-
2010-09-29, 15:29 #1
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Uppsala.
- Inlägg
- 465
Skruv (och tändstift) sitter hårt som f*n!
Tjenatjena!
Kicken är helt omöjlig att få upp så jag måste springa igång Derbin. Jag hade tänkt att ta bort kicken och laga den eller helt enkelt köpa en ny, MEN skruven man har insexnyckel till sitter verkligen steenhårt. Nästan varenda en av mina kompisar har försökt få loss den men utan resultat.
Det är samma sak med tändstiftet, jag kan inte kolla på färg när jag testar munstycken utan måste byta på känn.
Hmm, hur kan man fixa detta då?
-
2010-09-29, 15:32 #2
- Reg.datum
- Aug 2008
- Ort
- ***
- Inlägg
- 102
Fixa en riktigt lång hävarm som du kan sätta på tändstiftnyckeln, t.ex en riktigt fet skiftnyckel. Angående skruven så är det bara att borra av skallen och trycka isär "springan" på kicken med en mejsel.
-
2010-09-29, 21:05 #3
Akta så inte tändstiftet går av när du lägger för mycket kraft på det...
Sen kan du ta verktyget och slå på skruvethuvudet så "spänningen" försvinner i insexan. Dräm till ganska fint med hammaren
-
2010-09-29, 23:13 #4
kör så motorn är varm sen skruvar du av stiftet.
Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2010-09-29, 23:18 #5
om man skruvar med aluminium när det är varmt så kan gängorna följa med ut, tänk på det om du har aluminium topp.
-
2010-09-29, 23:20 #6
- Reg.datum
- May 2009
- Ort
- Järvsö
- Inlägg
- 169
-
2010-09-30, 01:07 #7
...Och då blir det slutligen ingen skillnad, jämt ut.
Skit i ta bort stiftet, byt munstycke på känn. Ända vettiga sättet, det är ju trots allt hur motorn går som är det viktiga, inte hur tändstiftet ser ut. Med tändstiftskontroll kan du aldrig se hur den går på låga gaspådrag. Allmänt ointressant att kolla stiftet med andra ord.
Smörj kickens led med 5.56 (CRC 5.56 Rostlösare) så släpper den. Använd hävarm för att dra ut den om det inte släpper efter 3 smörjningar inom ett dygn.
-
2010-09-30, 02:26 #8
-
2010-09-30, 07:56 #9
-
2010-09-30, 16:21 #10
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Uppsala.
- Inlägg
- 465
Tackar för svaren.
Det fixade sig till slut med gummiklubba och våld. Man fick lite goda tips från er till framtiden också. Jag tror att kicken inte gick att vrida utåt för att det var så skititg och för att sen få bort den från motorn slog jag lite på skruven för att släppa på trycket som någon här sa för att sedan skruva. Tändstiftet har jag ingen aning om varför den satt så hårt för då allt såg prima ut när jag till slut fick loss det. Dvs förutom att stiftet var kritvitt..