inte avstånd till framförvarande fordon som det så fint heter, bilens fel.
    Han körde alldeles för fort, bilens fel.
    Du håller käft om att den var trimmad och att du körde på bakhjulet, du gjorde bara allt du kunde för att undvika olyckan, du har vittnen.

    Lägg upp det här snyggt så står du på säkra sidan!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  3. #3
    Håller med 1,2 liter.

    Kanske idee att ta ansvar för dina handlingar och inte skylla på andra, ta ett snack med billisten igen och red ut det i "godo" utan försäkringsbolag
    Billisten kan ju ha varit skärrad efter olyckan och inte tänkte klart, han kanske är lättare att prata med nu, åk dit med en blomma det förlorar man aldrig något på.

    Tro inte att jag är någon billist älskare, men med åren så har jag förlikats med taxichafförer som gör U-svängar rakt framför en, kontors idioter som äter sushi och snackar i mobilen medans de kör och Bussar som gör sitt bästa för att skrapa en mot betongvägar mm mm

  4. #4

  5. #5
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    du fåpr inte olovlig körning utan vårdslöshet i trafik !!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in