1. #1

    Min nya aerox! - Behöver lite småhjälp.

    Tjena Moppenet.nu! Igår var det så att jag inhandlade min nya aerox. Mycket fin med hebo styre & lite annat. Men bara det att jag har inga framblinkers, är det obligatoriskt på en moped? Isåfall, vad tycker ni om dom här blinkerserna & är dom svåra & koppla inn? ( är inte så haj på att koppla inn saker, men sånt man lär sig?) Aja, här har ni dom jag hade tänkt mig iaf: http://twostroke.se/product.asp?product=12332

    Jag har bakblinkers på mopeden, men när jag använder dom så lyser det bara fast sken? Har frågat runt lite, och kompisar här & där tror att det är som "säkringar" som har gått. Vad tror ni?

    moppen: http://img827.imageshack.us/img827/1285/dsc00139od.jpg

    jävligt tacksam för svar, inte på allt kanske men iaf något Mvh Guudzy
    Senast redigerat av Guudzy den 2010-09-26 klockan 23:09.

  2. #2

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    det är inte säkringen som dina kompisar säger, från och med nu litar du ej på dem inom dessa trakter
    Dem lyser pga att du inte har några framblinkers då spänningen blir för hög, och till din första fråga, ja det är obligatoriskt. Det kan vara lite små klurigt, men följ anvisningarna som följer med så kommer det fungera gallant.

  3. #3
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    det är inte säkringen som dina kompisar säger, från och med nu litar du ej på dem inom dessa trakter
    Dem lyser pga att du inte har några framblinkers då spänningen blir för hög, och till din första fråga, ja det är obligatoriskt. Det kan vara lite små klurigt, men följ anvisningarna som följer med så kommer det fungera gallant.
    är de en 30 moppe behöver du inga blinkers men är de en eu så behöver du de

  4. #4
    Tack så mycket!

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    är de en 30 moppe behöver du inga blinkers men är de en eu så behöver du de
    helt fel...

    Om det sitter blinkers original på en 30 moppe så måste du ha det. Om det inte sitter några där original så behövs det inte
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    helt fel...

    Om det sitter blinkers original på en 30 moppe så måste du ha det. Om det inte sitter några där original så behövs det inte

    okej? på transportstyrelsens hemsida står de att man inte behöver de

  7. #7

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    okej? på transportstyrelsens hemsida står de att man inte behöver de
    Han har dock rätt jag kollade med polisen då min slider inte hade några framblinkers (30 moppe) dom sa att jag skulle kolla med transsportstyrelsen och dem sa att om det satt det orginal så ska det finnas.

  8. #8
    Tycker ni om moppen annars då ?

  9. #9
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Han har dock rätt jag kollade med polisen då min slider inte hade några framblinkers (30 moppe) dom sa att jag skulle kolla med transsportstyrelsen och dem sa att om det satt det orginal så ska det finnas.
    okej?

    Citat Ursprungligen postat av Guudzy Visa inlägg
    Tycker ni om moppen annars då ?
    aa den är ganska fräsh

  10. #10

  11. #11

  12. #12
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    när jag tog AM-kortet fick jag lära mig att man inte behöver ha blinkers..
    det går lika bra att vinka med armarna utåt.

  13. #13
    Jag har nu skaffat mig ett par framblinkers, beställda från twostroke. Det är inte spänningen som är för hög, det är nämligen ett "relä" som har gått sönder eller nåt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in