Sidan 22 av 28 Första ... 122021222324 ... Sista
  1. #631
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av ph' Visa inlägg
    Snarare att det inte finns så många high-end överliggande rör ?
    Klart det finns många överliggande högpresterande rör, men dom är inte lika lätt att få tag på/brukar också kosta mer ur skattkistan.

  2. #632
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Klart det finns många överliggande högpresterande rör, men dom är inte lika lätt att få tag på/brukar också kosta mer ur skattkistan.
    Det var det jag menade, utbudet är större på underliggande

  3. #633
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av ph' Visa inlägg
    Det var det jag menade, utbudet är större på underliggande
    Utbudet beror ju helt på vart du letar någonstans.

  4. #634
    rpm på dos salidos ? vilket är bäst av gianelli o salidos ? till 50cc

  5. #635
    Har bestämt mig för att byta upp till 70cc , men jag vet inte riktigt vilka cylindrar som är bra , har en derbi senda 09-10
    hade tänkt byta fögasare och rör (har underliggande hebo rör och org förgasare atm)
    är det här en bra cylinder ? och isåfall vad ska man köpa för fögasare och så till den?
    Airsal - Cylinderkit (Sport) 73cc (PIA)
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=12151

  6. #636
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av tokköparn Visa inlägg
    rpm på dos salidos ? vilket är bäst av gianelli o salidos ? till 50cc
    Bara fucko med dos salidos , vääldigt liknande effektkurva , kör på giannellit istället , eller mk sp om du ska ha underliggande
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  7. #637
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Bara fucko med dos salidos , vääldigt liknande effektkurva , kör på giannellit istället , eller mk sp om du ska ha underliggande
    ne har gianneli men är en tuff 96:a som kör med dos salidos o sa att den gick i 90 med allt annat orginal (gilera smt) så skulle bara kolla om detta kunde va sant men troligen inte ? låter nästan för bra för att va sant

  8. #638

  9. #639
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Det är nog sant, för han kollar säkerligen på mätaren och den visar nog 90.
    Min drac gjorde 100 på 4an med TK om jag inte minns fel, så mätaren ska man aldrig lita på.
    dagens ungdom att lita på den gammla hederliga mätaren

  10. #640
    Passar Giannelli 2T rör till Derbi Senda -05 original krök? Blir det nån effekt med orignal cylindern?
    SHI HOO!

  11. #641
    vilket rör har bäst efektkurva med en portad mhr 80cc, jag vill inte ha värsta hyper röret

  12. #642

  13. #643
    kan man köra det här röret med org. förgasare och org. cylinder till en Rieju Drac RR 02

    http://twostroke.se/product.asp?product=11024

  14. #644
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Krögar Visa inlägg
    kan man köra det här röret med org. förgasare och org. cylinder till en Rieju Drac RR 02

    http://twostroke.se/product.asp?product=11024
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  15. #645

  16. #646
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Krögar Visa inlägg
    Tackar
    Dock ingen direkt märkbar skillnad från urpluggat original rör
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  17. #647
    Vilket avgassystem skulle passa bäst och ge bäst topp hastighet till en Derbi drd limited edition 08?
    Ett Giannelli Enduro 2T eller Yasuni Crosss ML? Eller finns det något annat avgassystem i denna prisklass som är bättre?

    / Tobbe
    Eller finns det något annat avgassystem i denna prisklass som är bättre?docjdscdvåkpdfvvdfvf

  18. #648
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe96 Visa inlägg
    Vilket avgassystem skulle passa bäst och ge bäst topp hastighet till en Derbi drd limited edition 08?
    Ett Giannelli Enduro 2T eller Yasuni Crosss ML? Eller finns det något annat avgassystem i denna prisklass som är bättre?

    / Tobbe
    Eller finns det något annat avgassystem i denna prisklass som är bättre?docjdscdvåkpdfvvdfvf
    Båda rören jobbar på samma vartal ungefär skulle dock tagit giannellit då det är avstämt till derbis original cylindrar , sen finns det även metrakit sp rör som är underliggande och go effekt i dom med , hittar ett begagnat för runt 800-1000 :-


    /fabbe
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  19. #649
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Båda rören jobbar på samma vartal ungefär skulle dock tagit giannellit då det är avstämt till derbis original cylindrar , sen finns det även metrakit sp rör som är underliggande och go effekt i dom med , hittar ett begagnat för runt 800-1000 :-


    /fabbe
    Hur snabbt tror du den skulle gå med det med övrigt original setup? Förutom munstycke då såklart

  20. #650
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe96 Visa inlägg
    Hur snabbt tror du den skulle gå med det med övrigt original setup? Förutom munstycke då såklart
    Beror på hur du ställer in den om du har ostrypt cdi och rör o typ 13/53 runt 85 kanske
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  21. #651
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Beror på hur du ställer in den om du har ostrypt cdi och rör o typ 13/53 runt 85 kanske
    Nice Ungefär vilket munstycke behöver jag?

  22. #652
    Sorry för dubbelpost
    Är det någon som vet hur detta röret är strypt? http://www.twostroke.se/product.asp?product=9249

    / Tobbe

  23. #653
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe96 Visa inlägg
    Nice Ungefär vilket munstycke behöver jag?
    svårt att säga köp dig en munstycke sats och testa dig fram olika från moped till moped..
    Ja om du läser så ser man detta eller det kanske bara är jag? : "
    Kröken levereras strypt med extra adapter, samt fjädrar & fäste för cylindermontering"
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  24. #654
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    svårt att säga köp dig en munstycke sats och testa dig fram olika från moped till moped..
    Ja om du läser så ser man detta eller det kanske bara är jag? : "
    Kröken levereras strypt med extra adapter, samt fjädrar & fäste för cylindermontering"
    Jo, jag kan oxå läsa Men hur är den strypt? Är det bara att byta den där adaptern eller?

  25. #655
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe96 Visa inlägg
    Jo, jag kan oxå läsa Men hur är den strypt? Är det bara att byta den där adaptern eller?
    Jaa verkar som det är så nu istället vilket är betydligt lättare då är det bara att byta , förut satt det en fastsvetsad strypning i mynnigen på röret som man bankade ur
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  26. #656
    Tjena, är lite sugen på att köpa ett Metrakit SP rör till min Gilera Smt, fungerar röret bra till org 50cc/airsal 50cc? Undrar också hur bottendraget är, sitter idag på ett thrower, går att smyga runt på låga varv med det, går det med ett SP?

  27. #657
    Har möjlighet att komma över ett metrakit thrower avgassystem till min Rieju Drac, funkar det bra med original cylinder och förgasare? eller måste jag byta annat också?

  28. #658
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Citat Ursprungligen postat av Caspersson Visa inlägg
    Har möjlighet att komma över ett metrakit thrower avgassystem till min Rieju Drac, funkar det bra med original cylinder och förgasare? eller måste jag byta annat också?
    Japp det funkar bra på orginal, men du behöver byta munstycke!
    Ride on!

  29. #659
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Japp det funkar bra på orginal, men du behöver byta munstycke!
    Tackar!

  30. #660
    Hej, funderar på om man bör köpa en 70cc Metrakit handmade eller en 74cc barikit Cylinder.
    Detta med att aluminium cylindrar är inte så bra för `dagligt bruk` hur mycket stämmer detta? Är de svåra att få igång eller vad är det? Som det är nu lutar det åt att köpa Metrakitet för livslängden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in