1. #1

    moppen är VÄLDIGT svårstartad

    Hejsan folket

    Det är så att min moped som är en Gilera Runner har varit svårstartad ett tag o när den har stått ute några timmar blir den svårstartad och har den stått ute en natt så blir det riktigt svårstartad och när den väl är igång så ryker den fruktansvärt mycket o nu har jag precis skruvat loss förgasaren och kollat om flottören hade lossnat från sin position men det hade den ej. Det var vad jag trodde var felet. & förgasaren är skitig som f*n av olja o bensin. Så jag undrar vad det kan vara för fel? Eftersom den får så mycket bränsle som den får?Jag ska göra rent förgasaren ikväll så den får stå i bensin så den blir ren. Men tror inte ändå att det kommer hjälpa så mycket. Btw.. mopeden har automatchoke

    mvh
    krille

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Byt stift / kolla kompet med en komperassionsmätare.
    Okej, Mopeden funkar som den ska när den väl är igång och åker lika fort. Har inte märkt ngn hastighets skillnad ännu. Bara att den blir riktigt svårstartad och det är nästan omöjligt att kicka igång den. Måste använda el-starten varje gång man ska starta den efter att den stått ute en natt x)

  4. #4
    Låter som det är stiftet :>

  5. #5
    Att den blir sur när den står, men frågan är då varför den blir sur, något med förgasaren.. Säker på att flottören inte hänger upp sig?
    Vill du ha svar av mig, så citera mig!

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hela moppen ser ju ut att typ sprängas "/

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Malte Visa inlägg
    Att den blir sur när den står, men frågan är då varför den blir sur, något med förgasaren.. Säker på att flottören inte hänger upp sig?
    Jag har kollat och flottören funkar prima har provat o blåsa där bränslet kommer in och trycka upp flottören till sitt tätnings läge och då kommer inget igenom och trycker man ner flottören så kommer det luft igenom.. som det ska. Så det är inte flottören iaf. Dock innan när jag blåste genom slangen som går ifrån förgasarskålen som ligger i botten så var det täppt, ska det vara så? sitter en skruv som går igenom där. Ska den vara helt stängd eller lite öppen så bränslet går igenom? x)

  7. #7
    börja med att kolla det vanliga :
    om den får gnista, drar mkt tjuv luft osv.. låter som den inte får gnista?

  8. #8
    En till grej att tänka på är att om det är en kall natt och mopeden står ute kommer den bli svårt startad, så är det med alla mopeder.
    Skulle dock kolla så du inte får in massa t ex vatten i fögen om den står ute

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in