1. #1

    Min speedfight 2 Nu MED FILM!

    Hej jag har en Speedfight 2 som inte vill driva frammåt, när jag stoppar i 7 gramsvikter så driver den lite frammåt men inte så det går att åka på den. men med 4 grams så rör den sig inte, den varavar upp och så . Någon som vet felet? det sitter en blå tryckfjäder i med gula kopplinsfjädrar, org variator och koppling. och en doppler vev.


    http://www.youtube.com/watch?v=OVSC6...er_profilepage


    Mvh Filip
    Senast redigerat av storfille den 2010-09-30 klockan 16:21.

  2. #2
    7,5 gram ska du ha som lättast i en peugeot, och sätt tillbaks org kopplingsfjädrar och tryckfjäderså e problemet löst

  3. #3
    det sitter 70 sport pro och yasuni rör på den också. låter väldigt konsigt att man inte ska kunna ha mindr eän 7.5 i den

  4. #4
    Peugot har väldigt tunga vikter från orginal, självklart kan du ha mindre än 7.5 i .
    Skulle använda en svagare tryckfjäder.

  5. #5
    har satt i en org tryckfjäder nu och den rör sig mer frammåt nu, nu kan man åka på den men den gör max 6 km/h typ. men man kan bara hålla halvgas okm man gasar fult så bara böööö. och så finns inte det där 70 vridet.

  6. #6
    Ställ in förgasaren bättre då

  7. #7
    inte någpot med fuggen

  8. #8
    det är det de är. Den dör vid fullgas, alltså har du fel huvudmunstycke.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av viktors Visa inlägg
    det är det de är. Den dör vid fullgas, alltså har du fel huvudmunstycke.
    men allså den ska ändå gå att varva upp mer, jag tror den drar tjuvluft vid packboxarna

  10. #10

    för mycket luft

    Den får för mycket luft. Därav bööööandet.

  11. #11
    Låter lite som tjuvluft?
    Paj

  12. #12
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    större munstycke, kan också vara tjuvluft
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in