1. #1

    hur ofta behöver man byta kolv?

    hej, jag undrar hur ofta man behöver byta kolv och packningar på en orginal rieju rrx. efteer hur många mil ungefär?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    hej, jag undrar hur ofta man behöver byta kolv och packningar på en orginal rieju rrx. efteer hur många mil ungefär?
    bah o kör tills den inte pallar mer

  3. #3

  4. #4

  5. #5

  6. #6

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    jag kör trimmat med min rrx och kolven var slut efter 600mil med då har den varit trimmad 550mil!!
    byt kolv när den har dåligt komp och går dåligt!

  8. #8
    märker man om det är dålig komp när man kör elller när man ska starta den?

  9. #9
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    märker man om det är dålig komp när man kör elller när man ska starta den?
    ja man känner att den blir svagare och ev svårstartad men som sagt räcker att byta ringen/ringarna

  10. #10
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det är mer kolvringar än kolv som behöver bytas i det läget.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det är mer kolvringar än kolv som behöver bytas i det läget.
    Dubbelpost

    Men precis som de flesta säger, byt när kompet känns dåligt, allt beror på körstil och trim/inte trim o.s.v..

  11. #11
    Har aldrig bytt kolv i min Puch sen den va ny ( 86 ) o den har gått ungefär 2500-3000 mil o fortfarande lika bra komp som om den vore ny, o tittar man in i avgasporten ser man inga repor lr nåt Men om kompet blir dåligt bör man plocka av cylindern o kolla om de behöver bytas

  12. #12
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Har aldrig bytt kolv i min Puch sen den va ny ( 86 ) o den har gått ungefär 2500-3000 mil o fortfarande lika bra komp som om den vore ny, o tittar man in i avgasporten ser man inga repor lr nåt Men om kompet blir dåligt bör man plocka av cylindern o kolla om de behöver bytas
    Har du ägt den sen 86? Du måste iallafall tagit väl hand om den ifall det är som du beskriver Beror ju helt på hur man behandlar grejerna hur lång livslängden blir så det kan ju variera.

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Style Visa inlägg
    Har du ägt den sen 86? Du måste iallafall tagit väl hand om den ifall det är som du beskriver Beror ju helt på hur man behandlar grejerna hur lång livslängden blir så det kan ju variera.
    Nä men sen 90, eller aa broshan köpte den då, o då hade den bara gått 200 mil ungefär Har aldrig varit trimmad bara drevat så den har gått rätt lugnt men är flitigt använd
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    En original Puch varvar ju max 3-4000rpm. Inte så påfrestande på grejerna då.
    Aa sant men ändå

  15. #15

  16. #16

  17. #17
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    gasa tills det rasar! näerå som alla andra säger så

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in