1. #1

    Thumbs up ramnummer eller motor nummer på piaggio ciao? :d

    Någon som vet vart ramnummret eller motor nummret sitter på ciaoen?
    Har redan tagit av den svarta kåpan på högersida och kollat runt efter ramnummret men hittar det inte :/
    Och måste försäkra den nu ^^ och man kan väl också försäkra på motor nummret om jag inte har fel.
    Så vart sitter motor nummret?, Eller om jag kollat på fel ställe efter ramnummret, kollade inte så noga!
    TJA

  2. #2
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av LASSECIAO Visa inlägg
    Någon som vet vart ramnummret eller motor nummret sitter på ciaoen?
    Har redan tagit av den svarta kåpan på högersida och kollat runt efter ramnummret men hittar det inte :/
    Och måste försäkra den nu ^^ och man kan väl också försäkra på motor nummret om jag inte har fel.
    Så vart sitter motor nummret?, Eller om jag kollat på fel ställe efter ramnummret, kollade inte så noga!
    Nummret ska sitta långt bak vid hjulbultarna...kan vara överlackat så kolla noga

    Kan hända att den har vart eller är stulen...som nästan alla ciaos har vart
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  3. #3
    Köpte den av en riktig bonde, han hade getter o får i sin trädgård o grejjer så tror inte att den e stulen men man vet aldrig, du vet inte vart motor nummret sitter?
    TJA

  4. #4
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    På motorn så klart
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  5. #5
    haha mjo, men är den under motorn så man måste lyfta ut den eller kan man se den genom att bara ta bort fotplattan? ^^
    TJA

  6. #6
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    det sitter på den nedre delen av motorn, bak avgasröret. Det är ofta överkladdat med åratal utav olja och skräp så de är bara att börja göra rent isf Du behöver inte ta av motorn, men att ta av avgasröret skulle nog hjälpa att få fram numret om du måste till att rengöra.
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  7. #7

  8. #8
    annars hitta på ett eget ramnummer och försäkra den för polisen har ingen koll på 30 mopeder för att deras ramnummer finns inte med i något register som dem har tillgång till. Men när det gäller eu mopeder så står ju reg och ramnummer med i ett register

    Om inget ramnummer finns alltså. ( Jag har inga kriminella tankar har bara gett fakta )

  9. #9
    Har hört att den inte är en giltig försäkring isf. men tror att man kan försäkra den på ens person nummer om man bara ska ha trafik försäkring
    TJA

  10. #10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in