Sidan 83 av 102 Första ... 3373818283848593 ... Sista
  1. #2461
    Citat Ursprungligen postat av Putteen Visa inlägg
    Tja

    Jag har börjat träna nu igen efter några års uppehåll. Har kört i 2 veckor nu med att träna lite försiktigt egenom alla muskelgrupper och så. Men har nu tänkt att från och med nästa vecka börja köra på lite hårdare.

    Har nu suttit och funderat lite på ett träningsschema och kom till ett resultat. Men vill veta om det är bra nog att köra så här eller om det kanske är fullständigt fel!

    Övningarna osv har jag inte skrivit med utan bara muskelgrupperna.

    Måndag
    Triceps, Underarmar, Mage
    Springa
    Tisdag
    Axlar, Ben (framlår & baklår)

    Onsdag
    Rygg, biceps
    Springa
    Torsdag
    Bröst

    Fredag
    Vader, Mage
    Lördag
    Vila
    Söndag
    Vila

    Tror ni att det funkar att köra så här?

    Tacksam för svar
    Jag själv hade nog valt att köra bröst och triceps tillsammans. Sen ett benpass med framsida/baksida lår,vader osv. Även lagt in underarmar tillsammans med rygg och biceps.

  2. #2462
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Vad menar du med för snabbt? Ett bra gympass betyder inte att det är ett långt gympass.
    Självklart, men för mig hade det typ tagit dryga 30min bara, vilket jag tycker är lite onödigt lite då man kan hinna med mer.

  3. #2463
    Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    175
    Citat Ursprungligen postat av Sellstedt Visa inlägg
    Jag själv hade nog valt att köra bröst och triceps tillsammans. Sen ett benpass med framsida/baksida lår,vader osv. Även lagt in underarmar tillsammans med rygg och biceps.
    Ok tack för tippset

  4. #2464
    Citat Ursprungligen postat av Putteen Visa inlägg
    Tja

    Jag har börjat träna nu igen efter några års uppehåll. Har kört i 2 veckor nu med att träna lite försiktigt egenom alla muskelgrupper och så. Men har nu tänkt att från och med nästa vecka börja köra på lite hårdare.

    Har nu suttit och funderat lite på ett träningsschema och kom till ett resultat. Men vill veta om det är bra nog att köra så här eller om det kanske är fullständigt fel!

    Övningarna osv har jag inte skrivit med utan bara muskelgrupperna.

    Måndag
    Triceps, Underarmar, Mage
    Springa
    Tisdag
    Axlar, Ben (framlår & baklår)

    Onsdag
    Rygg, biceps
    Springa
    Torsdag
    Bröst

    Fredag
    Vader, Mage
    Lördag
    Vila
    Söndag
    Vila

    Tror ni att det funkar att köra så här?

    Tacksam för svar
    Blir det inte lite för lite vila för benen om man kör

    Springa
    Ben
    Springa ?

    Det kanske beror på vilket tempo man springer i och om man rushar i backar eller inte.

    Men jag skulle nog tagit en löpning lite senare i veckan

  5. #2465

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    nån som har tips på övningar för att få statisk styrka i ben+ överkropp ?
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  6. #2466
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    nån som har tips på övningar för att få statisk styrka i ben+ överkropp ?
    Varför ska du ha statisk styrka ?

    plankan, sitta 90 grader mot en vägg m.m är det såna övningar du menar ?

  7. #2467

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Varför ska du ha statisk styrka ?

    plankan, sitta 90 grader mot en vägg m.m är det såna övningar du menar ?
    a, typ sånt, om det inte finns övningar i maskin som funkar.. skidåkning
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  8. #2468
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    nån som har tips på övningar för att få statisk styrka i ben+ överkropp ?


    Kan tänka mig att sitta 90 grader mot en vägg kan funka för statisk styrka för benen i alla fall.
    F.d summertime

  9. #2469
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Kan tänka mig att sitta 90 grader mot en vägg kan funka för statisk styrka för benen i alla fall.
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Varför ska du ha statisk styrka ?

    plankan, sitta 90 grader mot en vägg m.m är det såna övningar du menar ?


    skrev precis det

  10. #2470
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    skrev precis det


    Ah, missade detta
    F.d summertime

  11. #2471
    På gymet där jag tränar måste man bänka över hundra för att få bära linne. En oskriven regel helt enkelt. Har något liknande på erat gym?
    Spare mee

  12. #2472
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    På gymet där jag tränar måste man bänka över hundra för att få bära linne. En oskriven regel helt enkelt. Har något liknande på erat gym?
    verkligen inte

  13. #2473
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    På gymet där jag tränar måste man bänka över hundra för att få bära linne. En oskriven regel helt enkelt. Har något liknande på erat gym?
    Haha vafan

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk


  14. #2474
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    På mitt gym måste man fyllt 13år och ha en gyminstruktion innan man börjar träna..

  15. #2475
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    På gymet där jag tränar måste man bänka över hundra för att få bära linne. En oskriven regel helt enkelt. Har något liknande på erat gym?


    Varför just bänk som "mått"? Låter jävligt löjligt, om man tänker så så borde det väl åtminstone vara mer logiskt att gå efter volym på musklerna.
    F.d summertime

  16. #2476
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Varför just bänk som "mått"? Låter jävligt löjligt, om man tänker så så borde det väl åtminstone vara mer logiskt att gå efter volym på musklerna.
    Jag har ingen aning. Men så är det!
    Funderar på att skita i det. Behagligare med Linne. Någon som vet något om gymgrossistens egna träningskläder? De har nämligen ett för 179:- som jag är lite sugen på.
    Spare mee

  17. #2477
    100 kg är väl inget problem? hehe tänker på den där reklamen... jaja sluta noja nu. SLÄPP DÅ GUBBJÄVEL hehe
    Moppemorfar

  18. #2478

  19. #2479
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Är du seriös eller bara drivier du? Om du nu är seriös, vad fan är det för gym? Man får väl ha på sig vilka kläder som helt för fan, gå dit bara kallingar bara för att du kan!
    Jag är seriös. Ja, jag håller med dig. Det är sjukt konstigt. Ett mindre gym, ingen kedja alltså.


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Spare mee

  20. #2480
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Är du seriös eller bara drivier du? Om du nu är seriös, vad fan är det för gym? Man får väl ha på sig vilka kläder som helt för fan, gå dit bara kallingar bara för att du kan!
    Oskriven regel, kanske för att de ryska biffarna vill utmärka sig?

    På mitt gym kostar det 600kr/år, ligger nere i källaren i ett badhus med ett dyrare gym 2 trappor upp. Man kan tro att det är lite slaskigt pga priset men är riktigt fräscht faktiskt! Bra maskiner och de flesta redskap finns, LÄTT värt 600kr/år.
    Men det jag ville komma till är att det kallas ryssgymmet, vissa ryssar som säkerligen pumpar steroider går runt och är riktigt bitiga, man ser att vissa utav grabbarna på gymmet hyser lite extra respekt för dem Och dessa grabbar har alltid linne, aldrig sett en äkta rysk biff i t-shirt!

  21. #2481
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Låter sjukt löjligt, klart man ska få ha på sig linne om man känner för det. Är ju som att man skulle va tvungen att va vältränad för att visa sig själv i bar överkropp på stranden. Spelar väl ingen roll om det är en stor kedja eller bara ett enkelt gym på 150m2.

    Oskriven regel, kanske för att de ryska biffarna vill utmärka sig?

    På mitt gym kostar det 600kr/år, ligger nere i källaren i ett badhus med ett dyrare gym 2 trappor upp. Man kan tro att det är lite slaskigt pga priset men är riktigt fräscht faktiskt! Bra maskiner och de flesta redskap finns, LÄTT värt 600kr/år.
    Men det jag ville komma till är att det kallas ryssgymmet, vissa ryssar som säkerligen pumpar steroider går runt och är riktigt bitiga, man ser att vissa utav grabbarna på gymmet hyser lite extra respekt för dem Och dessa grabbar har alltid linne, aldrig sett en äkta rysk biff i t-shirt!
    Så, vad skulle dem hypotetiskt sätt kunna göra om en "mindre" person kom med linne? Tror inte dem kommer skada dig precis, kör som du vill säger jag, ett gym är väl till för alla.

  22. #2482
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Så, vad skulle dem hypotetiskt sätt kunna göra om en "mindre" person kom med linne? Tror inte dem kommer skada dig precis, kör som du vill säger jag, ett gym är väl till för alla.
    Haha såklart dem inte kan göra något, och tror knappast dem lär göra något heller! Utan det är väl mer att ingen har tanken att ta på sig ett linne, vettefan Jag skulle inte bry mig iallafall, kör just nu med t-shirt men skall antagligen införskaffa mig ett "gym linne" eller 2

  23. #2483
    När jag började träna, på friskis&svettis, kändes det inte så jävla bekvämt.. man satte sig och körde några maskiner och kände sig inte så speciell.. inte så värst kul heller..
    Nu har jag precis bytt gym till ett absolut mindre gym! och mycket billigare! Men framför allt mycket mera '' hemma '' känsla.
    folk hälsar på en direkt när man kommer in oavsett ålder! snackar mycket med alla, och alla verkar ha det riktigt trevligt! helt annan känsla nu jämfört med tidigare! allt blev så mycket skönare!
    arbetar hårdare nu än vad jag gjorde tidigare också! hel nöjd!
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  24. #2484
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Oskriven regel, kanske för att de ryska biffarna vill utmärka sig?

    På mitt gym kostar det 600kr/år, ligger nere i källaren i ett badhus med ett dyrare gym 2 trappor upp. Man kan tro att det är lite slaskigt pga priset men är riktigt fräscht faktiskt! Bra maskiner och de flesta redskap finns, LÄTT värt 600kr/år.
    Men det jag ville komma till är att det kallas ryssgymmet, vissa ryssar som säkerligen pumpar steroider går runt och är riktigt bitiga, man ser att vissa utav grabbarna på gymmet hyser lite extra respekt för dem Och dessa grabbar har alltid linne, aldrig sett en äkta rysk biff i t-shirt!
    Fast det är ju så att det kallas ryss-gymmet för att det var röd-blå-vit målat och hängde bilder på bla stalin på väggarna förut
    En svensk tiger!

  25. #2485
    Bättre att träna i långärmad eller en hoodie, håller lederna varma mellan seten.. bara rätt töntigt att gå runt i linne i mitt tycke
    Jag kör över 100kg i ett flertal övningar så jag får väl tydligen rätten att uttala mig om den saken (A) =)

  26. #2486

  27. #2487
    Fjantigast jag hör med 100 kg BÄNK för att få ha linne. Sen att man mäter i bänk tycker jag är ännu fjantigare.
    Bara discogymmare med pinnben som bryr sig om hur mycket man bänkar....

  28. #2488

  29. #2489
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Ja, sjukt fjantigt. Man tränar ju för sig själv och inte för andra.
    jag bryr mig då inte heller hur tungt jag kör nu för tiden, bara man har bra teknik och man känner att de tar bra så är jag nöjd.
    Sen järnet !

  30. #2490
    Linne är ett bra alternativ då man kan köra lite mer "fritt". Dvs. inga tröjarmar eller dylikt som stramar åt i vissa övningar, utan bara enkelt & felfritt liksom.
    Dock så går detta att eliminera om man kör med en lite tjockare/pösigare hoodie förstås!

    Men annars får man väl klä sig hur man vill, och det där med att endast vissa "fick" bära linne var ju bara löjligt... Visst, kul liten intern grej - men fortfarande löjligt.

    Och ens träningsmotiv är väl upp till en själv, men först och främst tränar man ju för sin egen skull. Annars hade man ju inte stått där ifrån första början...

    Men nog om det, har en liten fråga.

    Någon som kan tipsa om sköna träningsplagg? Kör med dubbla set UMBRO shorts & tisha som jag värvar, och finner de inte alltför sköna. Fotbollsplaggen sitter inte riktigt som de borde. Så, vad kör ni med?
    GANT & BETTER BODIES är ju stora märken, någon som vet om det är värt att köpa dessa? Eller borde jag köra med ADIDAS/NIKE osv. istället?

    Enda kriterien är att de ska sitta skönt och "andas" gärna. Sen om de ser tuffa ut gör inte mig nåt...
    "Inställningen är halva grejen"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in