Sidan 12 av 102 Första ... 210111213142262 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Det var så de brukade bli, men 30kg var för tungt för att pressa upp när de låg brevid varann på bröstet. Gick dock idag. 32,5kg fick jag hjälp med att få i startläge men de var för tunga, blev bara en rep.
    Har nu inte sett vad dom andra skrivit men jag brukar försöka hålla hantlarna i luften hela tiden från när jag sitter tills jag ligger, sen första reppet som går tyngst studsa lite mot bröstet för att få upp de.

Skapligt högreps, du kör inte set eller så?
    va? x)
    "All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig."

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Har nu inte sett vad dom andra skrivit men jag brukar försöka hålla hantlarna i luften hela tiden från när jag sitter tills jag ligger, sen första reppet som går tyngst studsa lite mot bröstet för att få upp de.
    Så du har aldrig hantlarna på knäna?
    Citat Ursprungligen postat av 3nNiL Visa inlägg
    va? x)
    Ja, du skrev ju typ "45 stycken biceps 11kg". Kör du alla 45 i rad då eller delar du upp det i set, som det kallas?

Så du har aldrig hantlarna på knäna?

Ja, du skrev ju typ "45 stycken biceps 11kg". Kör du alla 45 i rad då eller delar du upp det i set, som det kallas?
    Jaså, jag brukar köra alla i rad. :p
    "All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig."

Något jag har börjat märka är att min högra biceps är lite större än vänstra, och det är för att jag är högerhänt och orkar mer helt enkelt. När det kommer till bröst, axlar osv så är det samma där. Undrar bara ifall det är så för er också?

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av 3nNiL Visa inlägg
    Jaså, jag brukar köra alla i rad. :p
    Om jag vore dig skulle jag köra på tyngre hantlar, färre reps och dela upp det i 3-5 set.

---

Vill se bilder på kafi och definerade parden! (no homo)

Edit:
    Citat Ursprungligen postat av Kafi Visa inlägg
    Något jag har börjat märka är att min högra biceps är lite större än vänstra, och det är för att jag är högerhänt och orkar mer helt enkelt. När det kommer till bröst, axlar osv så är det samma där. Undrar bara ifall det är så för er också?
    Hade så förut, men nu har det jämnat ut sig helt typ.
    Belasta vänstern minst lika mycket som högern hela tiden, och kör inte tyngre hantlar eller mer reps på höger bara för att du är starkare än den så jämnar det nog ut sig.

Reg.datum
    Jul 2010
    Min vänstra vad är större än min högra... Iof lägger jag ju vikten på den i fotbollen...
    “Computer games don’t affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.”

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av He1boy Visa inlägg
    Min vänstra vad är större än min högra... Iof lägger jag ju vikten på den i fotbollen...
    Haha, har likadant här. Skitstörande när man skall prova byxor och de sitter bra på höger men inte på vänster
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Jojo brukar självklart anpassa vikterna efter vänster då jag är svagare där, orkar egentligen mycket mer på högern men kör inte mer på den. Aja antar att det jämnar ut sig med tiden

Det var så de brukade bli, men 30kg var för tungt för att pressa upp när de låg brevid varann på bröstet. Gick dock idag. 32,5kg fick jag hjälp med att få i startläge men de var för tunga, blev bara en rep.
    Okok, jag tycker det är svårt att få balans i första repetionen men alla andra efter den går bra! Köttade nytt rekord härom dagen med 40kgs hantlar i sned bänk, gjorde 5 reps

Bra där! Jag vill se bilder, är runksugen!

Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    Bra där! Jag vill se bilder, är runksugen!
    På mig?:S

Självklart!

Lite skön workout idag:

15 min uppvärming.

Singelarms-hantel för latsen:
    20kg 20x2
    30kg 20x2
    40kg 15x3
    50kg 5x3

Marklyft:
    80kg 10x2
    100kg 10x2
    130kg 6x2

Självklart strikta och fina repetitioner.

Avslutningsvis, toppa det med en timme på cykeln=skönt (Y)

Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    Självklart!
    Vågar jag inte (A)

tipps på träning "man kan göra hemma"
    ha slappa i över ett år å känner att jag behöver börja träna lite :p
    kanske träna lite seriösare senare mot vintern men de bli då de..

Citat Ursprungligen postat av Göransson Visa inlägg
    Vågar jag inte (A)
    Jo, langa upp lite bögporrmaterial, jag är sögen!

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Någon som vet ett bra träningsupplägg för snabb ökning i bänkpress? Lär ta 80kg imorgon, och målet är 100kg vid nyår. Så 5kg i månaden måste jag öka, vilket inte känns omöjligt.
    Senast redigerat av Linus den 2010-08-08 klockan 18:48.

Någon som vet ett bra träningsupplägg för snabb ökning i bänkpress? Lär ta 80kg imorgon, och målet är 100kg vid nyår. Så 5kg i månaden måste jag öka, vilket inte känns omöjligt.
    MM2K ska tydligen vara effektivt för väldigt många. Jag har själv nyss börjat med det.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av minimalist Visa inlägg
    MM2K ska tydligen vara effektivt för väldigt många. Jag har själv nyss börjat med det.
    Verkade ganska intressant. Tänker bara om det är det bästa schemat för mig som inte har nått någon platå, ökar lite varje pass fortfarande.
    Fast det kanske fungerar bra fast man inte sitter fast, med tanke på att man höjer 1rm om man tar mer än 7 reps på "F!"

Bicepspasset Allan.

15 min uppvärmning

Skivstångscurl:
    15kg kombinationsövning. 6 rep ner och halva vägen upp, sen motsatt uppifrån och ner halva vägen 6 gånger och sen 6 vanliga rep. Hela proceduren 3 gånger

Vanliga repetitioner ala skivstång:
    25kg, 15 rep x 2
    35kg, 11 rep x 2
    40kg, 10 rep x 2
    45kg, 6 rep x 3

Sen lite andra övningar jag inte vet namnet på.

Verkade ganska intressant. Tänker bara om det är det bästa schemat för mig som inte har nått någon platå, ökar lite varje pass fortfarande.
    Fast det kanske fungerar bra fast man inte sitter fast, med tanke på att man höjer 1rm om man tar mer än 7 reps på "F!"
    Höjningarna/sänkningarna med faliureseten är rikrigt bra, då det ser till att man håller sig på en nivå som inte är allt för hög eller låg

Don’t you know, pump it up,
    You’ve got to pump it up,
    Don’t you know pump it up,
    You’ve got to pump it up.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Höjningarna/sänkningarna med faliureseten är rikrigt bra, då det ser till att man håller sig på en nivå som inte är allt för hög eller låg
    Vilken version ska du köra? Nya mm2k v3b funderar jag på, men någon annan kanske är bättre?

Vilken version ska du köra? Nya mm2k v3b funderar jag på, men någon annan kanske är bättre?
    Ska också börja med mm2k så småningom, verkar ge grymma resultat

Gamla MM2K v2a kör jag. Tänkte att det är bäst att börja med det lättare av dom

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Gamla MM2K v2a kör jag. Tänkte att det är bäst att börja med det lättare av dom
    Får bli Nya MM2K v2a för mig. Tar 2 vilodagar nu och kör igång sen med rullande 3-split och MM2K. Lär inte bli exakt 2 bänkpass i veckan men väldigt nära på så det spelar nog ingen större roll.

Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Don’t you know, pump it up,
    You’ve got to pump it up,
    Don’t you know pump it up,
    You’ve got to pump it up.

Bra stek du.

Jag funderar på att dra en liknande flex-pose, folk lär ju undra vad fan man gör...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in