Sidan 3 av 17 Första 1234513 ... Sista

Ämne: Hifitråden

Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    tror faktiskt att en bra begagnad hifi-rigg låter bättre än det där

§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

najs funkar okej antar jag?

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    najs funkar okej antar jag?
    jofan men det är referens monitorer som jag använder till musikproduktion, riktigt bra ljud
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    jofan men det är referens monitorer som jag använder till musikproduktion, riktigt bra ljud
    jo det var det jag menade sitter ju själv med ett par sennheiser monitorlurar, grymt bra är de. en nackdel, fast egentligen inte, är ju att de slaktar hårdkomprimerade mp3or totalt, man hör direkt om det är en "dålig" mp3

köpte ny (eller begagnad, men...) surroundreceiver för några dagar sen:

funkar bra, köpte den mest för att få aktivt delningsfilter och lågnivåutgång för subbar nu fattas det bara 2-4 subbar så låter det nog helt okej sen.

Reg.datum
    Mar 2006
    Lägger väl upp mitt. http://minhembio.com/Svaniis/255486/

köpte ny (eller begagnad, men...) surroundreceiver för några dagar sen:

funkar bra, köpte den mest för att få aktivt delningsfilter och lågnivåutgång för subbar nu fattas det bara 2-4 subbar så låter det nog helt okej sen.
    Hur ser det ut i övrigt? Kör du med högtalarna från projekttråden på faktiskt?

Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Hur ser det ut i övrigt? Kör du med högtalarna från projekttråden på faktiskt?
    yes. köpte även precis en optisk kabel att ha mellan datorn och receivern, så nu har jag störningsfritt ljud så att säga eller iaf så störningsfritt det blir.
    planerar att bygga liknande såna här basar när jag får tid och pengar: http://www.faktiskt.se/modules.php?n...=704026#704026
    spelar enligt uppgift med -3db vid ungefär 20 Hz, vilket räcker för min del

edit: har för övrigt också byggt om filtren i mina högtalare (admittansen ) så nu dämpar det inte lika kraftigt i mellanregistret, vilket resulterade i lite bättre ljud. mindre hängmatta typ.
    Senast redigerat av Pontus den 2010-10-16 klockan 17:32.

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Täta föräldrar ?
    w

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Täta föräldrar ?
    Betalat allt själv.. Varför ska alltid folk skriva "pappa betalar" osv..

För att folk inte tror att det hänger "äldre" personer här

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Vad jobbar du med?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Vad jobbar du med?
    knappast så att man behöver massa pengar för det, bor man hemma köper man en sån där anläggning på ett par månadslöner typ...

Vart köpte du minikylen?
    En svensk tiger!

Vad är det för fördelar med flera basar jämfört med en stor?

Är detta något att ha? Till film.
    http://www.blocket.se/halland/Hogtal....htm?ca=16&w=2

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Vad är det för fördelar med flera basar jämfört med en stor?

Är detta något att ha? Till film.
    http://www.blocket.se/halland/Hogtal....htm?ca=16&w=2
    man kan placera ut dem på flera olika punkter och på så sätt undertrycka rumsresonanser på ett mycket bättre sätt en med en stor, och på så sätt få jämnare basåtergivning med mindre toppar och dalar än med en stor låda.
    sen är det enligt min mening mycket snyggare med flera små baslådor än ett stort as till baslåda. mer lättmöblerat blir det med: http://www.faktiskt.se/modules.php?n...038492#1038492
    sen finns det förstås mer extrema varianter av "flera små" också: http://www.faktiskt.se/modules.php?n...053283#1053283

angående blocketannonsen så duger de säkert för film, men för musik skulle jag lägga lite mer pengar om jag ville ha något mer än dunka-dunka

Ahja, kanske blir nästa projekt då!

Grejen är den att till musik funkar det jag har nu suveränt men när jag kollar film blir det mycket ljud men lite röster eller hur jag ska förklara, får inte till det hur jag än gör! Så därför tänkte jag ha en anläggning för musik och en för film.
    Annars är väll ett alternativ en center högtalare för att få "starkare" röster?

yes. köpte även precis en optisk kabel att ha mellan datorn och receivern, så nu har jag störningsfritt ljud så att säga eller iaf så störningsfritt det blir.
    planerar att bygga liknande såna här basar när jag får tid och pengar: http://www.faktiskt.se/modules.php?n...=704026#704026
    spelar enligt uppgift med -3db vid ungefär 20 Hz, vilket räcker för min del

edit: har för övrigt också byggt om filtren i mina högtalare (admittansen ) så nu dämpar det inte lika kraftigt i mellanregistret, vilket resulterade i lite bättre ljud. mindre hängmatta typ.
    Admittansen känner jag till, är du medlem eller? Smidigt med ett ställe med rejäla lödgrejer och liknande mitt i Ryd

Jag är kluven till digitala ljudkort, frågan är ju om det verkligen finns så mycket störningar från första början. På något sätt måste man ju ändå omvandla ljudet till analogt någonstans då det ändå ska in i högtalarna via "vanlig" kabel, så frågan är om inte en D/A-omvandlare är vettigare.

är sugen på lite roligare ljud till datorn , kör på nå philip högtalare för 300kr nu som spelar helt OK men inte så mycket tryck om man vill dra på lite tänkt mej runt 1k klassen så inget wursting, men ex: http://www.blocket.se/vasterbotten/H...5.htm?ca=2&w=1
    visst går de koppla till dator? och dugligt ljud för pengarna ?

Admittansen känner jag till, är du medlem eller? Smidigt med ett ställe med rejäla lödgrejer och liknande mitt i Ryd

Jag är kluven till digitala ljudkort, frågan är ju om det verkligen finns så mycket störningar från första början. På något sätt måste man ju ändå omvandla ljudet till analogt någonstans då det ändå ska in i högtalarna via "vanlig" kabel, så frågan är om inte en D/A-omvandlare är vettigare.
    yep, det är jag. smidigt som sagt att dra dit om man behöver fixa något riktigt billiga komponenter också.

jo, alltså i princip har du ju rätt. menar bara att eftersom signalen då överförs fiberoptiskt så förekommer (i stort sett) inga elektriska störningar, brus osv. det gjorde det när jag körde analogt kan jag meddela. åtminstone gjorde det det när jag körde från inbyggda ljudkortet, kör jag med det externa är det okej. vad menar du att man ska ha en d/a-omvandlare, typ en usb-variant då? vet att vissa kör med det, funkar antagligen utmärkt

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    är sugen på lite roligare ljud till datorn , kör på nå philip högtalare för 300kr nu som spelar helt OK men inte så mycket tryck om man vill dra på lite tänkt mej runt 1k klassen så inget wursting, men ex: http://www.blocket.se/vasterbotten/H...5.htm?ca=2&w=1
    visst går de koppla till dator? och dugligt ljud för pengarna ?
    ja det går att koppla till datorn. det dunkar nog på någorlunda, basarna ser lite små ut men du ser ju hur små mina är så det funkar nog dock är det ju knappast hi-fi, men det hade du nog räknat ut

ja det går att koppla till datorn. det dunkar nog på någorlunda, basarna ser lite små ut men du ser ju hur små mina är så det funkar nog dock är det ju knappast hi-fi, men det hade du nog räknat ut
    är rätt noob, vilka är bas på den dedär egentligen? är det dom avlånga eller den som de bara finns en av ?
    sen undra ja, när man kopplar sånnadär till datorn, måste man ha steroin med också då?

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    är rätt noob, vilka är bas på den dedär egentligen? är det dom avlånga eller den som de bara finns en av ?
    sen undra ja, när man kopplar sånnadär till datorn, måste man ha steroin med också då?
    basarna är de silvriga konformade elementen. du måste ha förstärkaren och minst två av högtalarna för att kunna koppla det till datorn.

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

yep, det är jag. smidigt som sagt att dra dit om man behöver fixa något riktigt billiga komponenter också.

jo, alltså i princip har du ju rätt. menar bara att eftersom signalen då överförs fiberoptiskt så förekommer (i stort sett) inga elektriska störningar, brus osv. det gjorde det när jag körde analogt kan jag meddela. åtminstone gjorde det det när jag körde från inbyggda ljudkortet, kör jag med det externa är det okej. vad menar du att man ska ha en d/a-omvandlare, typ en usb-variant då? vet att vissa kör med det, funkar antagligen utmärkt
    Ok, har du fått bort störningar så är ju det positivt iaf Jag har aldrig haft det problemet med ljud (förutom med mina trådlösa hörlurar där jag kan få in en del ibland, men hörlurar med digital överföring är svindyrt), däremot med bild. Hade VGA-kabel till mitt 360 som jag hade förut, och då fick jag konstiga skuggor överallt. Skumt.

Jo, antingen via USB eller i PCI direkt i datorn. Jag har kompisar med i princip identiska system ljudmässigt men med skillnaden att den ena har D/A-omvandlare via usb och den andra kör med digitalt ljud direkt från datorn. Den förstnämnda låter bättre...

För att du bor hemma, har du betalt bilen själv också ? Nee men det är väll inget fel med att ens föräldrar betalar saker åt en (nu säger jag inte att dina gjorde det) folk som tycker annat är imo bara avundsjuka.
    w

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    För att du bor hemma, har du betalt bilen själv också ? Nee men det är väll inget fel med att ens föräldrar betalar saker åt en (nu säger jag inte att dina gjorde det) folk som tycker annat är imo bara avundsjuka.
    Ja jag betalar bilen själv.

Ok, har du fått bort störningar så är ju det positivt iaf Jag har aldrig haft det problemet med ljud (förutom med mina trådlösa hörlurar där jag kan få in en del ibland, men hörlurar med digital överföring är svindyrt), däremot med bild. Hade VGA-kabel till mitt 360 som jag hade förut, och då fick jag konstiga skuggor överallt. Skumt.

Jo, antingen via USB eller i PCI direkt i datorn. Jag har kompisar med i princip identiska system ljudmässigt men med skillnaden att den ena har D/A-omvandlare via usb och den andra kör med digitalt ljud direkt från datorn. Den förstnämnda låter bättre...
    jo, alltså om man kör optiskt kan ju inget yttre påverka signalen om man säger. kör man med elektriska signaler kan ju starka strömkablar osv störa signalen. detta är ju oftast inget problem och inte det första man bör fokusera på kanske men så är det iaf.

hmm, det låter skumt. måste ha vara ett kasst ljudkort isf men det är klart, så kan det ju vara.

tyligen så har ena min högtalare pajjat till datorn så måste ha nytt ljud. antingen något dator system för 3-500 eller kanske något sånt här? http://www.blocket.se/vasterbotten/P...5.htm?ca=2&w=1 hur tror ni ett sådant spelar jämtimot vanliga dator?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in