Sidan 72 av 102 Första ... 2262707172737482 ... Sista
  1. #2131
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Träna en sak i taget. Vill du bli explosiv och snabb så tränar du styrka. Vill du få kondition så tränar du intervaller. Kombinera dessa och du kommer i princip inte att få några resultat.
    Börja med att bygga upp kroppen som du vill ha den i muskelväg. Efter den perioden så tränar du kondition.


    Det enda du behöver lägga ner vikt på är att äta, äta och åter äta. Protein är inget du är speciellt beroende av nu, så att försöka få en hög dos protein är bara onödigt och bortslösade pengar för din del just nu.
    en sak håller ja inte med dig om protien är viktigt för att kunna bygga muskler , och tro mig , ja har märkt stor skillnad när jag har legat på hög dos protien , är piggare , gladare och mår bättre samt kan bygga muskler snabbare, simpel as that.

    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Kul med en till moppenetare på kolo! Jag hade väl nästan samma startläge som du, men jag var ännu smalare än dig dock. Sköt kosten och var inte rädd för att trycka i dig dem där sista matbitarna på tallriken så kommer det gå kanon! Håller med pimme där, det viktigaste är att du äter, och äter mycket kaloririkmat. Protein lär du få i dig ändå när du käkar.

    Blir det någon journal? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=165308 Där har du min, med bilder osv. Dock går träningen lite sisådär för tillfället, men det rullar igång snart igen!
    klart! man måste ju få insperation ska checka din tränings journal! samt samma sak till dig , jag personligen tycker protien är viktigt för att kunna bygga muskler samt återhämtning

  2. #2132
    Kolla in min..ehm grymma träningsblogg, uppdaterar dagligen med PB'n
    http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=164269

  3. #2133
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    hur går det för dig Parden?
    Kul att du frågar!

    Går bra. Kört nästan helt uteslutande högrepsträning i kombination med mycket cardio nu dom senaste månaderna. Har även lagt om kosten från grisbulkdiet till harmoniskt och välbalanserad proteinrik/fettsnål diet med ett litet överskott på cirka max 500kcal/dag. Mycket fisk, kycklingfilé and so on. Ligger all fokus på att bygga en snygg beach/fitnessform nu. Små förbättringar varje vecka.

    Även hittat en ny favorit. Dragonflags, sjukaste magträningen ever. Strikta 10reps/3set knullar ju hela magpartiet. Även där känner jag att jag blir starkare för varje vecka som går. Räcker med att man kör det där 1/gång vecka liksom.

    Hur går det orten själv?

    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Tack för mycket bra läsning!
    Du är välkommen. Bara kolla Träningslära.se rätt frekvent. Står mycket bra där inne!
    Senast redigerat av Parden den 2011-07-07 klockan 13:42.

  4. #2134
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Kul att du frågar!

    Går bra. Kört nästan helt uteslutande högrepsträning i kombination med mycket cardio nu dom senaste månaderna. Har även lagt om kosten från grisbulkdiet till harmoniskt och välbalanserad proteinrik/fettsnål diet med ett litet överskott på cirka max 500kcal/dag. Mycket fisk, kycklingfilé and so on. Ligger all fokus på att bygga en snygg beach/fitnessform nu. Små förbättringar varje vecka.

    Även hittat en ny favorit. Dragonflags, sjukaste magträningen ever. Strikta 10reps/3set knullar ju hela magpartiet. Även där känner jag att jag blir starkare för varje vecka som går. Räcker med att man kör det där 1/gång vecka liksom.

    Hur går det orten själv?


    Du är välkommen. Bara kolla Träningslära.se rätt frekvent. Står mycket bra där inne!
    Tänk på att fisk samt kyckling är väldigt fettsnålt kött, passar ypperligt till diet. Om du ligger på lätt bulk/kaloribalans så kör på mycket rött kött, lite mer fett i köttet som gör att det är lättare få i sig samma näringsinnehåll i måltiden utan att bomba sönder med kolhydrater. Var inte rädda för fett grabbar, ät bara rätt sorts fett! Men viktigast av allt är bara att ni äter det ni tycker om och i rätt proportioner

  5. #2135
    Citat Ursprungligen postat av Fundamentals Visa inlägg
    Tänk på att fisk samt kyckling är väldigt fettsnålt kött, passar ypperligt till diet. Om du ligger på lätt bulk/kaloribalans så kör på mycket rött kött, lite mer fett i köttet som gör att det är lättare få i sig samma näringsinnehåll i måltiden utan att bomba sönder med kolhydrater. Var inte rädda för fett grabbar, ät bara rätt sorts fett! Men viktigast av allt är bara att ni äter det ni tycker om och i rätt proportioner
    Hehe, kanske värt då att poängtera (även fast jag glömde skriva det ) att det endast var det "dåliga" fettet som håller sig borta från dieten. Nyttiga fetter finns det gott om att stoppa i sig i mitt skafferi. Samt rött kött.

  6. #2136
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Hehe, kanske värt då att poängtera (även fast jag glömde skriva det ) att det endast var det "dåliga" fettet som håller sig borta från dieten. Nyttiga fetter finns det gott om att stoppa i sig i mitt skafferi. Samt rött kött.
    Perfekt Då är det bara att köra på!

  7. #2137
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Fyfan vad jag hatar att träna bröst. Klarade fan bara 4 reps på 90 kilo idag och då var det fan nära att jag fastnade på 4:an. Blivit så jävla svag i det, pallar aldrig träna det.

  8. #2138
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59
    Får ta och uppdatera lite här

    Vikt 79kg
    längd 182cm

    Har förbättrat mig i samtliga övningar.

    Bänkpress: 1x130kg
    Dipps: 3x80kg + egen vikt = 159kg
    Chins: 23st

    Riktigt nöjd med framgångarna hittills!

    Har inga bilder i dagsläget på nuvarande dagsform, endast en freestyle/parkour övning jag brukar köra!

    Senast redigerat av ATRacing den 2011-07-09 klockan 01:07.

  9. #2139

  10. #2140
    Citat Ursprungligen postat av ATRacing Visa inlägg
    Får ta och uppdatera lite här

    Vikt 79kg
    längd 182cm

    Har förbättrat mig i samtliga övningar.

    Bänkpress: 1x130kg
    Dipps: 3x80kg + egen vikt = 159kg
    Chins: 23st

    Riktigt nöjd med framgångarna hittills!

    Har inga bilder i dagsläget på nuvarande dagsform, endast en freestyle/parkour övning jag brukar köra!
    Grymt ! 2x egen vikt på bänken skulle vara grymt imponerande!

    Nästa?

  11. #2141
    Citat Ursprungligen postat av ATRacing Visa inlägg
    Får ta och uppdatera lite här

    Vikt 79kg
    längd 182cm

    Har förbättrat mig i samtliga övningar.

    Bänkpress: 1x130kg
    Dipps: 3x80kg + egen vikt = 159kg
    Chins: 23st

    Riktigt nöjd med framgångarna hittills!

    Har inga bilder i dagsläget på nuvarande dagsform, endast en freestyle/parkour övning jag brukar köra!

    [IMG]*bild*
    Prestige!

    Det där är grymt Alex! Kul att du också inriktar dig på samma sorts träning som mig. Greit digg!

  12. #2142
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Hade inte tränat vader på typ ett halvår förens i förrgår, och idag kan bokstavligt talat inte gå. Fan ska man göra?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  13. #2143
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Hade inte tränat vader på typ ett halvår förens i förrgår, och idag kan bokstavligt talat inte gå. Fan ska man göra?
    Träna vader oftare Haha nej men det blir så för endel, jag får träningsvärk i benen efter nästan varje pass jag kör. Man får lida pin för att bli fin

  14. #2144
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Fundamentals Visa inlägg
    Träna vader oftare Haha nej men det blir så för endel, jag får träningsvärk i benen efter nästan varje pass jag kör. Man får lida pin för att bli fin
    Jo jag får nog börja träna vader regelbundet igen, trots att de varken blir större eller starkare. Men finns det något sätt att bli av med träningsvärken snabbare? Kan knappt ta mig till köket.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  15. #2145
    Fan jag får aldrig träningsvärk, hur gör ni? Känner bara lite då jag tex stretchar muskeln nästa dag.
    Är nog för att jag tränar 5-6+ gånger i veckan...

    Vader idag, inte kört på 2 veckor typ, hoppas på träningsvärk.

  16. #2146
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Jo jag får nog börja träna vader regelbundet igen, trots att de varken blir större eller starkare. Men finns det något sätt att bli av med träningsvärken snabbare? Kan knappt ta mig till köket.
    Gör lite tåhäv på golvet en stund så blir det nog lite bättre

  17. #2147
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Fan jag får aldrig träningsvärk, hur gör ni? Känner bara lite då jag tex stretchar muskeln nästa dag.
    Är nog för att jag tränar 5-6+ gånger i veckan...

    Vader idag, inte kört på 2 veckor typ, hoppas på träningsvärk.
    När jag tränat regelbundet ett tag försvinner träningsvärken för mig med, bara i bröst och vader jag kan känna av lite morgonen efter. När jag inte tränat på ett par veckor kan jag få träningsvärk i upp till en vecka.
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Gör lite tåhäv på golvet en stund så blir det nog lite bättre
    Det kan jag drömma om. Högra vaden är så ihopdragen att jag inte kan göra annat än stå på tå med den foten.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  18. #2148
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Någon annan som lagt märke till beteendet kidsen har? Typ 15 bast alltså..

    Så fort de börjar träna börjar de gå med en sjukt stel hållning och typ gungar fram, försöker de se biffigare ut då eller sätter de faktiskt nån prestationshöjande pinne i arslet?
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  19. #2149
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Någon annan som lagt märke till beteendet kidsen har? Typ 15 bast alltså..

    Så fort de börjar träna börjar de gå med en sjukt stel hållning och typ gungar fram, försöker de se biffigare ut då eller sätter de faktiskt nån prestationshöjande pinne i arslet?
    Har aldrig sett det
    Brukar läsa denna tråd: http://kolozzeum.com/forum/showthrea...=107319&page=1
    Skulle vara kul och se sådant folk som de beskriver dära för här är alla "normala" eller är det jag som är onormal?

  20. #2150
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59
    Gårdagens träningspass bestod av olika biceps och triceps övningar. Klämmde också in axlar och shruggs

    Fick helt sinnes bra pump i biceps. Får väll ta o bjuda på en bild


  21. #2151
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Hej folket i träningstråden!

    Nu är det såhär att jag efter ca 1 år av skador äntligen är frisk förklarad (benhinne å knä inflamationer) och ska nu försöka komma tillbaka till min gamla form då jag under skadetiden gick från ca 6 träningar i veckan + matcher till lite strö träningar då och då vilket har lett till att jag gått upp ca 10 kilo (ligger på 95kg @ 183cm). Det kanske inte låter som extremt mycket men jag känner även mig mycket svagare och ur form och min kondition är inte ens i närheten av vad den var så nu söker jag hjälp/motivation här!

    Mitt mål är att när handbolls säsongen börjar i september vara i någorlunda bra form så jag klarar av att spela normalt igen jag förstår att allt inte kommer komma tillbaka men det jag saknar mest är kondition och spänst.

    Då jag bor nära spår i skogen där jag kan löpa och ett litet skogsgym eller vad man ska kalla det så tänkte jag börja med löpning å normala grundövningar som armhävningar/situpp/chins å olika spänstövningar i olika varianter.
    Tycker ni det känns värt att köpa ett gymkort eller ska jag spara mina slantar och köra på det jag planerat? Min kost är i övrigt helt ok så tänkte inte göra några större omläggningar där förutom lite olika vitaminer å liknande.

    Hur ofta skulle jag behöva löpa? Jag vill gärna inte börja för hårt och riskera att min kropp slits ut igen så jag funderar på om jag ska springa längre sträckor varannan dag eller kortare varje dag till en början och öka successivt?

    Sen hur motiverar ni er till att träna? Jag är OERHÖRT dålig på att träna själv men när det är lagträning är det inget problem och jag försöker få min vän med på detta men får se hur det går.
    clenbuterol för att minska vikten under kortare tid, undvik påfrestning av hjärtat. gå av kur och påbörja regelbunden cardio. fronta med dbol 30 mg ED samt hcg, sen gå på 250mg e2d t-E 16V.

  22. #2152
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av ATRacing Visa inlägg
    Gårdagens träningspass bestod av olika biceps och triceps övningar. Klämmde också in axlar och shruggs

    Fick helt sinnes bra pump i biceps. Får väll ta o bjuda på en bild

    [IMG]http://i53.tinypic.com/2ep4uxl.jpg[/IG]
    Sjuka traps

  23. #2153
    Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    clenbuterol för att minska vikten under kortare tid, undvik påfrestning av hjärtat. gå av kur och påbörja regelbunden cardio. fronta med dbol 30 mg ED samt hcg, sen gå på 250mg e2d t-E 16V.
    Jag har så stor pung, har blivit pågränsen till jobbigt. Kan jag använda mig av testo för att minska den? Eller kommer jag slå ihjäl alla i min omgiving då?

  24. #2154
    Citat Ursprungligen postat av Grotesk Johan Visa inlägg
    Jag har så stor pung, har blivit pågränsen till jobbigt. Kan jag använda mig av testo för att minska den? Eller kommer jag slå ihjäl alla i min omgiving då?
    Sax och silvertejp funkade för mig!

  25. #2155
    Hantelpress 50kg x5 i förrgår.
    Axelpress 40kg x2 idag.
    Stark man blivit sen man började äta mer, minst ett PB varje pass!

  26. #2156
    Citat Ursprungligen postat av Grotesk Johan Visa inlägg
    Jag har så stor pung, har blivit pågränsen till jobbigt. Kan jag använda mig av testo för att minska den? Eller kommer jag slå ihjäl alla i min omgiving då?
    jag skulle pröva

  27. #2157
    Haha.

  28. #2158
    -6 kg på 4 veckor.. 2 Risifrutti och 1 äpple om dagen räcker

  29. #2159
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    -6 kg på 4 veckor.. 2 Risifrutti och 1 äpple om dagen räcker
    fyfan, hur pallar du? och varför trycker du i dig onyttiga risifrutti som ger 0 mättnadskänsla?
    hoppas btw att detta är en bantning och ingen deff.

  30. #2160
    De är ingen deff iallfall, vägde 78 kg skall gå en 5 matcher i kickboxning/thai i Köpenhamn om 2 veckor och då valde jag 70 kg klassen så var tvungen att gå ner lite

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in