Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

  2. #2
    13.000 - 14.000

  3. #3
    Lånar tråden lite, nån som vet vad max RPM är på ebs org vev ?
    Ch Racing säljes

  4. #4

  5. #5

  6. #6
    Japp den ska klara den typ av varvtalet. Bara att köra på!

  7. #7

  8. #8
    teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    knivsta/uppsala
    Inlägg
    224
    tror det ligger på 12-13000rpm eftersom org veven inte pallar en midrace setup
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av teaspoon Visa inlägg
    tror det ligger på 12-13000rpm eftersom org veven inte pallar en midrace setup
    Precis vad den gör...

  10. #10

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Ciao_byggarN Visa inlägg
    aa men veven tål lätt midrace om den är fräsch och inte gått överdrivet långt. dock bör man byta iaf om man vill slippa tråkigheter. inte svårt att byta vev.
    Inte svårt att byta vev, haha självklart inte men det är nog absolut inget man behöver nämna i en sån här tråd om man kollar vem som är trådskaparen.

  13. #13

  14. #14

  15. #15
    Rexxy den veven håller för dom varvtalen jag har min toppeffekt på 14500rpm på min motor och det sitter original vev i den

  16. #16

  17. #17
    NeeX
    Gäst
    Känns som många går på rykten. För att kunna svara på den frågan kan jag tänka mig att man vill ha en källa vart man fått den informationen ifrån också. Skulle gärna veta själv hur mycket originalvevar tål, tror själv de är mycket underskattade!
    Någon som vet hur mycket en original vev till minarelli dd lc tål?

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av teaspoon Visa inlägg
    tror det ligger på 12-13000rpm eftersom org veven inte pallar en midrace setup
    hahahahahahhahaha. min kompis kör hyper på org vev

  19. #19

  20. #20
    Och jag brukskörde en midracesetup på en D50bo, vilket lär vara snarlikt am6 och den veven är fin än idag!
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av NeeX Visa inlägg
    Känns som många går på rykten. För att kunna svara på den frågan kan jag tänka mig att man vill ha en källa vart man fått den informationen ifrån också. Skulle gärna veta själv hur mycket originalvevar tål, tror själv de är mycket underskattade!
    Någon som vet hur mycket en original vev till minarelli dd lc tål?
    hah...
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    ...vilket även Timmy gjorde.



  22. #22

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Ciao_byggarN Visa inlägg
    men den veven körde han flera år med har jag hört. på hyper setup.
    Ingen vev är tillräckligt hållbar i längden självklart, men varför testa gränserna...

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Ingen vev är tillräckligt hållbar i längden självklart, men varför testa gränserna...
    Hahahaha.

  25. #25
    Hur länge körde han med veven sådär? :o
    Nerå, min orginalvev rasade här i veckan, dock har den gått runt 1500 mil med, glappar i alla möjliga håll. Setupen var airsal 70 och 19 gasare. Men det var inte så förvånande heller, veven var ju lite lätt inkörd

  26. #26

  27. #27

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Ja, men då kan jag köra på originalveven. Den kommer ju gå max 10mil per säsong. Testkörningar och Topspeed! Kanske lite nöjeskörning på småvägarna ute i landsbygden!
    det är olagligt! hihi

  29. #29
    NeeX
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Ingen vev är tillräckligt hållbar i längden självklart, men varför testa gränserna...
    Syftade inte på dig, heh...
    Klart originalvevar håller sämre, men om man jämför hur bra en originalvev håller så borde i princip en lika bra byggd förstärkt vev orka bättre och längre. Prisskillnaden är ju brutal om man jämför t.ex. Metrakits värsta med en motoforce evo som ser liknande ut.

  30. #30
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av NeeX Visa inlägg
    Syftade inte på dig, heh...
    Klart originalvevar håller sämre, men om man jämför hur bra en originalvev håller så borde i princip en lika bra byggd förstärkt vev orka bättre och längre. Prisskillnaden är ju brutal om man jämför t.ex. Metrakits värsta med en motoforce evo som ser liknande ut.
    Beror på vilken setup självklart tror jag, men polarens vev har dött kan man säga, vevlagret är helt slut och går att vicka upp och ner osv, men den har pallat med mellanvarvigt trimrör i 7 år tills nu
    det är en aerox

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in