Sidan 74 av 102 Första ... 2464727374757684 ... Sista
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jo om 140kg är starkt eller om det är medelmåttigt?
    Alltid kört 2x12 alltså jag gör 12 gånger 2. Skrev kanske fel? Min personliga tränare som fått in mig på det
    Om man ser till en "vanlig" benpress som man hänger viktskivor på är det inte särskillt starkt, men eftersom 160 är max på eran maskin kan jag tänka mig att den är byggd på ett annat sätt så det är svårt att säga.
    Jo det brukar stå som rekommendation att köra 2x12 på gym men enligt mig blir de för många reps och för få set. Jag kör kanske 5x8 vanligtvis, när jag bara satsar på styrka blir det mer än 5 set och mindre än 5 reps. Det är som sagt upp till dig vad som känns bra men vid 12 reps är man typ uppe på uthållighet.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Någon här som bara tränar genom kroppen en gång per vecka? Alltså typ delar upp kroppen på 4 pass och kör 4 pass i veckan. Isåfall, hur bra ökar ni? Skulle vara skönt att köra så men känns som att en gång i veckan inte skulle räcka för att öka.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Har kört på detta 3-slipschema ett par månader nu, axlar/biceps, ben/mage och bröst/rygg/triceps. Är det vettigt, finns det något att ändra för att optimera det ?

Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Har kört på detta 3-slipschema ett par månader nu, axlar/biceps, ben/mage och bröst/rygg/triceps. Är det vettigt, finns det något att ändra för att optimera det ?
    Beror väl på hur ofta du gymmar? Själv blir det 6 dagar i veckan på detta schema, funkar bra då jag får bra vila mellan musklerna, blir mycket tung träning då jag kör bröst och rygg så skönt med vila tills axelpasset.

Bröst/Triceps
    Rygg/biceps
    Ben
    Axlar
    vila
    Bröst/triceps
    osv...

Ibland kan det bli axlar/ben och ibland skippar jag ben och kör bara axlar.

Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Beror väl på hur ofta du gymmar? Själv blir det 6 dagar i veckan på detta schema, funkar bra då jag får bra vila mellan musklerna, blir mycket tung träning då jag kör bröst och rygg så skönt med vila tills axelpasset.

Bröst/Triceps
    Rygg/biceps
    Ben
    Axlar
    vila
    Bröst/triceps
    osv...

Ibland kan det bli axlar/ben och ibland skippar jag ben och kör bara axlar.
    Glömde skriva det men blir väl en 3-4 gånger per vecka. Anledningen till att jag fråga var att jag tycker det är lite jobbigt att träna 3 muskelgrupper i ett pass, tycker det blir lite stressigt. Ditt schema kan nog funka bra. Får klämma in några vilodagar bara.

Hmm, exakt, jag skulle aldrig orka köra 2 stora muskelgrupper per pass, beror ju på hur seriös du är men jag vill kunna prestera 100% på varje pass.
    Kör jag tex Bröst så börjar jag med tung hantelpress eller bänkpress och skulle inte kunna prestera nå bra på tex chins eller latsdrag efter det, dock kan man ju köra varannat pass med att börja med rygg eller bröst, dock skulle det nog bli lite för länge emellan om man ska köra seriöst

Slänger upp ett par, tre gamla bilder så ni får se lite skillnad gentemot förra jag posta lite längre upp här på sidan!

Dessa är väl kanske nått år gamla? Vem vet...
    Var precis i mitten av sommaren om jag inte minns helt fel. Så ganska goer bränna och hade käkat upp mig rätt rejält då jag ville se stor ut.
    Tror vikten landa på 85-86 nånting då.

OCH JAG VET, REDIGERINGEN ÄR GRYYYM. NI BEHÖVER INTE SÄGA NÅNTING OM DEN HAHA!
    "Inställningen är halva grejen"

Bjussar på en bild som togs på mig när jag va 15, nån gång i mars/tidig april typ tror jag, är 95a btw.
    Namn:  284885_10150254576992795_601492794_7487559_6541512_n.jpg
Visningar: 544
Storlek:  34,1 KB
    edit
    176cm
    ca 85kg på bilden
    PB låg på
    90kg bänkpress x3
    360kg 60graders benpress x5
    120kg marklyft utan bälte, overhand-grip med narrow-ställning x8
    knäböj låg på 150kg x4(vågade inte köra mer pga jag saknade bälte, aldrig kört med det heller)
    hantelpress 37,5kg i båda händerna.

obs
    dessa stats är när jag tog bilden.

Reg.datum
    Mar 2006

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Har börjat ta tag i träningen nu efter ett inte allt för nyttigt sommarlov. Här är mitt "träningsschema".
    Måndag-Löpning 6 km
    Tisdag - Fotbollsträning 1 h och 45 min
    Onsdag- Gym alternativt fys
    Torsdag-Löpning 4 km (lite kortare pga fotbollsträning nästa dag)
    Fredag - Fotbollsträning 1 h och 45 min
    Lördag - Fotbollsträning 1 h och 45 min,eller match
    Söndag- Gym alternativt Fys, eller match(eller vila om man är lat )
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Hehe, upptäckte precis att lite har hänt sen jag började träna. Har kört i sju månader nu.

Innan jag började gymma:

Så här ser jag ut i skrivande stund:

Ska bli gött till våren då man kan försöka sig på sin första deff
    F.d summertime

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ser fint ut pure. Inte alls för överdrivet. Kanon. Vart köpte du skärpet? ;-)

Nu på måndag blir det antagligen till att börja gymma seriöst. Har sedan Januari tränat cardio plus armhävningar, situps och lite med hantlar där hemma. Började på dryga 78 KG och är nu nere på 67 KG. Tänkte ta bort ytterligare några kilo innan jag börjar helt. Skall bli roligt efter allt slit med cardioträningen!

175 cm lång och snart 18 år.

Tror ni att en viktnedgång är att rekommendera eller skall jag bygga direkt?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Ser fint ut pure. Inte alls för överdrivet. Kanon. Vart köpte du skärpet? ;-)

Nu på måndag blir det antagligen till att börja gymma seriöst. Har sedan Januari tränat cardio plus armhävningar, situps och lite med hantlar där hemma. Började på dryga 78 KG och är nu nere på 67 KG. Tänkte ta bort ytterligare några kilo innan jag börjar helt. Skall bli roligt efter allt slit med cardioträningen!

175 cm lång och snart 18 år.

Tror ni att en viktnedgång är att rekommendera eller skall jag bygga direkt?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Tack, skärpet köpte jag på NK.
    F.d summertime

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Tror att man måste vara inloggad på kolo för att se, dagsformen iaf:

Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Tränade b.la. biceps idag, och nyss när jag skulle borsta tänderna så spände jag ut armen rakt neråt, och de brände/ till direkt i armarna, förjävla obehagligt! Någon som vet vad de kan bero på?
    Hände precis samma sak för mig idag förutom att jag satt och käkade, hade böjd arm hela tiden och sen när jag sträckte ut den så stack det ordentligt i armvecket.
    Nånting med blodflödet?

Kan slänga upp en riktigt dålig formbild. Dålig pga "posen" då.

Kan slänga upp en riktigt dålig formbild. Dålig pga "posen" då.
    Mer tuttmuskler så blir det finare

120 i smalbänk idag fyfan så gött!

Kör jag med samma teknik i vanliga bänkpressen som i smalbänken så har jag minst 130 om inte mer!

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    120 i smalbänk idag fyfan så gött!

Kör jag med samma teknik i vanliga bänkpressen som i smalbänken så har jag minst 130 om inte mer!
    Vad fan är en smalbänk?

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Vad fan är en smalbänk?
    Vanlig bänkpress med smalt grepp på stången, tar bara i triceps i stort sett.

---

Sjukt stark Woody! Inte långt kvar till 2x kv i bänk då.

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Vanlig bänkpress med smalt grepp på stången, tar bara i triceps i stort sett.

---

Sjukt stark Woody! Inte långt kvar till 2x kv i bänk då.
    Japp, har typ 1.5-2dm mellan händerna.

Nja tror inte jag kommer dit på ett tag, har ju fått inse att för att öka så måste man gå upp i vikt (ligga på överskott) och har typ gått upp 2-3 kilo för att få lägga på 5-10 kilo i bänk, men tillslut så är man ju där

Köpte dessa idag: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...inine-160-caps skall provas imorgon på bicep/rygg-passet och se om man får nåt pump osv. Kör på Fairings Kre-Alkalyn just nu och har ingen aning om det gör något eller inte, även detta i kapselform (tycker att det är smidigast).
    F.d summertime

Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Köpte dessa idag: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...inine-160-caps skall provas imorgon på bicep/rygg-passet och se om man får nåt pump osv. Kör på Fairings Kre-Alkalyn just nu och har ingen aning om det gör något eller inte, även detta i kapselform (tycker att det är smidigast).
    Skippa bara att ta det på vilodagar så

Skippa bara att ta det på vilodagar så

Ja självklart, kommer endast att ta det 30 min före träning, precis som jag gör med Kre-Alkalynet jag kör med nu.
    F.d summertime

Har alla slutat gymma?

Nejdå, nytt pb i bänk idag. Har ökat riktigt mycket i bänk på sistone, förmodligen för att jag aldrig körde det innan. Bara under sommaren har jag ökat 20 kg.

Tog två reps på 90 idag

Har 100 som mål innan årets slut vilket inte bör vara ett så stort problem.
    F.d summertime

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in