Ämne: Lås

  1. #1

    Lås

    Lås
    Senast redigerat av AlexanderB den 2012-06-02 klockan 17:58.

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av AlexanderB Visa inlägg
    Tja!
    Har skaffat mig en Stalker nu... den är helt orginal. Jag har funderat på att trimma den men då tänkte jag om det är bra att ha en fartbegränsare som man kan slå på och av... tänkte bara ha den i förebyggande syffte utifall man blir tagen av polisen.
    Då undrar jag kan polisen se den (fartbegränsaren) om jag skulle bli stoppad?


    köp en liten blackbox och göm den i olje tanken om du blandar oljan direkt med bensinen .

  3. #3
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Beror ju helt på hur du placerar den.. Sätter du den under kåpan så kommer de ju inte se den. Om de nu skulle vara så seriösa så att de kollar överallt så skulle det se skumt ut med sladdar som kommer ut oljetanken...

  4. #4
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Style Visa inlägg
    Beror ju helt på hur du placerar den.. Sätter du den under kåpan så kommer de ju inte se den. Om de nu skulle vara så seriösa så att de kollar överallt så skulle det se skumt ut med sladdar som kommer ut oljetanken...

    då får man väll dra sladdarna genom ramen

  5. #5
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    då får man väll dra sladdarna genom ramen


    Varför bara inte dra sladdarna vid de redan dragna sladdarna? ser varken mysko ut och samtidigt så är det det enklaste sättet. Tror du ifall dem testar en moppe och den går lagligt fort att dem river ner alla kåpor och letar efter bb? Nä inte ens när dem tar in moppar så gör dem så. Dem kollar ju på motorn isåfall.

  6. #6
    på vissa mopeder så räcker det ju med att man klipper av en kabel till cdi boxen. varför inte sätta en switch på kabeln som man enkelt kan stänga av o på? skulle väll funka.
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  7. #7

  8. #8
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    om dom sett dig köra och när dom ska köra så startar den inte?tror du inte dom plockar in den då? en erfaren polis märker om den har en blackbox, för han vet på ett ungefär vad en moppe varvar.
    Går typ inte att märka på scooter. Dem begränsar ju inte bara från x varv och uppåt utan lite innan.

  9. #9

  10. #10
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    klart man märker

    sen kan man bränna tändsystemet med en sån apparat. värt en tanke.
    Nepp har på min ingen skulle märka det.

    Och a det vet ja.

  11. #11

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    om du inte vill riskera att bli tagen trimma inte, kör orginalt då.:

  12. #12
    Min blackbox sitter på cdi-boxen , jag har bara en kabel som hänger lite , fast man ser inte de så mycket, och det funkar riktigt bra

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    om dom sett dig köra och när dom ska köra så startar den inte?tror du inte dom plockar in den då? en erfaren polis märker om den har en blackbox, för han vet på ett ungefär vad en moppe varvar.
    Det jag menade var att; På min gamla baotian classic så kunde man klippa av en rosa kabel så gick den 20kmh snabbare, 65 då. Om man har den möjligheten skulle man ju kunna sätta en switch på denna rosa kabel så att man lätt kan välja att köra trimmat och original.
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  15. #15
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Det jag menade var att; På min gamla baotian classic så kunde man klippa av en rosa kabel så gick den 20kmh snabbare, 65 då. Om man har den möjligheten skulle man ju kunna sätta en switch på denna rosa kabel så att man lätt kan välja att köra trimmat och original.
    jo fast näää..

  16. #16
    När jag körde med blackbox i min NRG med 70cc och org rör så var det mycket bra faktiskt, blev dock aldrig stoppad..
    Var lite roligt bara för den hade så segt axx (med blackboxen på) då så att man lätt kunde gå/springa ifatt den i början
    Jag hade så den ströp vid ca.4-5k
    Men helt klart värt om moppen inte låter för mycket då en del poliser inte är speciellt kunniga..
    Paj

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in