Sidan 6 av 102 Första ... 456781656 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Tjaa!

Jag tränar Handboll ca 5-7 ggr i veckan plus matcher men tycker inte att jag riktigt har den fysik jag borde ha.
    Väger runt 90kilo och är ca 183 men tycker jag har lite för mycket underhudsfett något tips på att få bot på detta?
    Mycket cardio och ett kcal underskott

Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Tjaa!

Jag tränar Handboll ca 5-7 ggr i veckan plus matcher men tycker inte att jag riktigt har den fysik jag borde ha.
    Väger runt 90kilo och är ca 183 men tycker jag har lite för mycket underhudsfett något tips på att få bot på detta?
    Slumpa kolhydraterna - "byt ut" kolhydraterna mot protein, förutom efter passen då du med lagom mängd intar kolhydrater samt protein, motionera(finns många olika alternativ, Cardio är inte den enda lösningen.. Gå, spring, osv). Kör på detta i 1-2 månader, samtidigt som du tränar som vanligt, så kommer du märka resultat.

Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Mycket cardio och ett kcal underskott
    Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    Slumpa kolhydraterna - "byt ut" kolhydraterna mot protein, förutom efter passen då du med lagom mängd intar kolhydrater samt protein, motionera(finns många olika alternativ, Cardio är inte den enda lösningen.. Gå, spring, osv). Kör på detta i 1-2 månader, samtidigt som du tränar som vanligt, så kommer du märka resultat.
    Tack för tipsen!
    Ska försöka få bättre resultat nu när säsongen startar igen, det med protein speciellt eftersom jag efter ett arbete i skolan skrev ner antal timmar motion å allt man åt osv å fick fram att jag åt för lite protein
    En svensk tiger!

Idag blev det två riktigt tunga set till failure. Jag hade ärligt talat inte orkat ett gram till. Det första bestående av hemmalagade hamburgare med tillbehör, det andra setet var grillad flintastek, sallad och potatissallad.

Razzys avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tja!

Någon som kan ge lite tips på träningar man kan göra hemma? Känner att jag måste göra något åt min kropp nu, och har slut på pengar för ett bra tag framåt nu ._.
    I've known it all my life

Razzys avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av JinXeR Visa inlägg
    Armhävningar, sit-ups och upphopp kanske?
    Tack (:
    Några tips du kan ge till en nybörjare i "branschen"? x)
    I've known it all my life

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Razzy Visa inlägg
    Tja!

Någon som kan ge lite tips på träningar man kan göra hemma? Känner att jag måste göra något åt min kropp nu, och har slut på pengar för ett bra tag framåt nu ._.
    Bara att gå ut å ta en löpprunda perfekt träning kombiner gärna med situps,armhävningar upp-hopp osv
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Bellmans avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Har ni också mycket flashare på gymmen? -Folkslaget som spänner sig i spegeln cirka 80% av tiden.

Citat Ursprungligen postat av Razzy Visa inlägg
    Tack (:
    Några tips du kan ge till en nybörjare i "branschen"? x)
    Här är lite tips:
    Du kan ju börja med 100 sittups frukost, 100 lunch och 100 efter middag.
    Sen nästa gång höjer du med 25 på allt... osv osv.
    Jag kör detta varje dag och äter inge godis läsk och dylikt... har redan börjat märka resultat!
    Är uppe i 350 frukost 350 lunch 350middag....
    Lycka till!

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Ruboo Visa inlägg
    Här är lite tips:
    Jag kör detta varje dag och äter inge godis läsk och dylikt... har redan börjat märka resultat!
    Lycka till!

Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Här är lite tips:
    Lycka till!
    skulle inte det ge något så är det ju något fel
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

Här är lite tips:
    Lycka till!
    Känns som du bara kommer förstöra dina magmuskler om du gör så....

Citat Ursprungligen postat av Göransson Visa inlägg
    Känns som du bara kommer förstöra dina magmuskler om du gör så....
    japp ... tror samma här , såg en kille på tv en gång som gjorde 2000 sittups för att imponera på en tjej med sina muskler (han gjorde det varje dag), han hade blivit sjuk och sjuuukligt smal men gjorde det ändå ... men det kanske inte hör hit ..

Men tror inte man ska göra för många , så du kör alltså 1050 sittups per dag ?

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Grejen är att det där snarare är konditions/uthållighetsträning än styrketräning. Alltså bygger man ingen massa på det sättet, resultaten du säger att du har märkt är antingen pump eller att du har förlorat fettmassa.
    Ska du fortsätta så skulle jag rekommendera att du försöker hitta något tungt att hålla i när du gör det och göra dem så långsamma och svåra du kan så att du inte orkar mer än 12. Gör så 3 gånger med 1 min vila mellan seten.
    Sen ska du inte göra dem varje dag, man ska egentligen vila minst 48 timmar innan man tränar samma muskelgrupp igen men intensiteten blir så låg när du gör såhär så jag tror att du kan göra dem varannan dag utan problem.

Edit: Glömde, situps bygger inte en hel fysik så köp ett gymkort om du vill att din kropp ska se bättre ut, eller åtminstone träna mer delar av kroppen med chins, pullups osv.
    Senast redigerat av Linus den 2010-07-20 klockan 19:12.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Här är lite tips:
    Lycka till!
    Sedan skall man gör det rätt också, det bästa sittupsen är 90grader med benen. Sedan tror jag inte att du klarar 350 på raken ...........
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Sedan skall man gör det rätt också, det bästa sittupsen är 90grader med benen. Sedan tror jag inte att du klarar 350 på raken ...........
    Sen ska du inte göra alla i samma svep, utan dela upp dom i 20 åt gången med små vilopauser emellan. Bäst resultat.

Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Sen ska du inte göra alla i samma svep, utan dela upp dom i 20 åt gången med små vilopauser emellan. Bäst resultat.
    skulle ALDRIG orka göra 1050 sittups per dag , 350 till frukost , 350 kvällsmat och 350 till kvällen , du måste vara sjuk .. tar ju en hel dag o göra det . ..

Står ni och tränar biceps med en 1kilos hantel 350 reps med eller?

Här är lite tips:
    Lycka till!
    Du måste fan göra helt fel, eller jag vet att du gör fel.

Jag trodde också att jag gjorde rätt när jag kunde 30x6 situps men så visade en polare mig hur man verkligen gör situps och jag klarar bara 12x5(killen har tränat i ca 3 år och har fruktansvärt grymma magmuskler). Dessutom så känner jag att jag får oerhört mycket bättre träning och att det tar mycket bättre under träningen.

Citat Ursprungligen postat av Kafi Visa inlägg
    Du måste fan göra helt fel, eller jag vet att du gör fel.

Jag trodde också att jag gjorde rätt när jag kunde 30x6 situps men så visade en polare mig hur man verkligen gör situps och jag klarar bara 12x5(killen har tränat i ca 3 år och har fruktansvärt grymma magmuskler). Dessutom så känner jag att jag får oerhört mycket bättre träning och att det tar mycket bättre under träningen.
    Jag tror att det är mer än utförandet av övningen som är "fel" i detta fallet

Haha ja men det fattar man väl

Tyvärr gör ju inte alla det

finnns så satans många olika sätt att göra sit-ups,
    de bästa är att köra vanligt tills du verkligen vet att du klarar, sen börajr du lägga tyngd på bröstet och göra så många du kan,
    Börja med 10 kg sen 15, sen 20, sen 25,
    e på 25 nu och kör 30x4

sen att träna ryggen samma sak och köra 10x3 åtmistone

hur många här har kommit upp i 90 snåret än ?
    har kört på från 72 kilo i 7an till 90-92 kilo nu när gymnasium börjar,
    1,83

samt någon som kan ge mig en bra träning på balansen?
    känner att jag inte klarar står stadigt ordentligt, har prövat tynger med balansbräda men de hjälper inte mycket samt att lägga 50 kilo på axlarna och göra övningar hjälper inte heller,

Reg.datum
    Jul 2010
    Situps med benen i kors i och så ska benen vara i 90 grader kör jag på..

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    finnns så satans många olika sätt att göra sit-ups,
    de bästa är att köra vanligt tills du verkligen vet att du klarar, sen börajr du lägga tyngd på bröstet och göra så många du kan,
    Börja med 10 kg sen 15, sen 20, sen 25,
    e på 25 nu och kör 30x4

sen att träna ryggen samma sak och köra 10x3 åtmistone

hur många här har kommit upp i 90 snåret än ?
    har kört på från 72 kilo i 7an till 90-92 kilo nu när gymnasium börjar,
    1,83

samt någon som kan ge mig en bra träning på balansen?
    känner att jag inte klarar står stadigt ordentligt, har prövat tynger med balansbräda men de hjälper inte mycket samt att lägga 50 kilo på axlarna och göra övningar hjälper inte heller,
    Tryck vikten mot ovansidan av huvudet istället. Lär bli mycket tyngre.

Vad är det du behöver balans i? Känns ju som att du bör förbättra balansen om du tränar tekniken i just det du behöver balans i, annars vet jag inte. Känns som att man tränar balans hela tiden i det vardagliga livet.

Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    skulle ALDRIG orka göra 1050 sittups per dag , 350 till frukost , 350 kvällsmat och 350 till kvällen , du måste vara sjuk .. tar ju en hel dag o göra det . ..
    jag? Jag gör då fan inte det.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in