Sidan 11 av 12 Första ... 9101112 Sista
  1. #301
    Det ser torrt ut och väldigt vit färg, prova med att sätta i något större munstycke

  2. #302
    tjena, undrar hur stort munstycke ja ska ha i mt5an om ja sätter på en 20mm fögge. sitter en 5,5 hk cylle och effekt rör på. sitter 120 stort munstycke i föggen direkt vid köp. räcker de att gå upp ca 10 storlekar dvs 130 eller mer? behöver snabba svar!!

  3. #303
    Hej,jag har precis köpt en ny förgasare,en dellorto 19mm och jag undrar vad ja ska ha för munstycke i ? Det sitter 75 i den från början. jag har ett metrakit thrower på också. skulle vara tacksam om någon kan säga ungefär vart man kan börja

  4. #304
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av snaffy Visa inlägg
    Hej,jag har precis köpt en ny förgasare,en dellorto 19mm och jag undrar vad ja ska ha för munstycke i ? Det sitter 75 i den från början. jag har ett metrakit thrower på också. skulle vara tacksam om någon kan säga ungefär vart man kan börja
    Sätt på allt först.. testa sedan börjar du leka på med munstycken, när du ser vilken färg de är på tändstiftet...

  5. #305
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av snaffy Visa inlägg
    Hej,jag har precis köpt en ny förgasare,en dellorto 19mm och jag undrar vad ja ska ha för munstycke i ? Det sitter 75 i den från början. jag har ett metrakit thrower på också. skulle vara tacksam om någon kan säga ungefär vart man kan börja
    Svårt att säga när du inte ens nämner moppemodell eller övrig setup. Men testa med det som sitter i först, du märker om den går dåligt. Gör den det så behöver du större.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  6. #306
    haha märkte nu att ja inte hade skrivit moppemodell det är en derbi senda xtreme 2010 och det ända jag har satt på är röret och ett 13 drev. men tack för svar.

  7. #307
    Citat Ursprungligen postat av snaffy Visa inlägg
    haha märkte nu att ja inte hade skrivit moppemodell det är en derbi senda xtreme 2010 och det ända jag har satt på är röret och ett 13 drev. men tack för svar.
    Börja med original, kör lite sedan kolla tändstiftet Svart = för mycket bensin, vitt = för lite, oboyfärgat= bra

  8. #308
    Citat Ursprungligen postat av soasiz Visa inlägg
    Börja med original, kör lite sedan kolla tändstiftet Svart = för mycket bensin, vitt = för lite, oboyfärgat= bra
    okej, tack för svar

  9. #309
    tjena, jag har en dt50r-98 (am6)
    setup: airsal 50cc sport
    dellorto 12mm (från rieju)
    hårdare membran
    biltema luftfilter

    har försökt ställa in den men har tröttnat ^^
    hade 105 munstycke först och då bluddrade den bara
    bytte till 95 då dog den på fullgas
    bytte till 98 och den går nu bra men den vill ändå bluddra på höga varv och kommer inte upp på höga varv på högre växlar
    har inget munstycke mellan 95 och 98, men hur mycket ska jag kunna skruva ut luftskruven utan risk för att den ska skära eller något, brukar alltid kunna ha den 1.5 varv ut som är original inställningen men inte nu

  10. #310
    någon?

  11. #311

  12. #312
    okej ska testa!

  13. #313
    Tjena, undrar vad jag ska ha för munstycke i min "nya" fögg... har sp rör 70cc och ostrypt insug. (blandar i tanken om det spelar roll)

  14. #314

  15. #315
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    sätt i ett stort och byt ner tills den går bra/stiftet visar en fin brun färg

    färgen på stiftet märks efter en tids fullgasåkning

    Okej, vad är ett stort munstycke ca ? 100 ?

  16. #316
    vilka munstyckssats bör jag beställa hem om jag kör med
    barikit 80cc
    pro race rör
    28 koso/oko/stage 6 R/T 28mm fögg
    barikit insug
    stage 6 R/T reeds
    mvt tändning analog


    så nu vilken sats blir bäst? hade tänkt ta 125-150 bör väl passa rätt bra ?

  17. #317
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av david96 Visa inlägg
    vilka munstyckssats bör jag beställa hem om jag kör med
    barikit 80cc
    pro race rör
    28 koso/oko/stage 6 R/T 28mm fögg
    barikit insug
    stage 6 R/T reeds
    mvt tändning analog


    så nu vilken sats blir bäst? hade tänkt ta 125-150 bör väl passa rätt bra ?
    Jag har en liknande setup och jag tror att jag hamnade någonstans där ja. Dock antar jag att du beställt för längesen nu?

  18. #318
    Tjena har en Derbi senda x-treme 06 och ska beställa hem ett leovince v6 rör, undrar om ska slänga på några andra munstycken än orginal? isånnafall vilka?

  19. #319
    tjenare. har en derbi senda. har metrakit annat luftfilter och 13/53 drevning och jag undrar vad jag ska ha för munstycke i nu ? (dellorto 14mm)
    checka mitt vivacity projekt!! en moppe ska behandlas som en brud med kärlek
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...t-street-stunt

  20. #320
    Sherco HRD
    Gamla Minarelli AM6 Motorn. 2002.

    70cc gjutjärn (Okänt märke)
    Turbokit lacada
    Dellorto 12mm förgasare (Original)
    Sportluft (Doppler)
    Drev - 13/52 Tror jag. osäker på bakdrevet!

    Vad ska jag köpa för munstyckessats? Ska kolla om det är 5/6 mm munstycken imorrn.

    Tack!

  21. #321
    För er som kör airsal 70cc, vilket munstycke på ett ungefär kör ni på? mellan 100 och 130 eller?

    am6.

    min setup :

    70cc airsal

    hebo gp replica

    skumluftfilter

    21mm dellorto black.

  22. #322
    Tja!
    Har en peugeot xps med AM6:an.
    mopeden är trimmad med airsal 70cc, 21mm förgasare med 110 munstycke och turbokit.
    mopeden hackar och går konstigt vid låga varv, men när man trycker på choken en gång snabbt så varvar den upp
    och mopeden går som ett spjut. men hackar och orkar inte varva upp igen när man har stannat.

    fel munstycke elr?

  23. #323
    Har samma problem med min moppe, du ska inte ha 110 munstycke, det verkar vara för litet. köp större. jag tänker testa 115 till 130.

  24. #324
    Citat Ursprungligen postat av hazze Visa inlägg
    Tja!
    Har en peugeot xps med AM6:an.
    mopeden är trimmad med airsal 70cc, 21mm förgasare med 110 munstycke och turbokit.
    mopeden hackar och går konstigt vid låga varv, men när man trycker på choken en gång snabbt så varvar den upp
    och mopeden går som ett spjut. men hackar och orkar inte varva upp igen när man har stannat.

    fel munstycke elr?
    Japp för litet munstycke, prova ca 120.
    Sen får du laborera med olika munstycke, men hellre att moppen går lite för fett än för snålt.

  25. #325
    har en derbi senda xtreme 08 med metrakit thrower vilket munstycke ska jag ha?

  26. #326
    Om man har allt original förutom röret ( TK Lacada på en Derbi xtreme 08 ) och den går bättre på choken, kan man inte bara köra på choken då? istället för att byta munstycke?

  27. #327
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Hellberg Visa inlägg
    Om man har allt original förutom röret ( TK Lacada på en Derbi xtreme 08 ) och den går bättre på choken, kan man inte bara köra på choken då? istället för att byta munstycke?
    allt går, men lär skära snart då också. Byt upp munstycket någon storlek så jävla lat är du väl int Pojk?

  28. #328
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    allt går, men lär skära snart då också. Byt upp munstycket någon storlek så jävla lat är du väl int Pojk?
    nej då, tänkte bara om de gick, men hur kan den skära ? den får väl samma mängd olja?

  29. #329
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Hellberg Visa inlägg
    nej då, tänkte bara om de gick, men hur kan den skära ? den får väl samma mängd olja?
    Jadå, men får den int bra med bensin så går den varmt när det é för lite munstycke, vilket leder till Trååk moped, och sedan värmeskär skitan och där står du.

    Dessa två saker kan du råka utför nypa/skära.

  30. #330
    (Ca) Hur mycket större munstyck behövs till metrakit thrower än till org ostrypt?
    (satt/sitter 82 från orgröret satt på)

    EDIT det är en derbi

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in