Ämne: Tjänstefel?

  1. #1

    Exclamation Tjänstefel?

    Det är så att Farbor blå inte riktigt gillade ljudet på min moped och ville stoppa mig (påväg till skolan)
    Såg bilen och drog iväg bort från den fort som fan! såklart följde den ju efter, körde tillsammans med min polare som körde org.
    Han som jagade mig är lite speciell, antagligen är det så att han inte fick ha någon moppe när han var liten så därför hatar han mopeder speciellt trimmade
    Vi körde genom centrum, min polare fortsatte som vanligt han fattade inte riktigt varför jag drog iväg (han såg inte att snuten var bakom) rätt som det är blir han omkörd av snuten i kanske 80-90 km/h mitt inne i centrum!!! kan även tillägga att min polare var nära på att ramla pga honom.

    Såklart så kom han ifatt mig och körde upp jämsides med mig (fortfarande i centrum) han försökte preja ut mig mot trottoaren där kanterna är vassa och 15 cm höga. Helt jävla dum i huvudet är han!
    Såg som tur var en cykelbana lite längre fram och lyckades köra in på den.
    Tro fan att inte snutfan följer efter på cykel/gångbanan (det var inga bommar) haha folket som gick där fick nästan slänga sig åt sidan. lite längre fram på cykelbanan så var det en bro som var för smal för bilen att köra över så där kom jag undan!
    Ställde moppen vid något random. hyres hus och gick till skolan, får syn på bilen någon minut efter jag "gömt" moppen och det såg nästan ut som han satt o lipa : )

    Undrar nu om det verkligen är tillåtet att göra som han gjorde?
    1. försökte preja ut mig på trottoaren hade troligtvis ramlat och skadat mig ordentligt om han hade lyckats.
    2. Köra på en cykelbana där folk nästan fick slänga sig för att inte bli påkörda
    3. Drog på ordentligt mitt inne i stan, med övergångsställen osv.
    Paj

  2. #2
    Om du tycker han gjorde fel, så borde du räkna ut vad DU gjorde för fel. DU utgjorde mer fara för allmänheten genom ditt agerande istället för att bara stannat med en gång.

    Låser här.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in