Sidan 6 av 17 Första ... 4567816 ... Sista

Ämne: Hifitråden

  1. #151
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Lyssnar mycket på house, så därför kanske jag behöver en sub iaf... Får se vad du tycker om dem
    Aa, samma här. Men sitter för tillfället på det inbyggda i min Macbook Pro -.- så det behövdes en snabb uppgradering. Köper kanske en sub till sommaren om jag känner att det behövs.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jag skulle säga att du behöver 2-4 subbar.
    Haha!
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  2. #152
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Haha!


    hoppas bilden funkar. iaf, du ser hans fyra subbar längst bak i rummet en dag ska jag ha en sån där anläggning...
    (för att ni ska få en känsla för högtalarnas storlek så är det en 50" tv, topparna har 4x8" mid/basar per styck...)

  3. #153
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg


    hoppas bilden funkar. iaf, du ser hans fyra subbar längst bak i rummet en dag ska jag ha en sån där anläggning...
    (för att ni ska få en känsla för högtalarnas storlek så är det en 50" tv, topparna har 4x8" mid/basar per styck...)
    Bilden funkade inte.. Men jag förstår dig. Jag ska också ha minst dubbla basar när jag flyttar hemifrån. Men då till en tv-anläggning, jag i alla fall pratade om att ha till datorn.
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  4. #154

  5. #155
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg


    där
    Sjukt sexigt!
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  6. #156
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Har nu prövat med 3,5mm sladd mellan teven o högtalarna, funkar väl men var krångligt att ställa om högtalarna + inte särskilt snyggt osv.
    Hittade nu en sån här: http://www.webhallen.com/hemelektron...er_toslink_1-2
    Kan det vara skadligt på nåt sätt för högtalarna? :S tänkte att då kan man ha optisk både för tvn och datorn annars för ja nöja mig med dom vanliga till datorn..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #157
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Har nu prövat med 3,5mm sladd mellan teven o högtalarna, funkar väl men var krångligt att ställa om högtalarna + inte särskilt snyggt osv.
    Hittade nu en sån här: http://www.webhallen.com/hemelektron...er_toslink_1-2
    Kan det vara skadligt på nåt sätt för högtalarna? :S tänkte att då kan man ha optisk både för tvn och datorn annars för ja nöja mig med dom vanliga till datorn..
    har svårt att tro att den ska kunna paja något, om den bara inte förstör signalen så funkar den nog perfa den är ju så billig också att det är värt att testa

  8. #158
    DavvAs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skinnskatteberg
    Inlägg
    172
    Tja! vettefan om det e hifi men i alla fall.

    jag har en audioPro RV-70 surround receiver som jag har kört på stereo men nu vill jag ha 5.0.
    mitt problem är att jag inte vet hur man ska koppla från ljudkortet? :S

    här är bild på baksidan


    kan det vara dom gula som är till surround? jag skulle iaf gissa att de e till bilden?

    ajja tacksam för snabba, bra svar

    PS: vet att den e asgammal, kanske är dags för en ny?
    David =)
    Minarelli Fiddyn
    Ja ba o du ba o sen ja ba o efter de vi ba .

  9. #159

  10. #160
    DavvAs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skinnskatteberg
    Inlägg
    172
    Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    av bilden att döma så är inga av ingångarna suround, de gula är s-video.

    kolla om du har spdif in, typ optiskt. det brukar kunna bära 5.1.
    hur vet jag de då? de finns 2 gröna som du kan se, de står system control på dom. men det står att den stödjer dolby blablabla surround shit och den har utgångar för 5.0. så nåt lurigt lär det ju vara :hmm:

    Men jag testade först med en stereoplugg från ett par hörlurar, sedan med en sån där optisk plugg och den passade bra. men jag vill ha mer info om dom gröna "hålen". jag kanske skulle ta och maila audioPro..

    behöver lite vägledning

    ska jag köpa t.ex http://www.hifiklubben.se/produkter/...7350a__vit.htm som jag driver utan förstärkare eller http://fynda.se/show_prod.php?prodid=3578 som jag sedan driver med RV-70 receiver? vilka bör ge bäst ljud för pengarna?
    David =)
    Minarelli Fiddyn
    Ja ba o du ba o sen ja ba o efter de vi ba .

  11. #161
    nehe nu är man fan på g att beställa ett par såna här:



    och bygga ett par feting 120 liters basreflexlådor till... kan inte bli annat än grymt det

  12. #162
    jaha då låg basarna i malmö, med andra ord får jag dem förmodligen på måndag längtar

  13. #163
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Okej, igårkväll kollade jag på film med mina Argon 7350a. Lät och funkade kanon som vanligt. Nu på morgonen så kommer det inget ljud ur det högra stora membranet utan alltså bara ljud ur diskanten. Vad ska jag göra?
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  14. #164
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jaha då låg basarna i malmö, med andra ord får jag dem förmodligen på måndag längtar
    Soft , lägg upp bilder när du får dem

  15. #165
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Soft , lägg upp bilder när du får dem
    alltid

  16. #166
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Okej, igårkväll kollade jag på film med mina Argon 7350a. Lät och funkade kanon som vanligt. Nu på morgonen så kommer det inget ljud ur det högra stora membranet utan alltså bara ljud ur diskanten. Vad ska jag göra?
    spelade du högt? isf kan spolen ha brunnit i basen men om du inte spelade särskilt högt bör det inte ha hänt. om du har garanti kvar är det ju bara att gå till hifiklubben så bör du kunna få ett par nya

  17. #167

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Min uppsättning just nu:
    Dynavoice Magic F-6
    Hemmasnickrad 10a i 32l sluten låda
    Pioneer VSX-520K
    Pioneer DV-393 (används bara som cd-spelare)


  18. #168
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    spelade du högt? isf kan spolen ha brunnit i basen men om du inte spelade särskilt högt bör det inte ha hänt. om du har garanti kvar är det ju bara att gå till hifiklubben så bör du kunna få ett par nya
    Dem har ju en inbyggd förstärkare på 30w*2 så det bör väl inte gå att spela sönder någonting eller?
    Aja, dem är ju knappt 2 månader gamla så jag har rätt lång garanti kvar. Ska dit i morgon när dem öppnar.
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  19. #169
    mycket riktigt kom mina nya bäbisar idag, här är bild på allt i paketet:



    la en cd där som storleksreferens

  20. #170

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    mycket riktigt kom mina nya bäbisar idag, här är bild på allt i paketet:

    http://farm6.static.flickr.com/5027/...caa9c22b_b.jpg

    la en cd där som storleksreferens
    Bara börja bygga nu då

  21. #171
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Bara börja bygga nu då
    mm

  22. #172

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    mm
    Alltid lika jävla tråkigt, dock underbart när man är färdig och det lirar bra

  23. #173
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Alltid lika jävla tråkigt, dock underbart när man är färdig och det lirar bra
    det enda roliga är att skruva i elementen och löda ihop allting, och att koppla in det och starta gerjerna första gången...

    storleksjämförelse mellan småttingarna och nya basarna:




  24. #174

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det enda roliga är att skruva i elementen och löda ihop allting, och att koppla in det och starta gerjerna första gången...

    storleksjämförelse mellan småttingarna och nya basarna:

    http://farm6.static.flickr.com/5017/...a649e954_b.jpg

    Sant så sant.

    3" vs 15"?

  25. #175
    3,5 vs 12

  26. #176

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    3,5 vs 12
    Okej.
    Jämförde lite med cd-skivan också
    Har du några specs på dom som du vill lämna ut?

  27. #177
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Okej.
    Jämförde lite med cd-skivan också
    Har du några specs på dom som du vill lämna ut?
    tänkte mäta dom senare för att få fram lite specs men har inte orkat göra't än. det finns nämligen ett antal olika datablad och jag vet inte vilket som stämmer men här har du ett iaf: http://www.tymphany.com/files/SLS-P830669%20Rev1_0.pdf

  28. #178

  29. #179

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    tänkte mäta dom senare för att få fram lite specs men har inte orkat göra't än. det finns nämligen ett antal olika datablad och jag vet inte vilket som stämmer men här har du ett iaf: http://www.tymphany.com/files/SLS-P830669%20Rev1_0.pdf
    Ser relativt lättdrivna ut.
    Fina kurvor va det också.

    Edit: Ojoj, inget dåligt pris. Riktigt billig sida, funderar på om jag inte skulle ta hem en SLS 10a

  30. #180
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Ser relativt lättdrivna ut.
    Fina kurvor va det också.
    ja, lättdrivna så det räcker iaf, jag har ett steg på 2x100W i 8 ohm som ska driva dem, det borde räcka.
    specsen är inte optimala men de duger gott, egentligen är de optimerade för slutna lådor men jag tänkte testa med basreflex eftersom det ger MYCKET mer ljudtryckskapacitet i basen (1 vettigt utformad basreflexlåda spelar ung. 3 ggr starkare än motsvarande sluten, runt avstämningsfrekvensen), det är ju enkelt att stoppa in en gammal t-shirt i porten om det skulle bli skitdåligt men det räknar jag med att det inte blir

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in