1. #1

    Daelim s-five, omöjlig att trimma?

    Tjena gubbs!

    Daelim s-five är nog ett helvete när det gäller trim. Jag har spenderat både pengar och möda på att få min Daelim att gå snabbare. Det har den i och för sig men inte mycket, sådär 10km höjning(?). Trots att jag har:

    • Bytt avgasrör (Tecnigas)
    • Bytt variatorvikter
    • Tagit bort v-ringen
    • Bytt tryckfjäder


    Så går den inte snabbare än 60.

    Jag vet att CDI-boxen är strypt på denna modell men frågan är om det är CDI-boxens fel eller om det är en plugg i röret. När jag köpte avgasröret stod det att det skulle finnas en strypning i mynningen mot cylinderns hål men när jag tog mig en titt fanns det ingen strypning där. Stoppade in fingret men så långt jag kunde nå fanns det inget.

    Den accelererar bra tills 60 då den tar helt stopp och börjar "prutta" om man håller inne gasen, kvittar om det är en nedförsbacke eller en uppförsbacke.

    Jag undrar om ni kan ha någon aning om vad det kan vara...
    CDI-boxen eller plugg i avgasröret? Eventuellt andra orsaker?

    MVH

  2. #2
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Det är cdi boxen som stryper ditt varvtal. Så stryp av den så ska du se att den går som en dröm sen

    Sen angående strypningen i röret, så ska de va en kon liknade metall bit precis där vid anslutningen till cyllen

  3. #3
    har du bytt munstycke då?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    har du bytt munstycke då?
    Ja jag har bytt munstycke till några storlekar större. Inte för stort och inte för litet

  5. #5
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Ne men de är som sagt din CDi som ställer till problem för dig.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Ne men de är som sagt din CDi som ställer till problem för dig.
    Jo tack så mycket och jag har en beställning på g

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in