Sidan 50 av 102 Första ... 40484950515260100 ... Sista
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Verkar ju vara 75% kolhydrater om jag förstod innehållet rätt, inte så konstigt att det smakar bra med andra ord.
    Jag hittar bara 10%. Var fick du 75 ifrån? Fast den har en slags kolhydratsblandning i vilket fall.

Fruit Punch är det btw.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Något tips för snabb vikt nergång? Ligger redan på bra kost, men vad borde man köra? 1timme cardio per dag? Ska ju hinna med plugget och så också, svårt när man går ifrån 08.35-16.10 varje dag.

Reg.datum
    May 2010
    Ska köpa gymkort imorn. Ska bli skönt att börja träna igen...

Så jävla skönt de känns efter ett hårt pass

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Något tips för snabb vikt nergång? Ligger redan på bra kost, men vad borde man köra? 1timme cardio per dag? Ska ju hinna med plugget och så också, svårt när man går ifrån 08.35-16.10 varje dag.
    Bara ställ dig på löpbandet/dra ut och spring tills du är helt utmattad?

Edit: När jag konditionstränar så springar jag intervaller mellan ca. 13km/h och 11/10km/h i 30-35 min. Gör såklart inte alltid såhär men det är absolut skönast att springa i intervaller imo.

Hur snabbt menar du?

Jag har på ca 10 månader sedan gått ner från 95 kg till 83, och då har jag även fått en hel del muskler under tiden jag tränat!

Vill du gå ner i vikt eller bli smalare? Om du vill bli smalare är styrketräning minst lika viktig som konditionsträning. På ca 60-70 minuters intensiv styrketräning förbränner du lika mycket som du gör på ungefär 50 minuter konditionsträning!

Men kosten är ungefär halva grejen, du måste ligga på ett kaloriunderskott för att du ska gå ner i vikt!

Jag vet inte hur du äter nu, men börja titta på ännu kalorisnålare mat så slipper du träna röven av dig

Edit: Man kan göra så som Edvin sa, det gjorde jag i början. Men man tröttnar och om man bara springer tappar man lusten totalt, i alla fall jag. Så mitt tips är att styrketräna hela kroppen uppdelat på några dagar i veckan, sen konditionsträning någon dag!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Bara ställ dig på löpbandet/dra ut och spring tills du är helt utmattad?

Edit: När jag konditionstränar så springar jag intervaller mellan ca. 13km/h och 11/10km/h i 30-35 min. Gör såklart inte alltid såhär men det är absolut skönast att springa i intervaller imo.
    Jo ska testa det imorgon då Tyvärr har jag bara motions cykel hemma

Citat Ursprungligen postat av Bjorkdahl Visa inlägg
    Hur snabbt menar du?

Jag har på ca 10 månader sedan gått ner från 95 kg till 83, och då har jag även fått en hel del muskler under tiden jag tränat!

Vill du gå ner i vikt eller bli smalare? Om du vill bli smalare är styrketräning minst lika viktig som konditionsträning. På ca 60-70 minuters intensiv styrketräning förbränner du lika mycket som du gör på ungefär 50 minuter konditionsträning!

Men kosten är ungefär halva grejen, du måste ligga på ett kaloriunderskott för att du ska gå ner i vikt!

Jag vet inte hur du äter nu, men börja titta på ännu kalorisnålare mat så slipper du träna röven av dig

Edit: Man kan göra så som Edvin sa, det gjorde jag i början. Men man tröttnar och om man bara springer tappar man lusten totalt, i alla fall jag. Så mitt tips är att styrketräna hela kroppen uppdelat på några dagar i veckan, sen konditionsträning någon dag!
    Tappa så mycket som möjligt inom 1månanad kanske.

Jo men muskler har jag, ingen tvekan på det. Så det är mest förlora fett jag vill göra

Bli smalare är det väl som det drar åt. Någon speciell övning på gymet som rekommenderas?

Jo men som sagt kosten är inget problem, går redan på kalorisnål mat

Yes får nog bli att lägga upp ett schema

Jo ska testa det imorgon då Tyvärr har jag bara motions cykel hemma

Tappa så mycket som möjligt inom 1månanad kanske.

Jo men muskler har jag, ingen tvekan på det. Så det är mest förlora fett jag vill göra

Bli smalare är det väl som det drar åt. Någon speciell övning på gymet som rekommenderas?

Jo men som sagt kosten är inget problem, går redan på kalorisnål mat

Yes får nog bli att lägga upp ett schema
    Okejokej! Men kör på gymmet typ tre dagar i veckan och sen spring/crosstrainer typ två dagar skulle jag säga!

Om du orkar så kan du räkna ut hur mycket kalorier du ska få i dig per dag, till fördel med hjälp av Harris&Benedict-ekvationen! Och sedan multiplicera det med din aktivitetsfaktor. Googla det!

Sedan försöka hålla koll på hur mycket kalorier du får i dig per dag! På ett ungefär iaf

Om du ligger på ett kaloriunderskott på ca 500 per dag så går du ner ett halv kilo i veckan ungefär! Ett kilo är ungefär 7000 kalorier, så du kan välja hur mycket du vill gå ner genom att räkna lite!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Bjorkdahl Visa inlägg
    Okejokej! Men kör på gymmet typ tre dagar i veckan och sen spring/crosstrainer typ två dagar skulle jag säga!

Om du orkar så kan du räkna ut hur mycket kalorier du ska få i dig per dag, till fördel med hjälp av Harris&Benedict-ekvationen! Och sedan multiplicera det med din aktivitetsfaktor. Googla det!

Sedan försöka hålla koll på hur mycket kalorier du får i dig per dag! På ett ungefär iaf

Om du ligger på ett kaloriunderskott på ca 500 per dag så går du ner ett halv kilo i veckan ungefär! Ett kilo är ungefär 7000 kalorier, så du kan välja hur mycket du vill gå ner genom att räkna lite!
    Yes, ska se om jag kör 3dagar cardio eller 3dagar styrka.

Jo kan ju vara något att hålla på med

Låter riktigt vettigt de du säger

Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Löpning 45min 3-5 gånger i veckan beroende på hur mycket tid du vill lägga ner på träningen, Låt 1-2 av de passen vara intervallträning. Då kommer du att märka resultat
    Ska testa detta denna veckan nu då

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    10% av RDI för kolhydrater ja, men det står att en portion, dvs. 40g innehåller 30g kolhydrater
    Aha!
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    ***, börjar bli förkyld :U

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    ***, börjar bli förkyld :U
    Ääh, var förkyld 3 dagar, sov dåligt osv, men tog mer nu när jag kom tillbaka

Hast: Hur mycket kalorier ligger du på då?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Hast: Hur mycket kalorier ligger du på då?
    Olika från dag till dag, men runt 1500kcal, morsan lagar kalorisnål mat varenda middag vilket jag tackar henne för

Olika från dag till dag, men runt 1500kcal, morsan lagar kalorisnål mat varenda middag vilket jag tackar henne för
    Och sen Cardio på det med.. Blir rätt lågt. Gå inte ner för fort bara

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Och sen Cardio på det med.. Blir rätt lågt. Gå inte ner för fort bara
    Nej då ska försöka lägga upp ett bra schema

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Det kan ju inte stämma. Rätta mig om jag har fel, men ett normalt kaloriintag är 2800-3000 kcal per dag för en man. Om du ligger på hälften av det så är det på tok för lågt.

Det kan aldrig stämma, i total vila gör man slut med typ 2000 kalorier per dag. Skriv ner vad du äter på en dag

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Dagligt intag för en man är 2500kcal och för kvinnor är 2000kcal.

Äter flingor till frukost sedan äter ja inget för än de är middag och då blir de typ en kyckling filé med sallad

Äter flingor till frukost sedan äter ja inget för än de är middag och då blir de typ en kyckling filé med sallad
    Beroende på vikt, längd, aktivitetsfaktor mm. ja!

Är mycket tveksam till att detdär är det enda du äter, då du svälter kroppen genom att inte äta mer än det där.

Och om du äter så lite så bryter du ner musklerna och börjar förbränna mindre än vanligt och får ännu mer fett!

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Är det något du fått för dig nu under deffen att inte äta något på dagen? Verkligen inte att rekommendera.
    F.d summertime

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Vaknade idag med asont i halsen och täppt i näsan. Fan ta förkylningen tänkte jag och drog och tränade ben. Har aldrig varit så taggad i hela mitt liv. PB i knäböj, 100 kg 4*3 samt 1*4. Dessutom tränade jag i över 2 timmar, benen känns lagom köttade nu

Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Är det något du fått för dig nu under deffen att inte äta något på dagen? Verkligen inte att rekommendera.
    PF funkar alldeles utmärkt för många.

PF funkar alldeles utmärkt för många.
    ? (:
    F.d. Almsarn

Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    ? (:
    Googla Periodisk fasta

Googla Periodisk fasta
    Ah, tackar. Googlade PF men fick inte upp något vettigt
    F.d. Almsarn

Här kan man räkna ut sitt kaloribehov på ett ungefär: http://www.markazits.com/diet/bmi.php#energi

3500 fick jag då

Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    4000 - 500 vid deff åt mig? kan de riktigt stämma
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

Jag tror att väldigt många överskattar hur mycket de egentligen rör på sig, angående den sidan som Edvin länkade.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in