Sidan 1 av 12 12311 ... Sista
  1. #1

    Munstyckestråden, dina Cross/Sm/Racing-munstyckesfrågor här!

    Denna tråd är avsedd för att endast snacka om munstycken. Bra blandning, dålig blandning.

    Vanliga frågor som:

    Hur mycket ska jag gå upp?

    Är det för stort/litet?

    Vad är det för gäng på munstycket?

    Etc etc.

    Kan även frågas om färg på stiftet, bra blandning, dålig blandning.

    Denna tråd är för att bli av med alla munstycke trådar. Och ja, jag vet att det är olika från motor till motor. Men för dom som inte har en aning alls kan det vara bra att säga på ett ungefär.

    Edit:

    Vill bara säga att detta har funkat jätte bra

    Fortsätt ställ era munstyckefrågor här!

  2. #2
    Min drac blurrar på höga varv, kan det vara ett för stort/litet munstycke eller?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Min drac blurrar på höga varv, kan det vara ett för stort/litet munstycke eller?
    Om du testar att dra choken när du kör och märker att den då går bättre så ska du ha ett större munstycke, annars mindre troligen. Kolla på tändstiftet vilken färg den har

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av rallytjalle Visa inlägg
    Om du testar att dra choken när du kör och märker att den då går bättre så ska du ha ett större munstycke, annars mindre troligen. Kolla på tändstiftet vilken färg den har
    Ok, för den går bättre med choken i

  5. #5
    Med en Derbi X-Race R 50 -10, och 13/53 drevning med ett effektrör (Gianelli eller ett polinirör) , funkar det bra med ett 92 munstycke till den 17,5 originalförgasaren som sitter på?

  6. #6

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    8
    jag behöver hjälp med munstycke!
    Jag har en CPI SX 08 och jag vet inte riktigt vilket munsycke jag ska ha, jag ska snar köpa ett trimrör och då behöver jag byta munstycke, men jag vet inte vad jag har för munstycke eller vilken storlek, vore sjysst om någon som har en CPI/ vet vad det är för något hjälpa till !

  7. #7
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av colan Visa inlägg
    jag behöver hjälp med munstycke!
    Jag har en CPI SX 08 och jag vet inte riktigt vilket munsycke jag ska ha, jag ska snar köpa ett trimrör och då behöver jag byta munstycke, men jag vet inte vad jag har för munstycke eller vilken storlek, vore sjysst om någon som har en CPI/ vet vad det är för något hjälpa till !


    Gå upp i huvud munstycke 10-15storleker, kan variera mer / mindre beroenda på övrig setup...

  8. #8

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Gå upp i huvud munstycke 10-15storleker, kan variera mer / mindre beroenda på övrig setup...
    Tack för hjälpen! jag har bara mitt rör

  9. #9
    vet någon var man kan köpa munstyckesset till dellorto 19mm som större än 110?

  10. #10
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Tjena tänkte kolla på ett ungefär vilket munstycke det ska vara till lite olika setups på en GasGas morini motor.
    Första setup: allt orginal fast med TK?
    Andra setup: TK, 21mm dó?
    Tredje setup: TK, 21mm dó, portad org cylle - portad efter TK röret ca steg 2 portning.
    Jag vill bara veta på ett ungefär så man vet vilka munstycken man ska köpa, det får ju bli en hel del.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Hyperlilja Visa inlägg
    Tjena tänkte kolla på ett ungefär vilket munstycke det ska vara till lite olika setups på en GasGas morini motor.
    Första setup: allt orginal fast med TK?
    Andra setup: TK, 21mm dó?
    Tredje setup: TK, 21mm dó, portad org cylle - portad efter TK röret ca steg 2 portning.
    Jag vill bara veta på ett ungefär så man vet vilka munstycken man ska köpa, det får ju bli en hel del.
    kolla vad du har org, men skulle gissa typ sats från 80 - 110 ungefär.

  12. #12
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    kolla vad du har org, men skulle gissa typ sats från 80 - 110 ungefär.
    Okej, vet ej vad det är org, men jag gissade typ mellan 80-115 så det verkar ju stämma hur jag tänker i alla fall.
    Jag har en Gilera H@K med likadan motor, osäker om det är samma fögg men på H@Kn så är det 66 org.

  13. #13
    Tjena Tjena

    Undrar bara vad jag ska ha för storlek på munstycke nu när jag ska sätta på http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1781 detta luftfilter Plus att jag har originalröret på nu men ska nog sätta på mitt Giannelli 2T sen

    Tack på förhand
    /Malossi08

  14. #14

  15. #15

  16. #16

  17. #17
    Tjena!

    Jag och en kompis försöker få rätt på hans moppe. Han köpte en 19mm förgasare nyligen.
    Nu ska vi ju få den att funka, den går bara på halvgas om man drar full gas böööar den och dör om man inte släpper den, då lägger den sig på tomgång.
    Vi har ett 70 munstycke i nu, och med 72 var stiftet brunt.
    Vi har skruvat ut blandningsskruven till max (utåt) och då går den bättre.
    När man inte kör, har den stilla då varvar den som ett as men sen när man ska köra bara dör den typ^^

    De är en yamaha dtr -94 med 5½

    Tacksam för svar/ pizzadax

  18. #18
    Avstrypt mt med ostrypt jamarcol expansionskammare och originalförgasare, 100 munstycke var för stort till en k-star 5½ men kan 100 munstycke passa tiill en k-star 70cc cylinder eller bör jag köpa ett ännu större munstycke direkt?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Raven Visa inlägg
    Avstrypt mt med ostrypt jamarcol expansionskammare och originalförgasare, 100 munstycke var för stort till en k-star 5½ men kan 100 munstycke passa tiill en k-star 70cc cylinder eller bör jag köpa ett ännu större munstycke direkt?
    Köp ny förgasare till 70cc

  20. #20

    Derbi

    Vad är org munstycke i Senda x-treme sm 06?
    Var sitter alla strypningar och hur mycket ca behövs i munstycke? ( så jag vet vilka munstycken jag ska köpa).

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    Köp ny förgasare till 70cc
    Vill se hur den går med originalförgasare innan jag överväger att köpa en större.

  22. #22
    Vilka dó munstycken ska du ha i en rieju drac eu 03a

  23. #23
    vad ska jag ha för munstycke i min helt urpluggade drac? Är en 00 så har 14 mm fögge

  24. #24

  25. #25
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Om jag har 118 munstycke nu med 28mm pwk, och den går lite för fett , vilket munstyckesset borde jag köpa till 21mm pwk? ev kanske jag byter reeds också
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  26. #26
    Vad för förgasare sitter det original på en Rieju drac -04 och på en Derbi X-race -10?
    Kan man ha likadana munstycken till dom, och vad för någon gänga ska det vara på dom?

  27. #27

  28. #28
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    tja har en original furia som jag har dragit pluggen på. allt annat är original, vad ska jag ha för munstycke tro?

  29. #29

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Kanske 16mm D'o på Dracen, och 17,5 på Derbin, men de bör vara 6mm på båda iaf
    Du hade rätt det var 6mm på båda
    Tackar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in