1. #1

  2. #2
    500 ggr skönare att köra med SM däck på asfalt men det går inte alls i skogen

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av topfuel Visa inlägg
    500 ggr skönare att köra med SM däck på asfalt men det går inte alls i skogen
    roligare med crossdäck om fan ska fucko köra, men sm annas om man bor ute i skogen då

  4. #4
    Beror på var man kör, dock tycker jag de e snyggare med sm däck

  5. #5

  6. #6

  7. #7
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    cross däck funkar hur bra som helst över allt, sm däck funkar BARA på asfalt, annars suger dom...

  8. #8

  9. #9

  10. #10

  11. #11
    Det beror ju också på hur bra man är på att köra och hur mycket erfarenhet man har. Känner flera stycken som kör med sm i skogen, grusvägar etc... Och dem kör i från mej fastän jag har crossdäck för att dem är mycket bättre än mej på att köra

  12. #12
    Det är säkrare att köra med SM däck på asfalt, men man vänjer sig ganska fort. Sen så slist crossdäcken ganska fort på asfalt.
    Hatar SM moppar! Inge goa. Cross alla dagar!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  13. #13

  14. #14

  15. #15
    jag brukar köra med sm både i skog och på grusvägar och de funkar fint för mig

  16. #16

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    I över 50 på grus med SM-däck känns det inte säkert längre, speciellt i kurvor, där måste man sakna ner ganska mycket. Men på asfalt är de gudomliga! +1 på SM för mig då jag håller mig på krokvägarna utanför orten..! <3

  17. #17
    crossdäck inte sm då får de vara om man bor i en större stad!
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

  18. #18
    körde på ett par feta crossdäck på min yamaha dt50r-am6.. kändes inte alls halkigt på asfalt och litade och körde snabbt i kurvor och jävligt skönt när polisen kom då kan du dra in vart som helst, skogsstig osv.. och få bra grepp.. kör på crossdäck det bästa allaround däcket enligt mig.

  19. #19
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    precis asså du KAN hålla ganska saftiga nerlägg med crossdäck (fullt tillräkliga iaf) och vill du kan du göra som jag gjorde med min drac, drifta runt lite!

  20. #20

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Kör också med crossdäck, funkar klockrent Förvånansvärt mycket gummi kvar på däcken trotts att jag kört på asfalt för det mesta i ca 1,5år. Alltid haft bra grepp osv på asfalt Kör med biltemas crossdäck för övrigt.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  21. #21
    Gillar inte sm däck alls, fått framhjulssläpp osv.. crossdäck all the time!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in