Sidan 41 av 102 Första ... 3139404142435191 ... Sista
  1. #1201
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    Tycker jag är lite för smal och känns som om det är ganska svårt att bygga ..
    Är 1.80 lång och väger 58 kg .

    Vill upp till 65-70 iaf ..
    Men någon som har något bra förslag på gainer ?
    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...us-mass-5455-g

    Där har du en fin och enligt mig prisvärd gainer.

  2. #1202
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Gissa? Är som att fråga en deffande tjockis varför han deffar..
    Tycker jag är lite för smal och känns som om det är ganska svårt att bygga ..
    Är 1.80 lång och väger 58 kg .

    Vill upp till 65-70 iaf ..
    Men någon som har något bra förslag på gainer ?
    Iprincip vilken gainer som helst, nästan samma innehåll i dem ändå. Men tänk på att äta energität mat, men se även till att få i dig ditt dagliga protein osv, ät regelbundet, träna och ligg på kcal+, 500kcal+ tycker jag känns lagom iaf.

    Alltså den viktigaste faktorn för att öka i vikt är att äta mer, men visst, köp en gainer om du nu känner att du kan ha svårigheter att få i dig kalorier. Jag har provat Dalblads Gainer Explosion (choklad) och Svenskt kosttillskotts Core Gainer (vanilj). Den godaste var helt klart dalblads, men den är även den dyraste. Cora Gainern är helt ok smak på, skulle dock vilja smaka choklad ist.

  3. #1203
    Tjena, vad är det för skillnad på whey 80 och whey 100 ?

    Och whey 80 / 100 är la det proteinpulver man ska använda lr ? ?=

  4. #1204
    Bara jag som totalt hatar Starnutritons whey?

  5. #1205

  6. #1206
    Ja smakar ju skit illa jämfört med andra tillvekare i samma prisklass.
    Sen är det lite roligt att det är så sjukt hypat bland alla nybörjare.

  7. #1207
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Gissa? Är som att fråga en deffande tjockis varför han deffar..


    Iprincip vilken gainer som helst, nästan samma innehåll i dem ändå. Men tänk på att äta energität mat, men se även till att få i dig ditt dagliga protein osv, ät regelbundet, träna och ligg på kcal+, 500kcal+ tycker jag känns lagom iaf.

    Alltså den viktigaste faktorn för att öka i vikt är att äta mer, men visst, köp en gainer om du nu känner att du kan ha svårigheter att få i dig kalorier. Jag har provat Dalblads Gainer Explosion (choklad) och Svenskt kosttillskotts Core Gainer (vanilj). Den godaste var helt klart dalblads, men den är även den dyraste. Cora Gainern är helt ok smak på, skulle dock vilja smaka choklad ist.
    Okey , tack för svar
    Men +500kcal per dag , Blir det väl kanske om man äter en snickers eller ett extra mål mat om dan

  8. #1208
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Ja smakar ju skit illa jämfört med andra tillvekare i samma prisklass.
    Sen är det lite roligt att det är så sjukt hypat bland alla nybörjare.
    Nu kör ju bara med Star Nutritions Triple-pro85, men det tycker jag är sjukt mycket godare än alla andra protein jag provat

  9. #1209
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    1dl Whey FX chocolate med 1 dl grädde, 4dl röd mjölk och 2 skedar oboy är sjukt gott. Kanske inte det bästa under deff dock.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  10. #1210
    Äh skiter i 15 repparna, blir tillbaka till 3-4-5, kommer dock springa flera gånger i veckan och träna 50+reppare på underarmarna.

  11. #1211
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Någon som smakat den här? Ska till den butiken imorn och den är en av de två som finns. Den är andra är Lemon Rush och det är verkligen otroligt svårt att få i sig..

    http://www.kosttillskottsbutiken.com...6c6169dcf5bda7
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  12. #1212
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    hahaha jag blandade mitt proteinpulver med en öl idag... Trodde jag skulle uppnå någon slags manlighetsutopia... Slutade med att jag slängde allt, fyfan vad vidrigt det var =(

  13. #1213
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Tjena alla biffar Jag har nyligen börjat gymma och skulle behöva tappa lite hull om ni förstår vad jag menar, ska ju fortfarande bygga muskler men kan behöva gå ner lite först och få lite bättre kondiion. Har någon något tips på vad som är bäst att göra, hur många ggr i veckan och kanske ett program framåt hur man ska köra?
    FD rkan

  14. #1214

  15. #1215
    Tjenare, ställer en fråga från min bror
    Min bror har lagt upp en plan för en nyttigare vår med uteslutet läsk godis osv. Men vad kan man dricka på en fredagkväll om man inte dricker mjölk/vatten? Saft osv innehåller även mycket socker osv.
    Någon som har några tips?

  16. #1216
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Tjenare, ställer en fråga från min bror
    Min bror har lagt upp en plan för en nyttigare vår med uteslutet läsk godis osv. Men vad kan man dricka på en fredagkväll om man inte dricker mjölk/vatten? Saft osv innehåller även mycket socker osv.
    Någon som har några tips?
    Drick inte nåt, funkar bra. Eller gör en smoothie
    F.d. Almsarn

  17. #1217
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Drick inte nåt, funkar bra. Eller gör en smoothie
    ¨
    hm dricka det vill han. Hm... vad skulle en sådan innehålla?

  18. #1218
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    1dl Whey FX chocolate med 1 dl grädde, 4dl röd mjölk och 2 skedar oboy är sjukt gott. Kanske inte det bästa under deff dock.
    inte under bulk heller för den delen...

  19. #1219
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    ¨
    hm dricka det vill han. Hm... vad skulle en sådan innehålla?
    Kaffe? Te?

  20. #1220
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Du kan börja med att jogga i 45 min 3 gånger i veckan i en månad, då har du en bra grundfysik om du nu inte redan har bra kondition.
    När du väl börjat gå på gymmet kan du börja med att värma upp på valfri uppvärmningsmaskin i 2-5 min, om du känner att du har tid med det.
    Första 3 veckorna kan du köra på lätta/medeltunga vikter för att få in tekniken. När tekniken sitter bra är det bara att börja lasta på lite mer.
    Till en början kan du köra 10 reps och 3 set på varje övning, vill du ha volym ska du köra många repetitioner, (10-15) och vill du bli stark ska du köra färre repetitioner (5-8).
    Det jag skrev nu är bara på hur jag hade kört om jag vart du.

    Kan lägga upp ett schema med olika övningar.

    Dag 1: (Bröst, triceps)
    Lutande bänkpress i Smithmaskin
    Hantelpress
    Pec-dec
    Pushdowns
    Triceps med rep i dragmaskin
    Armhävningar med smalt grepp

    Dag 2: (Biceps, rygg)
    Bicepscurl med hantlar
    Bicepscurl med stång eller Scottcurl
    Latsdrag
    Sittande kabelrodd eller chins
    Ryggresningar

    Dag 3: (Ben, axlar, mage)
    Benspark
    Stående vadpress i smithmaskin
    Utfall
    Axelpress med hantlar
    Raka lyft åt sidan
    "Situpsbänk"
    Plankan

    Sen kan du fortfarande träna kondition genom att jogga 1-2 ggr i veckan på ca 45 min styck eller så kan du byta ut en av de träningarna mot intervallträning.
    Det viktigaste när du tränar är även maten, se till att äta ordentligt. Ät mycket proteiner och även grönsaker och frukt. Skippa även godis och andra sötsaker om du vill komma ner i vikt och ta en frukt och drick vatten istället. Ett kosttillskott jag skulle rekommendera är EAA och det går att få tag på bland annat gymgrossisten. Hoppas att det jag skrivit har hjälpt
    Tack det hjälpte MYCKET kan jag säga men som jag gör nu (har bara gymmat 2 ggr hittils) är att cykla i 30-45 min och sedan köra en sak till. Som tex magpress med lätta vikter och extremt många reps mest för att röra sig fram och tillbaka så många gånger som möjligt och därmed träna kondition. Sen kör jag rodd också, samma där, extremt många reps. länk till kosttillskottet skulle även hjälpa
    FD rkan

  21. #1221
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Kaffe? Te?
    Han hade tänkt sig lite mer till mat,

  22. #1222
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Du kan lägga upp det med reps hur du vill Men jag skulle rekommendera dig att gå ner lite i reps och träna in tekniken ordentligt och sen börja lassa på lite tyngre vikter. Dina muskler kommer att växa snabbare då och du kommer att märka resultat snabbare, dvs. du klarar av tyngre vikter och du kommer att se att dina muskler växer. Sen kommer du att gå ner mer i vikt om du springer jämfört med när du cyklar. Löpning sliter mer = mer energi går åt att bygga upp kroppen igen = du går ner i vikt. Cykling sliter inte lika mycket = mindre energi går åt = det går långsammare att tappa vikt

    Länk: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...range-_-citrus

    Jag kör på EAA och jag tycker att det är bättre än proteinpulver
    Okej då kör jag mindre reps som du sa och kan även börja löpa istället för att cykla Och EAA som du länka, det är som muskeluppbyggande va?
    FD rkan

  23. #1223
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    rkan : Är ditt mål att bygga muskler eller bli smal?

  24. #1224
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    rkan : Är ditt mål att bygga muskler eller bli smal?
    Båda
    FD rkan

  25. #1225
    47.5 x2 bröööst, vill till 50 hantlarna...

  26. #1226
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    47.5 x2 bröööst, vill till 50 hantlarna...
    Allt går bara man vill

  27. #1227
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Nobodybuddy Visa inlägg
    inte under bulk heller för den delen...
    Haha varför inte?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  28. #1228
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Båda
    Då börjar du med att träna upp så du har muskler, dvs du ska ligga på kaloriöverskott. Ät mycket, träna mycket, sov mycket. Inget jävla springa på rullband och skit under denna tiden. Och ja, du kommer inte att får fight club-kroppen under denna tiden heller, men det är inte meningen. Detta gör du till du anser att du har tillräckligt med muskler. Därefter, OCH ENDAST DÄREFTER börjar du deffa, dvs kaloriunderskott, ät "nyttig" mat, rör dig mycket osv.
    Om du försöker på något halvdant skit att gå ner i vikt samtidigt som du bygger muskler så kan jag säga till dig redan nu att det kommer bara att bli SKIT!

    Lyssna på mitt råd, det bästa du kan få

  29. #1229
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Haha varför inte?
    går ju såklart, men grymt onödigt, bara för att man bulkar ska man inte äta skräp

  30. #1230
    Även mr mini-hejsvejs börjar bli stor... Inte kul när ens lillebror blir större än en själv.



    Uploaded with ImageShack.us

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in