Sidan 62 av 102 Första ... 1252606162636472 ... Sista

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Innan - En normal måltid ett par timmar före. Snabba kolhydrater innan är värdelöst.
    Efter - 3 ostmackor och protein (var du har din proteinkälla spelar mindre roll, men du kan typ mata bönor och sån skit, proteinrikt och billigt)
    En fråga bara men är det inte bättre att ta skinkmackor?

Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    kan skriva av baksidan av påsen

Edit: Allt som jag skriver nu står på baksidan:

Namn: Life SHC, Sport Nutrion Gainer.

Kolhydrater, karbohydrater, fett,kostfiber, natrum.
    Ingredienser: Maltosextrin, vasselproteinkoncentrerat, fruktos,dextros, kalciumkasseinat, hydrolyserat, vasselprotein

Energi: 1portion 1016kj/ 243kcal
    Protein: 15,2g 1portion
    Kolhydrater: Det står inget på kolhydrater ?
    Karbohydrater: 13,0g 1 portion
    Fett: 1,0g 1 portion

För dig som tränar regelbundet,
    Med fullvärdigt vassleprotein och kolhydrater ge ökad muskeltillväxt och bättre återhämtning.
    Det som du skrivit under kolhydrater är kolhydrater. Lite lite protein i den va? Eller är det bara jag som är ute och cyklar, haha. Förresten, hur många gram är "en portion"?

Började köra marklyft idag med lite tyngre vikter, kändes faktiskt bra! Sen skulle jag köra "stiff legged deadlift" elr vafan de heter, marklyft raka ben igår, men den har jag riktigt svårt för
    F.d. Almsarn

Många här som snackar, köper massa tillskott och liknande, men är det någon som faktiskt lyckats bygga på sig?

Känns som de flesta här är som alla andra 16-18åringar som springer runt på gymmet; snackar hemskt mycket, leker en del, tar lite tillskott för ni tror det hjälper trots att ni knappt tränar och sen står och spänner era 28cm-biceps framför spegeln.

Har jag helt fel?

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av Gurr@ Visa inlägg
    En fråga bara men är det inte bättre att ta skinkmackor?
    Haha, samma skit väll, men föredrar ost
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Många här som snackar, köper massa tillskott och liknande, men är det någon som faktiskt lyckats bygga på sig?

Känns som de flesta här är som alla andra 16-18åringar som springer runt på gymmet; snackar hemskt mycket, leker en del, tar lite tillskott för ni tror det hjälper trots att ni knappt tränar och sen står och spänner era 28cm-biceps framför spegeln.

Har jag helt fel?
    Jag har lagt på mig 16 kilo på 18 månader. Ligger på 89kg nu

Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Jag kör helt utan tillskott, käkar mat! På gymmet kör jag iaf 99% av gångerna full fokus, ibland blir de att nån polare hänger på då snackar man lite mellan seten. Annars kör jag bara mitt race och får allt gjort som jag vill ha gjort på cirkus 50min.
    Jo, det gör jag också. Men att du kör full fokus säger ju inte så väldigt mycket om jag ska vara ärlig, har en hel del människor på gymmet som kör sina 40-50min och ändå aldrig blir större då de först och främst gör fel, fel vikter osv.

Och förövrigt, klar på 50 min? Jag brukar ligga på runt 1h15min-2h. (Axel/rygg, Bröst/armar, mage/ben)

Jag har lagt på mig 16 kilo på 18 månader. Ligger på 89kg nu
    Säger ju ärligt talat inte ett skvatt, du kan ju lika gärna rulla fram som lagt på dig 16kilo muskler.

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Det stämmer dock inte, om du itne går upp äter du helt enkelt för lite, man kan tycka att man äter massor då man käkar mycket någon dag, då och då. En viktig faktor är att man äter mycket och REGELBUNDET.
    Det där är olika från person till person. Mat kan man äta tonvis av utan att öka och det är då man får komplettera med gainer eller dylikt som kanske kan ge en knuff på vägen.

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Någon som har något tips på vad man kan käka för att gå upp i vikt?
    Är 1,89 och väger 70 kg, så ja jag är ganska smal, och har oehört svårt att gå upp i vikt. kan äta hur mycket skit som helst utan att jag går upp något.

Har tränat i några veckor nu och gått upp något enstaka kilo..
    Tror du ärligt viktuppgång sker över natten?

Ett par kilo på några veckor är egentligen för mycket i vilket fall, så lugna dig lite.

Enkel matte Kcal in Kcal ut. Om du får i dig mer enrgi än vad du gör av med så går du upp i vikt, dock kommer det inte göra någon skillnad om du gör detta någon dag eller så, utan regelbundet!
    Visst är det så , men olika människor kan ta upp olika mycket av det dem äter , dvs ämnesomsättning skiljer sig. Därför är det lite svårt att räkna Kcal ut. Tror det är så iaf , annars får ni rätta mig.

Enkel matte Kcal in Kcal ut. Om du får i dig mer enrgi än vad du gör av med så går du upp i vikt, dock kommer det inte göra någon skillnad om du gör detta någon dag eller så, utan regelbundet!
    Alla kan inte ligga på överskott enbart med hjälp av mat även om man äter mycket och regelbundet lika mycket som att alla inte har samma gentiska förutsättningar för att kunna bli stora. Det förstår väl till och med du? Det var därför jag skrev att man kan ta hjälp av gainer och andra tillskott..

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Säger ju ärligt talat inte ett skvatt, du kan ju lika gärna rulla fram som lagt på dig 16kilo muskler.
    Jag har väldefinierade muskler, synliga magmuskler och ådrorna syns väldigt bra... Så det är inte direkt 16 kg fett som jag har lagt på mig...

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Någon som har något tips på vad man kan käka för att gå upp i vikt?
    Är 1,89 och väger 70 kg, så ja jag är ganska smal, och har oehört svårt att gå upp i vikt. kan äta hur mycket skit som helst utan att jag går upp något.

Har tränat i några veckor nu och gått upp något enstaka kilo..
    Ett tips: Skriv ner vad du äter under en vecka så kommer du se att du äter för lite.

Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Alla kan inte ligga på överskott enbart med hjälp av mat även om man äter mycket och regelbundet lika mycket som att alla inte har samma gentiska förutsättningar för att kunna bli stora. Det förstår väl till och med du? Det var därför jag skrev att man kan ta hjälp av gainer och andra tillskott..
    Det var det dummaste jag hört på länge. Att ligga på överskott är inget svårt och genetiska förutsättningar kvittar för storleken. Ät mycket och du blir stor. Enkel matematik. Genetiken styr i princip bara HUR musklerna kommer att se ut och hur du blir uppbyggd.

Ca 25g protein/100g är rätt normalt för en Gainer.
    Ja det vet jag, men såg inte vart det stod hur många gram det handlade om.
    Jo, det gör jag också. Men att du kör full fokus säger ju inte så väldigt mycket om jag ska vara ärlig, har en hel del människor på gymmet som kör sina 40-50min och ändå aldrig blir större då de först och främst gör fel, fel vikter osv.

Och förövrigt, klar på 50 min? Jag brukar ligga på runt 1h15min-2h. (Axel/rygg, Bröst/armar, mage/ben)

Det beror ju på hur många muskler man tränar per pass. Jag menar om du kör bröst och armar så antar jag att du kör förutom bröst då, också biceps, triceps samt underarma? Då är det väl ganska givet att det tar längre tid än att enbart träna bröst och triceps till exempel.

Sen finns det ju inget som säger att det ena är bättre än det andra, bara för att du ligger på "1h15min-2h" och det funkar bra för dig betyder ju inte att alla andra uppskattar eller svarar bra på likadant upplägg.

Det var det dummaste jag hört på länge. Att ligga på överskott är inget svårt och genetiska förutsättningar kvittar för storleken. Ät mycket och du blir stor. Enkel matematik. Genetiken styr i princip bara HUR musklerna kommer att se ut och hur du blir uppbyggd.
    Fel från min sida där. Skulle stått "bygga muskler". Såg i efterhand när jag postade men orkade inte redigera då jag antog att nån skulle fatta.

Reg.datum
    Mar 2008
    jo men jag syftar på det jag ätit under hela mitt liv, ätit hur mycket skit som helst som borde gjort att jag gått upp i vikt.. men är noga med att jag käkar nu iaf.

Tror du ärligt viktuppgång sker över natten?

Ett par kilo på några veckor är egentligen för mycket i vilket fall, så lugna dig lite.
    ja det tror jag. nej men jag menade inte under träningen som jag skrev lite ovanför.

Ett tips: Skriv ner vad du äter under en vecka så kommer du se att du äter för lite.
    jo får väl göra det..

Klart man kan ta kosttillskott som komplettering. Dock så fattar jag inte hur svårt det kan vara att ligga på lite kcal + egentligen, har du svårt att äta så gör dig en drink. Om du gör en drink med säg 1dl raps/olivolja så har du 900kcal redan där, sen med övriga ingredienser så kan det lätt landa på typ 1400-1500 kcal. Men riktig mat är så klart ett måste. Ni som vill öka i vikt men "inte kan, även om ni äter jättemycket" så säger jag, ät mer! Att man äter jättemycket men ändå inte går upp är rent skitsnack imo, ni äter för lite. Vill man öka får man kämpa lite.
    Hur skulle en sån se ut i övrigt? (:
    F.d. Almsarn

Kör lite som du känner för, blanda med typ fil, mjölk, banan en skopa Gainer/Whey eller whatever, havregryn. Låt fantasin flöda, tillsätt lite socker för smakens skull, sen mixa allt.
    Låter bara så fruktansvärt äckligt med en dl olja, men får testa, tack
    F.d. Almsarn

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Låter bara så fruktansvärt äckligt med en dl olja, men får testa, tack
    Grädde är annars ett alternativ. Bara du ser till att få i dig omättat fett också.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Hade ett så jävla nice bröstpass precis. Allting klaffade. 100 kg bänkpress, 40 kg hantelpress * 6 reps (kunde lätt kört 4 till) och allmänt nice träning.

okej, köper ett gym kort imorn då! nu ska jag fan gå upp, ska försöka äta mer .. alltså kcals, är det bara fett? sen tänkte jag, efter en träning att man kanske kan göra det som en vana att steka ett par ägg? hört att de ska va bra
    en till fråga: när man ska göra benböj eller vad heter, hur mycket kör du med då vivarn?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in