1. #1

    Exclamation Aerox överhättar? :s

    Tjena har en Aerox som krånglar.
    Ibland när jag kör så bara dör den! känner att den saktare in något, sen bara dör den.
    Försöker jag starta den sen brukar det inte gå om jag inte väntar ett litet tag.

    Värmenyper den?

    Kylningen läcker pytelite vid tändning så det droppar ut lite ibland, kan det kyla dåligt då?
    Det går ju en sladd till temp-mätaren, stänger den av mopeden om den blir för varm?

    Behöver snabba svar, sitter i skolan och ska hem med skiten så


    EDIT- Temp-mätar prylen hade smält, antar att den värmenyper. Får titta över kylsystemet.
    Finns det något skäll till varför den kan ha börjat gå varmt? Inte köpt nåt nytt, bra olja, men det läcker lite ur kylsystemet ibland (låter som det kokar som fan när den e varm ibland)
    så liten update, har tagit av det mesta och så här ser det ut:

    Som ni ser är cylen (dock syns det inte bra på bilderna) och kolven slitna som fan. Får bli ny sådan, även temp mätaren är helt av. Också så hade det kommit lite vatten i skit in i tändingen.
    Undrar fortfarande dock varför den har börjat överhätta? Inte gjort innan och har inte bytt nåt! Ska man skaffa en sån här eller är det bara bullshit som inte kommer ge nåt? känns skit weird att den börjat överhetta helt plötsligt. Gjort det ungefär 5 gånger denna vecka (inte innan). Har ju olja, kylar vätska och allt sånt.
























    ska det verkligen vara vatten/olja här?
    Senast redigerat av tiermaster den 2010-09-29 klockan 22:42.

  2. #2
    Har du kollat hur mycket vatten du har i kylaren?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Har du kollat hur mycket vatten du har i kylaren?
    Ja, det såg bra ut.

    Tog av allt och kollade, cylen o cylinder är ganska skaddade. temp mätaren uppbränd. lägger upp bilder snart.

  4. #4
    vill hitta tillbaka.
    Har delvis samma problem med tempmätaren och så cirkulerar det inte vatten mellan topplocket och förgasaren. utan blir varm och plasten smälter.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av koeniz Visa inlägg
    vill hitta tillbaka.
    Har delvis samma problem med tempmätaren och så cirkulerar det inte vatten mellan topplocket och förgasaren. utan blir varm och plasten smälter.
    så vad ska jag göra?

  6. #6

  7. #7
    Okej, får väl lämna in den för att få den inställd.
    Ska man skaffa man skaffa ny cylle o kolv , eller bara kolv? (cyllen är skaddad, men inte jätte mycket)

    Ger denna kolv mer effekt http://www.twostroke.se/product.asp?product=18511 än denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=7788 ? Asså är det värt att köpa den? Har plus 50cc cylle nu.
    Senast redigerat av tiermaster den 2010-09-29 klockan 23:18.

  8. #8
    tack så mycket. Tror du det fixar mitt problem med att det inte cirkulerar vatten mellan cylindern och förgasare?
    För jag har hällt i kylarcement för att fixa ett läckage. `?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in