1. #1

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786

    EU moppe och 30 moppe

    Vet ej om jag postat rätt, men i alla fall..
    Vad i H*lvete är det för fel på en 30 moppe?
    Varför reagerar alla så "dåligt" på att en moppe är en 30 moppe?
    För jag själv skulle hellre köpa en 30 moppe än en EU då om man kör trimmat så tycker jag det är bekvämare med en 30 moppe då man slipper "skylten"
    Aja.. Vad tycker ni?
    Om ni väljer EU moppe, Motivera detta väldigt gärna.

  2. #2
    det är faktiskt tvärtom, 95orna gillar inte eu moppar


  3. #3

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    det är faktiskt tvärtom, 95orna gillar inte eu moppar
    Vad fan då för Rikard?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Vad fan då för Rikard?
    eu kortet kostar drygt 5lax


  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    eu kortet kostar drygt 5lax
    Då skulle jag föredra en 30 moppe?

  6. #6

  7. #7

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av JinXeR Visa inlägg
    Jag tog mitt AM-kort i våras och det kostade inte mer än ca 3200 kr
    Så bara för att det kostade ca 3200kr för dig så påstår du alltså att det gör det för alla?

    Smart........
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  8. #8
    Va kostar 30 moppekortet då? Men man får ju köra fler fordon på eukortet va?

  9. #9

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av AlexanderB Visa inlägg
    Va kostar 30 moppekortet då? Men man får ju köra fler fordon på eukortet va?
    men det är väll sak samma? har man eu kortet, så får man köra 30 moppe. det är liksom care om man ska trimma i mina ögon, jag sket i mitt kort 94a (då AM inte fanns) för att jag skulle ju ändå trimma.

  10. #10
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    mitt förarbevis kostade 1000kr (30 moppe kort)
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  11. #11
    Jävla mkt smidigare med 30 moppe särskilt när man kör trimmat, slipper skylten och slipper ombess o massa sånt skit om man åker dit. Sen allt de där med o ställa av o på osv..

  12. #12
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Här i Stockholmstrakten är AM kortet dyrt, jag betalade allt som allt 4300kr för ALLT, klarade provet på första försöket..
    Jag fattar inte varför folk vill ha en 30 moppe istället för en EU moppe när man ändå ska trimma, tar 1 minut att ta av skylten, hoppsan de vart en 30 moppe
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #13
    Det är smidigare med 30-moppe, Om du ska trimma och sånt slipper du ju skylten och du kan köra in på cykel vägar, Am-körkortet kostar ca 4300kr och Förarbevister går på 1300kr, så 30 moppe är lite billigare -.- !

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Här i Stockholmstrakten är AM kortet dyrt, jag betalade allt som allt 4300kr för ALLT, klarade provet på första försöket..
    Jag fattar inte varför folk vill ha en 30 moppe istället för en EU moppe när man ändå ska trimma, tar 1 minut att ta av skylten, hoppsan de vart en 30 moppe
    Ja men sjukt drygt om man åker dit med ombess o skit...

  15. #15
    varför betala 4000 mer för en EU moppe när man ändå ska trimma sönder skiten sen? För 4000 kr kan du få 30 moppen att gå bra mycket fortare än en mesig EU
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  16. #16
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    30 moppe är enligt mig det bästa

    Du får åka på cykelbanor.
    Du slipper skylt.
    Man behöver inte körkort om man är född innan den 1:a oktober 2009, och ifall du behöver...det så är det mycket billigare än vad det dyra AM kortet är
    Billigare försäkring?

    Ser inga nackdelar förutom hastigheten om du nu ska köra lagligt
    Senast redigerat av Holmqvist den 2010-10-05 klockan 16:15.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    30 moppe är enligt mig det bästa

    Du får åka på cykelbanor.
    Du slipper skylt.
    Man behöver inte körkort om man är född innan den 1:a oktober 2009, och ifall du behöver...det så är det mycket billigare än vad det dyra AM kortet är
    Billigare försäkring?

    Ser inga nackdelar förutom hastigheten om du nu ska köra lagligt
    haha blev lite fel där? Om man är född innan 1 oktober 2009 skulle alltså dom som är ett år nu också bara få betala som vi 94or gjorde! Nä skämtar märker att du skrev fel, om man fyller 15 år innan 1 oktober 2009 va man inte tvungen att paya så mkt!

  18. #18
    1 FAIL med 30 kort.. en kille på skolan körde 30 moppe som gick 120.. snuten visste vem de var men hade inte tagit fast honom.. då hade de ringt hem och sagt att: Om du inte tar bort trimmet inom en vecka så ryker din farsas körkort. vet inte om det är lagligt men så va läget där..

  19. #19
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    1 FAIL med 30 kort.. en kille på skolan körde 30 moppe som gick 120.. snuten visste vem de var men hade inte tagit fast honom.. då hade de ringt hem och sagt att: Om du inte tar bort trimmet inom en vecka så ryker din farsas körkort. vet inte om det är lagligt men så va läget där..

    det där lät inte ett dug troligt i mina öron men okej om du säger det så.. jag tror inte att polisen arbetar på det sättet.. säkert hans kompis farsa som tröttnat på hans moppe som lät mycket eller något!!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  20. #20
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    1 FAIL med 30 kort.. en kille på skolan körde 30 moppe som gick 120.. snuten visste vem de var men hade inte tagit fast honom.. då hade de ringt hem och sagt att: Om du inte tar bort trimmet inom en vecka så ryker din farsas körkort. vet inte om det är lagligt men så va läget där..
    120?!? Damn hade han inte gasres också?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  21. #21
    mitt moppekort kosta typ 2 000 + provet som kostar 210 gick på nån turktrafik skola

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    1 FAIL med 30 kort.. en kille på skolan körde 30 moppe som gick 120.. snuten visste vem de var men hade inte tagit fast honom.. då hade de ringt hem och sagt att: Om du inte tar bort trimmet inom en vecka så ryker din farsas körkort. vet inte om det är lagligt men så va läget där..
    Ja men han va ju så dum så han gick på det Om han inte hade erkänt att han hade trimmat så skulle dom inte kunna göra ett piss. Dom måste ta honom på platsen. Dom kan ju inte veta till 100 % att det är han som kör den eller hur?

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    1 FAIL med 30 kort.. en kille på skolan körde 30 moppe som gick 120.. snuten visste vem de var men hade inte tagit fast honom.. då hade de ringt hem och sagt att: Om du inte tar bort trimmet inom en vecka så ryker din farsas körkort. vet inte om det är lagligt men så va läget där..
    120!? Satan hade han en sånt där zx eller??
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  24. #24
    han hade crossmoppe

  25. #25
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    men en sån där.. poooliinii??
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    men en sån där.. poooliinii??
    Nej nej, en sån däääär ja du vet. På M, kommer inte på, just Malossi big bore hade han nog med orignal fögge och vev

  27. #27
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Nej nej, en sån däääär ja du vet. På M, kommer inte på, just Malossi big bore hade han nog med orignal fögge och vev
    mycket möjligt! blir riktigt krut i de då!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in