Sidan 20 av 28 Första ... 101819202122 ... Sista
  1. #571
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Prorace rör sitter med adapter på derbi också, jag har en adapter som jag skruvar fast i cyllen sen så fäster jag röret i adaptern med fjädrar!
    Aa jo sånt vet jag
    Men undrar om den går på moppen utan att ta i ram eller motor..?

  2. #572
    Citat Ursprungligen postat av Hyperlilja Visa inlägg
    Aa jo sånt vet jag
    Men undrar om den går på moppen utan att ta i ram eller motor..?
    Jag köpte mitt rör av lange, det va dock till Derbi från början men det passade hans rieju iaf

  3. #573
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Prorace rör sitter med adapter på derbi också, jag har en adapter som jag skruvar fast i cyllen sen så fäster jag röret i adaptern med fjädrar!
    Du kanske helt enkelt bara har ett am6 rör med en derbi adapter?

  4. #574
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Du kanske helt enkelt bara har ett am6 rör med en derbi adapter?
    Nej det har jag inte, läs mitt senaste inlägg!

  5. #575
    Kör på original rör (urpluggat) och en 21mm fögg, lär det göra stor skillnad om jag byter upp mig till ett 2t? (på en DT)

  6. #576
    Jag har en Airsal 70cc Racing vilket rör skulle passa bra tsm med det?
    Maxxar moppen i ca 110, sen tar du fram sandpappert ur fickan och böjjer ner dig vid hjulet och trycker sandpappret emot =)

  7. #577
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av xsm Visa inlägg
    Jag har en Airsal 70cc Racing vilket rör skulle passa bra tsm med det?
    2t , sp, pr osv !
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  8. #578
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    2t , sp, pr osv !
    Tvek på pr dock, lär ju va en bruks då det är en airsal!

    Skulle köra på sp

  9. #579
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Tvek på pr dock, lär ju va en bruks då det är en airsal!

    Skulle köra på sp
    Aa det låter nog bäst , tog med det då det var dom rören jag kom på
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  10. #580
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Aa det låter nog bäst , tog med det då det var dom rören jag kom på
    Förstår dig sötnos

  11. #581
    Tjena har 70cc metrakit handmade och en 21 mm fögge

    Kommer tecnigas enox röret ge bra effekt till min lilla setup ?

  12. #582
    vilket rör ska man ha till en derbi senda med airsal 80 cc ? vill ha något som inte låter så mycket.

  13. #583
    vilket rör ska man ha till en derbi senda med airsal 80cc 19mm fögg doppler vev ?ja det mesta i motorn är bytt.

  14. #584
    Citat Ursprungligen postat av 2-stroke Visa inlägg
    vilket rör ska man ha till en derbi senda med airsal 80cc 19mm fögg doppler vev ?ja det mesta i motorn är bytt.
    Vill du ha högvarvigt eller lågvarvigt?

    Har också en fråga, turbo kit;s ljuddämpare liknar gianelli 2t;s tycker jag. Frågan är egentligen om någon vet det här, skulle en gianelli dämpare funka att trycka på direkt på mitt mellanrör till turbo kit?

  15. #585
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Skulle vilja ha ett rör till sendan som ger ett gott bottendrag, har hört att leovince v6 gör det?

    Rekomendera härna ett annars!

  16. #586

  17. #587

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    RAMI:

    Airsal 70cc Sport, billigt och bra, behöver ej byta vev (nållager är ju alltid ett plus o byta oavsett trimcylle men det är ju busenkelt) ( http://twostroke.se/product.asp?product=12151 )

    Lågvarvigare Leovince V6, lite högljutt dock ( http://twostroke.se/product.asp?product=11810 )

    Klassikern Metrakit Thrower, lägre ljud, lågvarvigt (liite högre varv än V6), ofta billigt ( http://twostroke.se/product.asp?product=11810 )

    Gianelli 2T e "bäst" till Derbi originalcylle och funkar till bättre cyllar rätt bra, rätt högvarvigt, lite högre men skönt ljud ( http://twostroke.se/product.asp?product=9249 och http://twostroke.se/product.asp?product=9265 )

    Där har du bra setups och eftersom du kanske vill stunta slängde jag in Thrower och Leovince också, funkar väl med Gianelli med då det tsm med Airsalen ligger på rätt ok varv.
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  18. #588
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    RAMI:

    Airsal 70cc Sport, billigt och bra, behöver ej byta vev (nållager är ju alltid ett plus o byta oavsett trimcylle men det är ju busenkelt) (
    http://twostroke.se/product.asp?product=12151 )

    Lågvarvigare Leovince V6, lite högljutt dock ( http://twostroke.se/product.asp?product=11810 )

    Klassikern Metrakit Thrower, lägre ljud, lågvarvigt (liite högre varv än V6), ofta billigt ( http://twostroke.se/product.asp?product=11810 )

    Gianelli 2T e "bäst" till Derbi originalcylle och funkar till bättre cyllar rätt bra, rätt högvarvigt, lite högre men skönt ljud ( http://twostroke.se/product.asp?product=9249 och http://twostroke.se/product.asp?product=9265 )

    Där har du bra setups och eftersom du kanske vill stunta slängde jag in Thrower och Leovince också, funkar väl med Gianelli med då det tsm med Airsalen ligger på rätt ok varv.
    Okej tack så mycket för infot! Hjälper otroligt mycket!


  19. #589

  20. #590
    nvm
    Senast redigerat av W. Lundberg den 2011-06-17 klockan 18:27.

  21. #591

  22. #592
    tjena nån som vet hur stylepro 70cc till derbi presterar? e de nått att ha eller, allternativen är att köpa den och porta om den går för dåligt eller köpa en beggad mk cylle, är det då bättre att köpa mk hona den och köpa ny kolv eller köpa en ny stylepro och porta om den går för dåligt? Tack för svar

  23. #593
    Skulle inte köpa stylepro det är dålig kvalite.

  24. #594
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av 2-stroke Visa inlägg
    Skulle inte köpa stylepro det är dålig kvalite.
    Källa på det? Nog för att jag aldrig kört på stylepro-cylinder men i övrigt så har jag inte varit med om direkt dålig kvalité på stylepro, kanske dålig effekt men det är bra effektskillnad från original --> 70cc oavsett märke.

    //Webbe

  25. #595
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Källa på det? Nog för att jag aldrig kört på stylepro-cylinder men i övrigt så har jag inte varit med om direkt dålig kvalité på stylepro, kanske dålig effekt men det är bra effektskillnad från original --> 70cc oavsett märke.

    //Webbe
    är inte "stylepro" ett budget märke? För jag skulle också säga att det är dålig kvalité, malossi står högt i grad hos mig

  26. #596
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    är inte "stylepro" ett budget märke? För jag skulle också säga att det är dålig kvalité, malossi står högt i grad hos mig
    det är ett budget märke, sant. allt hänger på hur man sköter cylindern, kör du på bra olja, bra bestyckad så håller den. som webbe säger, den ger inte effekt som en hebo manston eller metrakit prorace cylinder men det förstår ju vem som helst, och hur som helst så blir det en bra effektökning från 50 - 70cc oavsett om det är en budget cylinder eller inte, som webbe påpekade.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  27. #597
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    det är ett budget märke, sant. allt hänger på hur man sköter cylindern, kör du på bra olja, bra bestyckad så håller den. som webbe säger, den ger inte effekt som en hebo manston eller metrakit prorace cylinder men det förstår ju vem som helst, och hur som helst så blir det en bra effektökning från 50 - 70cc oavsett om det är en budget cylinder eller inte, som webbe påpekade.
    Det jag menar är om du har en låt oss säga malossi 70cc - sport & en stylepro 70cc - sport & sköter båda lika bra, då håller väl malossin längre?

  28. #598
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    Det jag menar är om du har en låt oss säga malossi 70cc - sport & en stylepro 70cc - sport & sköter båda lika bra, då håller väl malossin längre?
    mjo, förmodligen. tror den största skillnaden kvalitetsmässigt ligger i kolven, båda cylindrarna är tillverkade i gjutjärn. Men malossis kolvar håller en högre kvalitet, mycket skillnad ligger där också. sen tror jag att malossin går bättre också
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #599
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    mjo, förmodligen. tror den största skillnaden kvalitetsmässigt ligger i kolven, båda cylindrarna är tillverkade i gjutjärn. Men malossis kolvar håller en högre kvalitet, mycket skillnad ligger där också. sen tror jag att malossin går bättre också
    Ja, precis vad jag menade

  30. #600
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    Det jag menar är om du har en låt oss säga malossi 70cc - sport & en stylepro 70cc - sport & sköter båda lika bra, då håller väl malossin längre?
    Jag tror nog att Stylepro är underskattat, delvis därför det är billigare än andra stora märken. Har haft ett stylepro gashandtag och det har funkat lika bra som mitt Tomaselli och kändes som att det var kvalité till skillnad från Domino gashandtagen som strular 24/7 och är allmänt förjävliga så fort man plockar isär det.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in