Sidan 2 av 12 Första 1234 ... Sista
  1. #31
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    måste man byta munstycke då ?

  2. #32
    Tjo, undrar om någon vet varför min senda dör när jag bromsar? Har testat runt med lite olika munstycken, olika lägen på nålen och luften. Har även tagit bort "skvalpskyddet" vid huvudmunstycket. Detta är en PHBG Black Edition 19mm som bråkar. Övrig setup: Airsal 50 sport @ org kolv, gianelli 2t street och något malossi filter (tror att det är E5). Har samma problem med luftburken, dock inga som helst problem med org gasaren. Hoppas att någon har en aning.

    Tack på förhand.

  3. #33

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Huttibari Visa inlägg
    måste man byta munstycke då ?
    jaaaaaaaa

  4. #34
    vad ska jag ha för munstycke om jag har ostrypt cdi ostrypt luftburk och ett gianelli rör
    och jag vet inte ens vad jag har för munstycke på orginal
    har en derbi senda xtreme 09

    thanks on the forehand

  5. #35
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Vet inte var jag ska fråga och orkar inte med min moppe snart

    Moppen har gått bra som fan ändå tills höga varv, sen börjar den hacka, kommer till effektkurvan och varvar nästan ut, sen hoppas den hela tiden som strypt cdi eller så?

    Så jag tänkte att det kunde vara för litet munstycke så jag bytade till 108 från 102, den gick som f*n på 1:an och 2:an men när den kom in på varven i 3:an dog den och sen krävdes det ca 10 kickar för att få igång den..

    Bytade till 100 för matthew94 sa att den kanske fick för mycket bränsle, den gick skit och hackade lite tidigare, bytade till 105 och den hackar senare än med 102, borde jag ha mellan 105-108 då eller kanske bara ställa in den bättre med luften på 108?



    För övrigt så hackade moppen upp sig som fan idag, den funkar hur bra som helst och köra med, sen helt plötsligt kan den bara typ dö som när man drar full gas så den får för mycket bensin och bara bööööööh och dör och när man tog in kopplingen så varvade den upp som f*n och till och med efter tändningslåset var av fortsatte den så släppte kopplingen och då gick gick den ner till tomgångsvarv och sen började den köra normalt igen, vaf*n kan vara felet?

    Blir sjukt sur på den och vill veta lite felsökning?


    Men iallafall förresten, tror det kan vara tändningen också men då borde den inte varva bättre med 108 munstycke eller det kanske bara var tur och därför den dör hela tiden?

  6. #36

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    5
    Tja! Har en Derbi DRD Racing limited -05. Förgasare: Dellorto 14mm
    Vart sitter munstycket? Är det på undersidan och isåfall hur når jag den på bästa sätt utan att behöva plocka ner hela hojen?

  7. #37
    Hejsan hoppsan!
    Vad rekomenderar ni för munstycke till min urpluggade Drac. Det är en Eu och den har strypt luftburk
    Tack på förhand!

  8. #38
    Tjena, har en honda mt5, den går bra och så, men när ja kommer upp på väldigt höga varv på 4an så blurrar den lite , den varvar ej upp mer, jag har malossi 70cc, mikuni 20mm fögge, effektrör, tror ja har 120 munnstycke i nu, behövs de mindre eller större tro?

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Vet inte var jag ska fråga och orkar inte med min moppe snart

    Moppen har gått bra som fan ändå tills höga varv, sen börjar den hacka, kommer till effektkurvan och varvar nästan ut, sen hoppas den hela tiden som strypt cdi eller så?

    Så jag tänkte att det kunde vara för litet munstycke så jag bytade till 108 från 102, den gick som f*n på 1:an och 2:an men när den kom in på varven i 3:an dog den och sen krävdes det ca 10 kickar för att få igång den..

    Bytade till 100 för matthew94 sa att den kanske fick för mycket bränsle, den gick skit och hackade lite tidigare, bytade till 105 och den hackar senare än med 102, borde jag ha mellan 105-108 då eller kanske bara ställa in den bättre med luften på 108?



    För övrigt så hackade moppen upp sig som fan idag, den funkar hur bra som helst och köra med, sen helt plötsligt kan den bara typ dö som när man drar full gas så den får för mycket bensin och bara bööööööh och dör och när man tog in kopplingen så varvade den upp som f*n och till och med efter tändningslåset var av fortsatte den så släppte kopplingen och då gick gick den ner till tomgångsvarv och sen började den köra normalt igen, vaf*n kan vara felet?

    Blir sjukt sur på den och vill veta lite felsökning?


    Men iallafall förresten, tror det kan vara tändningen också men då borde den inte varva bättre med 108 munstycke eller det kanske bara var tur och därför den dör hela tiden?
    några alternativ ; fixa ostrypt CDI, för den kanske misständer, har du sportluft filter/luftburk ? , kolla storleken på ditt lågfart/högfarts munnstycke, luftskruven på föggen, vad har du för trim btw..? min senda gjorde samma sak ett tag, men fick fram att själva kröken innuti vid fjärdern va sönder så effektröret va paj haha !

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av NitR0z Visa inlägg
    Tja! Har en Derbi DRD Racing limited -05. Förgasare: Dellorto 14mm
    Vart sitter munstycket? Är det på undersidan och isåfall hur når jag den på bästa sätt utan att behöva plocka ner hela hojen?
    Kan vara lite jobbigt första gånge man gör det, men ta bara loss förgasaren, så sitter munnstycket i flottören, ( skålen undertill föggen ) SE BARA TILL SATT DU INTE TAPPAR SMÅ DELAR SOM KAN HOPPA UT!!!

  11. #41

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    k-star 75cc (47mm kolv) 16mm förgasare metrakit vetofan rör ostrypt Cdi box. nuvarande munstycke 84 gör 115km/h (mätaren) @ 11000rpm drevning 15/48 kan jag få den att gå bättre måntro med större fögg o annat munstycke eller bara större munstycke. Motorhispania Rx
    Senast redigerat av MkII den 2010-07-31 klockan 02:52.

  12. #42
    tja undrar om de är dom här munstyckena jag ska köpa om jag ska ha
    ostrypt cdi
    ostrypt luftburk
    gianelli 2t rör eller hebo bufanda
    och 13 53 drevning
    edit: har allt annat orginal
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=17974

    ///
    RaBiN^

  13. #43
    Hej , har en roxon duel sm och med delorto förgasare och jag undrar om det är 5 eller 6mm munstycke. Är nästan säker på att det är 6mm men kan själv inte ta ut och kolla , Skulle vara tacksam om någon kunde svara på detta så att jag kan köpa nytt

    Mvh Pelle

  14. #44
    tjena! jag har en 16,5 mm mikuni kopia liggandes hemma, undrar om du skulle kunna tro dig veta vad det sitter för munstycke i "orginal"
    det är såhär att moppen dör efter att ha kört den 2 km. bara tvärdör, tänkte om det kan vara så att jag behöver ett större munstycke?

    det sitter 50cc 5,5hk på

  15. #45
    Nej, för du har förmodligen inte Arreche på den nu?
    Säkert Dellorto 6mm
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    Hej , har en roxon duel sm och med delorto förgasare och jag undrar om det är 5 eller 6mm munstycke. Är nästan säker på att det är 6mm men kan själv inte ta ut och kolla , Skulle vara tacksam om någon kunde svara på detta så att jag kan köpa nytt

    Mvh Pelle
    Om de är 14mm så är de 6mm, tror de är samma på 16 och 17,5, men är de 19mm eller större så är de 5mm.
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  16. #46

  17. #47
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    några alternativ ; fixa ostrypt CDI, för den kanske misständer, har du sportluft filter/luftburk ? , kolla storleken på ditt lågfart/högfarts munnstycke, luftskruven på föggen, vad har du för trim btw..? min senda gjorde samma sak ett tag, men fick fram att själva kröken innuti vid fjärdern va sönder så effektröret va paj haha !
    Jag har exakt samma fel!! Har gått igenom moppen om och om igen typ 5 gånger men hittar inte ett skit! Vafan är felet???

  18. #48
    Tjena, någon som vet vad original förgasaren heter på beta rr?

    Mvh

  19. #49
    Hej! vet någon vad det är för ungefärligt munstycke i en Yamaha DT50r / DT50x original? har dragit pluggen och borrat ett hål i CDIn för avstrypning, men då jag egentligen inte får trimma kan jag inte skruva isär mopeden hemma. därför undrar jag om det finns någon som vet original munstycke? (Huvud munstycke)

  20. #50
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    tja ska trimma min kompis yamaha dr50r , ska sätta på ett luhao effektrör å undrar villken storlek på munstycket jag ska ha på ungefärligt? kommer ha org dreven på

  21. #51
    En polare har en Rieju MRX Racing -07 med endast dragen plugg i kröken, och behöver nue ett nytt munstycke..

    Såe, vad för sorts munstycke ska han ha?

    D'O?
    5/6mm?
    Vad är storleken på org. munstycket?
    "Inställningen är halva grejen"

  22. #52

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Danderyd/Bålsta
    Inlägg
    72
    tjaa, har en derbi senda satte nyss på gianelli 2t rör samt 13-53 drev men den dör lite på ettan men på alla nadra växlar går den rätt bra toppar ca 85 och sen så orkar den absolut ingenting 1an i alla backar typ och nu sitter 75munstycke på , kann det vara munstycket som är för liteet, ska jag byta upp mig? moppen- en derbi senda extream 03 (30 moppe)

  23. #53
    Har en Yamaha DT50r -08 som jag har dragit pluggen på, tagit bort skorstenen från luftburken å drevat om, just nu sitter det ett 95 munstycke i men när jag rör choken går den bättre.. det satt 80 original.. vågar man gå upp till 100?

  24. #54
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    några alternativ ; fixa ostrypt CDI, för den kanske misständer, har du sportluft filter/luftburk ? , kolla storleken på ditt lågfart/högfarts munnstycke, luftskruven på föggen, vad har du för trim btw..? min senda gjorde samma sak ett tag, men fick fram att själva kröken innuti vid fjärdern va sönder så effektröret va paj haha !
    Jag har:
    Barikit 80cc (Culatin racing)
    24mm oko pwk
    24-28mm insug
    Hebo sportluft

    Sen vev och sådant är oviktigt men alltså, den har ostrypt cdi original, har sportluft, provat byta, hjälper ingenting, jag har provat pilla på skruvarna, varken jag eller moberg fick rätt på det..

    Så nu har jag alltså gjort lite felsökningar:
    1: Provade byta munstycke och så, både lågfarts/högfartsmunstycket.
    2: Kollade så det inte läckte vid insuget, är helt och fint, kanske inte fint men helt iallafall.
    3: Blåste rent hela förgasaren.
    4: Blåste rent alla slangarna.

    Jag tror felet ligger i slangarna, känns som att det kommer förlite bensin till förgasaren, dessutom när jag skulle tömma tanken droppade det nästan bara från tanken, känns som att jag borde byta slangar+kran på den eller vad tror du/ni?









    Eftersom ingen annan svarar så får jag väll försöka hjälpa några..

    Citat Ursprungligen postat av topfuel Visa inlägg
    Har en Yamaha DT50r -08 som jag har dragit pluggen på, tagit bort skorstenen från luftburken å drevat om, just nu sitter det ett 95 munstycke i men när jag rör choken går den bättre.. det satt 80 original.. vågar man gå upp till 100?
    Det skadar väll inte att gå upp till 100, att den går bättre med ckoken i tyder på att den behöver mer bensin

    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Jag har exakt samma fel!! Har gått igenom moppen om och om igen typ 5 gånger men hittar inte ett skit! Vafan är felet???
    Okej, prova rensa alla slangarna, mitt fel är att det kommer förlite bensin till förgasaren tror jag iallafall, måste inte vara det men tror det, annars får du prova byta munstycke, rensa den och det andra jag skrev


    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    tja ska trimma min kompis yamaha dr50r , ska sätta på ett luhao effektrör å undrar villken storlek på munstycket jag ska ha på ungefärligt? kommer ha org dreven på
    Ska du ha sportluft eller nått sånt, annars brukar det (på nyare mopeder iallafall va 10-20 munstycken att byta upp sig i om du bara bytar rör.

    Citat Ursprungligen postat av hampz95 Visa inlägg
    tjaa, har en derbi senda satte nyss på gianelli 2t rör samt 13-53 drev men den dör lite på ettan men på alla nadra växlar går den rätt bra toppar ca 85 och sen så orkar den absolut ingenting 1an i alla backar typ och nu sitter 75munstycke på , kann det vara munstycket som är för liteet, ska jag byta upp mig? moppen- en derbi senda extream 03 (30 moppe)
    Du borde nog byta upp dig lite, eller prova ställa in den?
    Eller om den går dåligt på ettan får du bara ställa in den, toppen som räknas, kan va 3-5 +/- i munstycke tror jag
    Senast redigerat av webbe den 2010-09-12 klockan 18:11.

  25. #55
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    En polare har en Rieju MRX Racing -07 med endast dragen plugg i kröken, och behöver nu ett nytt munstycke..

    , vad för sorts munstycke ska han ha?

    D'O?
    5/6mm?
    Vad är storleken på org. munstycket?
    beror på strl på förgasaren men e de under 17,5 så e de 6mm gänga som gäller. sen får han köpa en munstycke sats från 75-110 o prova sig fram
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  26. #56
    Har en yamaha dt mx med en 70cc eurokit cylinder, 20 mm mikuni förgasare. jamarcol krök och ljud dämpare. vad ska jag ha för nummer på munstycket på ett ungefär??

  27. #57
    Munstycke 80, motorn går ojämnt och är svag men öppnas choke går motorn mycket bättre, mer kraft varvar mer men går orent pga för mycket bensin.
    Ska byta till större munstycke men kan 85 va lagom eller bättre att testa 90 direkt?

    Honda mt med tysk originalcylinder
    Avstrypt luftburk
    Avstrypt insug
    Planad topp
    Jamarcol expansionskammare

  28. #58
    Min Derbi senda x-treme med 14/50 drevning, 19mm förgasare med 75 munstycke och mk thrower rör, Den dör när man gasar full och när man håller för insuget där den suger luft så går den bra fast den blöddrar på höga varv, kan någon hjälpa?

  29. #59
    Citat Ursprungligen postat av topfuel Visa inlägg
    Har en Yamaha DT50r -08 som jag har dragit pluggen på, tagit bort skorstenen från luftburken å drevat om, just nu sitter det ett 95 munstycke i men när jag rör choken går den bättre.. det satt 80 original.. vågar man gå upp till 100?
    bara att prova, antingen går den bättre eller så kommer den börja pluddra.
    Citat Ursprungligen postat av RazzerN^ Visa inlägg
    Min Derbi senda x-treme med 14/50 drevning, 19mm förgasare med 75 munstycke och mk thrower rör, Den dör när man gasar full och när man håller för insuget där den suger luft så går den bra fast den blöddrar på höga varv, kan någon hjälpa?
    större munstycke. byt upp 10 storlekar och testa
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  30. #60
    Citat Ursprungligen postat av Raven Visa inlägg
    Munstycke 80, motorn går ojämnt och är svag men öppnas choke går motorn mycket bättre, mer kraft varvar mer men går orent pga för mycket bensin.
    Ska byta till större munstycke men kan 85 va lagom eller bättre att testa 90 direkt?

    Honda mt med tysk originalcylinder
    Avstrypt luftburk
    Avstrypt insug
    Planad topp
    Jamarcol expansionskammare
    choken är som 5större storlekar i munstycke testa 81 - 90 o kolla vilket den går bäst på börja med det största sen gå neråt !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in