Sidan 15 av 17 Första ... 51314151617 Sista

Ämne: Hifitråden

  1. #421
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Ingen som är sugen på att köpa ett par stora JBL högtalare, jbl lx1000 för att vara mer exakt.. Alla basar är sprillans nya! Skicka PM isåfall
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  2. #422
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Ingen som är sugen på att köpa ett par stora JBL högtalare, jbl lx1000 för att vara mer exakt.. Alla basar är sprillans nya! Skicka PM isåfall
    De verkar riktigt maffiga du!
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  3. #423
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    De verkar riktigt maffiga du!
    Haha ja dem duger ju, dock lite för stora för mig
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  4. #424
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Haha ja dem duger ju, dock lite för stora för mig
    Har samma problem med mina! Brukar spela så att man kan känna basen på övervåningen i huset, så min farsa är nära på att byta ut dem mot ett par mindre, eheh...
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  5. #425
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Har samma problem med mina! Brukar spela så att man kan känna basen på övervåningen i huset, så min farsa är nära på att byta ut dem mot ett par mindre, eheh...
    Så det ska vara ju!
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  6. #426
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Så det ska vara ju!
    Precis vad jag tycker! Menn det går ju inte hem hos alla, såå.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  7. #427
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Precis vad jag tycker! Menn det går ju inte hem hos alla, såå.
    ja, själv sitter man i en lägenhet med kapacitet för 120 dB långt ned i avgrunden, känns lite malplacerat det är fördelen med att bo i hus så att säga...

  8. #428
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja, själv sitter man i en lägenhet med kapacitet för 120 dB långt ned i avgrunden, känns lite malplacerat det är fördelen med att bo i hus så att säga...
    Har precis samma problem hos morsan! Är van att spela hög musik, men det fungerar inte i en lägenhet där man kan höra grannen prata i vanlig samtalston genom väggen...
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  9. #429
    Skulle behöva ett par nya hörlurar till mobilen.

    In-ear lurar, under 1000-lappen.

    Tips?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  10. #430
    "a-JAYS Three" kan jag tänka mig är grymma, kostar 500kr på teknikmagasinet.
    Jag köpte "a-JAYS One", kostar 300kr på netonnet, och dom är riktigt bra. Ljudkvalitén slår mina förra Sennheiser CX300 II dock är inte basen lika bra, men då är dom 200kr billigare än CX300 också...
    Har bara haft mina i ca 2 veckor så vågar inte uttala mig om kvalitén på sladdar men dom platta sladdarna känns mycket bättre än dom tunna sladdarna som är på vanliga lurar. Dom tar lite mer plats än lurar med tunna sladdar men man slipper knutar och trassel så det tycker iaf jag de är värt

    2 års garanti dessutom, sennheiser ger bara 1 års garanti.

  11. #431

  12. #432
    a-Jays Three eller Sennheiser CX400-ll?

    Eller har ni bättre tips?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  13. #433
    Kör på a-Jays, svensk kvalité

  14. #434
    Jag hade ett par a-Jays för kanske 3-4 år sedan, så mitt minne är kanske inte jättebra av hur de lät. Jämfört med de AKG 330 som jag hade efter och de Creative-lurar (kommer inte ihåg vilka, ungefär i samma prisklass dock) jag hade innan så var stack inte a-Jays ut jättemycket, i alla fall inte jämfört med AKG-lurarna. Creatives var som man förväntade sig inte särskilt välbyggda och hade onödigt basdominerat ljud. Det negativa med a-Jays tyckte jag var att de inte var särskilt spelglada, även om de hade stort och "harmoniskt" ljud och var lättdrivna. Låter som Stairway to Heaven lät riktigt grymt, men drog man igång någon tyngre metal eller basdominerad hop hop blev ljudet tyvärr ganska platt. Dock är det ju värt att tillägga igen att det här var några år sedan.

    Nu kör jag med ett par Klipsch S4 som jag är grymt nöjd med. Lättdrivna, spelglada och med riktigt bra djup i ljudet. Kan hitta nyanser i basen som jag inte hör när jag sitter hemma och lyssnar på min stereo.

  15. #435

  16. #436

  17. #437
    tänkte se om någon vet något om dessa högtalare? JVC sx-911 Namn:  387423_251168228277071_100001516872609_747424_117554739_n.jpg
Visningar: 822
Storlek:  34,2 KB

    har dessa högtalare, en harman/kardon sub som jag elda upp steget på så ja driver de med en vanlig pioneer a-399 förstärkare. sen driver ja mina jvc högtalare samt mina två jws golv högtalare med en jws RV800 hemmabio förstärkare. är rätt trött på ljudet vet inte va ja ska göra med skiten för o bli nöjd...

  18. #438

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    den dagen jag har ett par såna här är jag en lycklig man:

    Har sett hans galleri på minhembio.com. Ganska sjukt bygge

  19. #439
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Har sett hans galleri på minhembio.com. Ganska sjukt bygge
    skoja inte. har lyssnat på ett antal olika ino-system, det största var ett liknande den på bilden fast 2 snäpp mindre, 1 midbas i varje topp istället för 4. det var ju dock med marginal det bästa man har hört

  20. #440

  21. #441
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Förstärkaren ca 30 år gammal som farsan har byggt kraftigare slutsteg till



    Hittade högtalare i källaren som bara låg o skräpa så plockade i dom en nå gamla lådor jag hade Nya till vänster






    dom nya högtalarna var ju lite större ^^





    tröck i isolering där i sen så det inte skulle låta så burkigt

  22. #442
    Någon som kan tipsa om ett bra headset till iPhone som fungerar bra att lyssna på musik i? Budget ligger väl på ca 500kr, skadar dock inte om de är billigare. De ska gärna finnas i en "vanlig" butik också.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  23. #443
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Någon som kan tipsa om ett bra headset till iPhone som fungerar bra att lyssna på musik i? Budget ligger väl på ca 500kr, skadar dock inte om de är billigare. De ska gärna finnas i en "vanlig" butik också.
    headset eller bara hörlurar? om bara hörlurar, akg k518dj

  24. #444
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    headset eller bara hörlurar? om bara hörlurar, akg k518dj
    Headset!
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  25. #445

  26. #446
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ok, då blev det knivigare, dessa har jag inte provat själv men sennheiser är ett företag man kan lita på så jag skulle tro att dessa är värda att kolla på: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=689482
    Ja, de har jag faktiskt sneglat lite på, dock blev jag lite förvånad över att man kan få de får under femhundringen. Men hur stor roll spelar egentligen frekvensomfång och känsligheten? Tänkte på att dessa faktiskt har högre på båda två: http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=7769831
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  27. #447
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Ja, de har jag faktiskt sneglat lite på, dock blev jag lite förvånad över att man kan få de får under femhundringen. Men hur stor roll spelar egentligen frekvensomfång och känsligheten? Tänkte på att dessa faktiskt har högre på båda två: http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=7769831
    eftersom alla företag specar frekvensgång och känslighet lite som de vill osv så är det ingen större mening att titta på siffrorna, de säger i princip inget om hur det låter. lyssna istället.

  28. #448
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    eftersom alla företag specar frekvensgång och känslighet lite som de vill osv så är det ingen större mening att titta på siffrorna, de säger i princip inget om hur det låter. lyssna istället.
    Jaha okej. Inte så insatt kan jag säga. Vet du möjligtvis någon fysisk butik som säljer sennheiserlurarna då? Har inte riktigt tid att beställa från internet nu...
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  29. #449
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Jaha okej. Inte så insatt kan jag säga. Vet du möjligtvis någon fysisk butik som säljer sennheiserlurarna då? Har inte riktigt tid att beställa från internet nu...
    webhallen, fast där kostar de 650 kr... har ingen vidare koll på vilka butiker i listan som finns som fysiska dock, kolla runt lite så kanske du hittar någon mer

  30. #450
    steelseries siberian v2 är ju ganska bra med

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in