Sidan 35 av 102 Första ... 2533343536374585 ... Sista
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Bättre med 200 push-ups isåfall!

Om man vill ha en schysst tvättbräda fresten, så kan det nästan kvitta om hur många sit-ups du gör. Då nästan allt hänger på kosten. För du ska helst stoppa i dig mer än vad du förbränner ju.
    Dessutom är det svårt att punkt förbränna fett, speciellt vid magen. Så det bästa sättet är att springa av överflödet. Det ska funka!
    Ja, blir man av med fettet i det området så får man rutorna förr eller senare helt enkelt. Dock är magen bland de jobbigaste att få bort fett på men det är trots allt enda sättet. Går inte att punktmarkera..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Ja, blir man av med fettet i det området så får man rutorna förr eller senare helt enkelt. Dock är magen bland de jobbigaste att få bort fett på men det är trots allt enda sättet. Går inte att punktmarkera..
    Precis. Det gäller bara att löpträna o bränna så mycket som möjligt! Samt äta rätt givetvis.
    Musklerna finns ju redan där, bara att de döljs under ett lager av fett.
    "Inställningen är halva grejen"

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Varför ska man det? Om du bulkar (dvs ökar i vikt) bör du trycka i dig mer kalorier än vad du gör av med under dagen, men om du satsar på att gå ner eller förbränna fett är det tvärt om. Så vet inte vart du fått det ifrån.

Låter som om ni fått all er "kunskap" från detta: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa...icle8196371.ab
    Självklart så måste kosten anpassas efter ditt mål med träningen. Så vill du bygga, klart du ska äta mer då. Jag syftade dock mer på att gå ner o få fram tvättbrädan.
    Men jag förstår hur du menar annars.

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Låter som om ni fått all er "kunskap" från detta: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa...icle8196371.ab
    Det som står är sant, MEN! Om man vill få finare muskler så gäller det vanliga, dvs ligga på kaloriöverskott för att bygga muskler, SEN kan man köra paulo roberto-style

15 reps på kroppsvikten i bänk

Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    15 reps på kroppsvikten i bänk
    24

Var nyss uppe i arvidsjaur och träffade en polare Tränade även på ett gym där. är de nån som vågar gissa vad årskortet kostar?

Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Var nyss uppe i arvidsjaur och träffade en polare Tränade även på ett gym där. är de nån som vågar gissa vad årskortet kostar?
    3000?

här kostar ett årskort typ 15 000, så överdrivet mkt

Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    här kostar ett årskort typ 15 000, så överdrivet mkt
    Driver du med mig? Det är ju helt sjukt.
    Då gäller det hemma gym va, haha?

Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    3000?
    hahaha 100 kr !! men de är inte fetaste gymmet men de duger ! man får egen nyckel dit (A)

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    hahaha 100 kr !! men de är inte fetaste gymmet men de duger ! man får egen nyckel dit (A)
    Själv gymmar man gratis då gymmet ligger precis bredvid skolan och internatet, riktigt fint gym!

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Haha vad fan är de för gym xD

Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Haha vad fan är de för gym xD
    haha inte så dåligt ändå, finns nå motionscyklar,bänk,hantlar och typ ändå massa maskiner
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Själv gymmar man gratis då gymmet ligger precis bredvid skolan och internatet, riktigt fint gym!
    haha inte nå fel på de heller själv tränar jag i umeå på Umeå sport och motion

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Sportlife

Hur stor roll spelar kosten när man både vill bygga muskler och få bort nåt kilo eller 2?

Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    allt.
    Såpass.. Betyder det alltså att man verkligen måste hålla koll på allt man äter eller bara att man måste skippa godis, chips o.s.v?

Kosten är viktigare än träningen. Du kan träna hur satans hårt som helst utan resultat pga. kass kost. Om du vill vara riktigt seriös kan du börja räkna kcal och proteinintag, men det räcker med att tänka på vad man stoppar i sig på ett ungefär egentligen.
    en helt vanlig dag som denna, vad rekommenderar du? om man inte ska va allt för seriös

Beror ju helt på vad ditt bmi ligger på, vad du gör av med osv. Väldigt svårt att säga.
    Mitt bmi ligger på 19.7 ! men hur äter du själv en vanlig lovdag? jag kan typ äta hur mkt godis osv utan att bli tjock, om du förstår principen. Jag bränner lätt

Eftersom jag bulkar så käkar jag iprincip så mycket jag kan, ligger på kcalöverskott varje dag.

Men t.ex igår käkade jag såhär:
    Vaknade 15:30 (heh): och käkade 4 kokta ägg, 4st mackor med smält ost och skinka, ca 0.7-0.8l mjölk.
    17:30 Stor portion med spaghetti och köttfärssås, lika mycket mjölk där som innan.
    19:30 Maxmål, cola till dricka.
    Runt 22:00 köpte jag 1 gainomax, 2 twix, 2st energidrickor
    Sen har jag vart hos en polare, käkade endel chips osv.
    Kom hem vid typ 02.00 och kokade 3 ägg, drack en halvliter drickyougurt
    Oaaassh vad hungrig jag blev nu (A) Men de där såg ju inte helt fel ut. Tack för lite tips

Kosten är viktigare än träningen. Du kan träna hur satans hårt som helst utan resultat pga. kass kost. Om du vill vara riktigt seriös kan du börja räkna kcal och proteinintag, men det räcker med att tänka på vad man stoppar i sig på ett ungefär egentligen.
    Sen tillkommer sömn, genetik/ämnesomsättning, och hur kraftig benstomme man besitter. Tänkt på det?

Om man gör som dig och sover till eftermiddagen/kvällen och går och lägger sig runt tre på morgonen underlättar ju inte. Och bara äta skit daglig basis vid oregelbundna tider är ingen direkt hit.

Jag personligen tycker att ska man gå in 100% med träningen så kan man fan göra det med kosten och sömnen också och inte bara snacka massa gojja om att man ska käka mycket, som typ 28 twix och 30 energidrickor när sömnen är minst lika viktigt osv OSV bla bla bla etc.

(Ja, jag vet att det är sent men är precis hemkommen från ett 20-årsfirande)

vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009

Reg.datum
    Jun 2010
    För mig har sömnen otroligt stor betydelse. Måste sova minst 9 timmar för att vara pigg på träning osv. blir även jämt sjuk om jag sover mindre under en längre period.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Sen tillkommer sömn, genetik/ämnesomsättning, och hur kraftig benstomme man besitter. Tänkt på det?

Om man gör som dig och sover till eftermiddagen/kvällen och går och lägger sig runt tre på morgonen underlättar ju inte. Och bara äta skit daglig basis vid oregelbundna tider är ingen direkt hit.

Jag personligen tycker att ska man gå in 100% med träningen så kan man fan göra det med kosten och sömnen också och inte bara snacka massa gojja om att man ska käka mycket, som typ 28 twix och 30 energidrickor när sömnen är minst lika viktigt osv OSV bla bla bla etc.

(Ja, jag vet att det är sent men är precis hemkommen från ett 20-årsfirande)
    Gällande kost och näringsupptag vid oregelbundna tider, att det skulle på något sätt hämma muskeluppbyggnaden, finns det inga bakomliggande (vetenskapliga)studier om.
    Skitmat är också mat.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in