Sidan 90 av 102 Första ... 40808889909192100 ... Sista
  1. #2671
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Text
    En PWO är en Pre-workout drink, vilket du tar innan träning för att maximera din energi, genom att bl.a öka blodcirkulationen(utvidga blodkärl osv), frigöra endorfiner,adrenalin m.m, skickar signaler till hjärnan som triggar en.
    En sak som är dålig med det är att det manipulerar kroppens egna naturliga sätt att producera adrenalin, det är inte bra för njurarna och levern långsiktigt.. läste om en grabb i moppeåldern som kombinerar PWO med t.ex red bulls under dagen.. (säkert förknippat med dålig sömn också) som fick åka in till sjukhus p.g.a något fel på levern tror jag, den orkade till slut inte rena hans osunda intag.

    Alkohol är dåligt för muskeltillväxt, Ja.

    Det hämmar all slags cellbildning och försämrar ens upptag av mineraler och vitaminer.. dåligt för vätskebalansen och balanssystemet i helheten, så ett tips för er som tränar på en fredag för att sedan dricka på kvällen... SKIT i träningen, kör ett cardiopass istället, för ni kommer inte bygga några muskler på det.. bara förlora !
    Också.. vissa tror man svettar bort fett, så är det inte, man svettar ut vätska.

    Du måste inte sluta dricka, planera bara lite

    Men ja, det är negativt.. Du kan dricka ett par öl, men ha det som en tankeställare.. bli inte för full..

    pre-workout = innan träning
    post-workout = efter träning
    minns inte helt men, intra-workout är UNDER träning.(?)

  2. #2672
    Dricker du inte allt för ofta så förstör det inte så mycket för träningen.
    Att dricka lagom mycket alkohol regelbundet är BÄTTRE för ett hälsosammare liv än att totalt avstå.

    Som gräddglass säger så är det inte bra att dricka alkohol dagen efter man har tränat. Bättre att träna efter man har druckit alkohol än tvärt om

  3. #2673
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Tack så mycket för de utomordentligt bra svaren.
    Ska nämligen ut idag, men tänkte hålla inne lite, för vill ju som sagt inte förstöra träningen, förra veckan blev det för mycket också. Men fortsätter att träna på och håller inne på alkoholen lite.
    Skål på er killar!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  4. #2674
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Kan ju tillägga att för er som satsar på att gå ner i vikt inte bör häva i er massa alkohol heller. Dem flesta lär veta detta, men ändå. När du dricker alkohol så prioriterar kroppen att förbränna alkoholen istället för fett, vilket leder till att man inte går ner lika mycket som man hade gjort om man avstått från alkoholen. Så tänk på detta om ni inte redan gör det.


    Ont. Har haft ett långt uppehåll från pwo's nu, men beställde hem en burk Jacked XX extreme. Riktigt nöjd, bättre än vanliga jack3d imo. Ruskigt bra pump fick jag (tänk dock på att effekten inte är samma för alla), dessutom smakar den fantastiskt. (körde på vattenmelon, inte smakat något annat). Små portioner (12g) då det inte är några fillers. Inga kalorier, kolhydrater eller fett. Dessutom kostar den inte speciellt mycket, 229 spänn för 360g (30 portioner).
    http://www.mmsports.se/Body-Science-...X-EXTREME.html

    Edit: även ett bra alternativ till er som helst vill avstå dmaa.

  5. #2675
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    En PWO är en Pre-workout drink, vilket du tar innan träning för att maximera din energi, genom att bl.a öka blodcirkulationen(utvidga blodkärl osv), frigöra endorfiner,adrenalin m.m, skickar signaler till hjärnan som triggar en.
    En sak som är dålig med det är att det manipulerar kroppens egna naturliga sätt att producera adrenalin, det är inte bra för njurarna och levern långsiktigt.. läste om en grabb i moppeåldern som kombinerar PWO med t.ex red bulls under dagen.. (säkert förknippat med dålig sömn också) som fick åka in till sjukhus p.g.a något fel på levern tror jag, den orkade till slut inte rena hans osunda intag.
    PWO är något man bör ha uppehåll i, som du säger är överdriven och långdragen användning verkligen inte bra för kroppen.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  6. #2676
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Kan ju tillägga att för er som satsar på att gå ner i vikt inte bör häva i er massa alkohol heller. Dem flesta lär veta detta, men ändå. När du dricker alkohol så prioriterar kroppen att förbränna alkoholen istället för fett, vilket leder till att man inte går ner lika mycket som man hade gjort om man avstått från alkoholen. Så tänk på detta om ni inte redan gör det.


    Ont. Har haft ett långt uppehåll från pwo's nu, men beställde hem en burk Jacked XX extreme. Riktigt nöjd, bättre än vanliga jack3d imo. Ruskigt bra pump fick jag (tänk dock på att effekten inte är samma för alla), dessutom smakar den fantastiskt. (körde på vattenmelon, inte smakat något annat). Små portioner (12g) då det inte är några fillers. Inga kalorier, kolhydrater eller fett. Dessutom kostar den inte speciellt mycket, 229 spänn för 360g (30 portioner). http://www.mmsports.se/Body-Science-...X-EXTREME.html

    Edit: även ett bra alternativ till er som helst vill avstå dmaa.
    Tur att jag inte skall gå ner i vikt för ens i maj då!
    Skall faktiskt ta och testa någon sådan PWO någon gång.

    Vad brukar ni äta direkt efter träning? Själv brukar jag ta en shake, och började med kvarg nu nyligen eller en frukt direkt. Sedan väntar jag någon, några timmar och äter en ordentlig middag. Hur gör ni?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  7. #2677
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Tur att jag inte skall gå ner i vikt för ens i maj då!
    Skall faktiskt ta och testa någon sådan PWO någon gång.

    Vad brukar ni äta direkt efter träning? Själv brukar jag ta en shake, och började med kvarg nu nyligen eller en frukt direkt. Sedan väntar jag någon, några timmar och äter en ordentlig middag. Hur gör ni?


    Efter träningen så ska man fylla på med snabba proteiner och/eller kolhydrater.
    Banan är en frukt med någorlunda snabba kolhydrater och mest proteiner bland frukterna. (ändå bara 1 gram protein per banan tror jag)
    Aminosyror eller en protein shake (vassle) är väldigt bra eftersom det tas upp snabbt i kroppen.
    Kvarg är INTE lika bra eftersom det tas upp långsammare. Så kvark är bättre att inta som t.ex. kvällsmat så kroppen kan ta upp det under natten.

  8. #2678
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Efter träningen så ska man fylla på med snabba proteiner och/eller kolhydrater.
    Banan är en frukt med någorlunda snabba kolhydrater och mest proteiner bland frukterna. (ändå bara 1 gram protein per banan tror jag)
    Aminosyror eller en protein shake (vassle) är väldigt bra eftersom det tas upp snabbt i kroppen.
    Kvarg är INTE lika bra eftersom det tas upp långsammare. Så kvark är bättre att inta som t.ex. kvällsmat så kroppen kan ta upp det under natten.
    Okej! Tack för svaret. Så havregeynsgröt är bra efter träning då? För det om något är väl snabba kolhydrater?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  9. #2679
    Oj, havregrynsgröt haha ska du ha med det i en termos efter träningen eller ?
    nämen det är nog inte det bästa. Kan tänka mig att det är en hel del fibrer osv i havregryn. Det gör att det tas upp långsammare.

  10. #2680

  11. #2681
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Oj, havregrynsgröt haha ska du ha med det i en termos efter träningen eller ?
    nämen det är nog inte det bästa. Kan tänka mig att det är en hel del fibrer osv i havregryn. Det gör att det tas upp långsammare.
    Jag har fem minuter från gymmet hem. Dricker proteinshake och det när jag kommer hem. Orkar inte ta med mig sådant till gymmet.
    Lustigt.....



    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Jag brukar köra EAA direkt efter träningen, sen åker jag hem och fixar käk (äter väl 30 min efter gymmet typ). Idag blev det ca 200g äggnudlar & två schnitzlar tillsammans med en halvliter mjölk.
    Okej. Har inte riktigt kommit på vad jag ska äta direkt. Men tänkte börja käka mycket kyckling och ägg.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  12. #2682

  13. #2683
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Ett tips är att laga mat i rätt stora mängder och spara portioner i kylen/frysen. Det blir mindre disk & arbete och det går snabbt att värma upp när du kommit hem från gymmet.
    Får börja med det.

    Kom precis hem från ett fruktansvärt bra biceppass. Känns bra mycket stabilare nu än för 1,5 månad. Att man sedan får kommentarer från klasskamrater att man växt känns ju inte sämre direkt.

    Körde mark i söndags. Fortfarande träningsvärk. Ska börja köra det också. Riktigt grymt!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  14. #2684
    Mark är en grym övning. Bara du har rätt teknik

  15. #2685
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Tog 100 i bänk idag, för ett år sedan körde man på 40-50
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  16. #2686
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Dricker du inte allt för ofta så förstör det inte så mycket för träningen.
    Att dricka lagom mycket alkohol regelbundet är BÄTTRE för ett hälsosammare liv än att totalt avstå.
    Som gräddglass säger så är det inte bra att dricka alkohol dagen efter man har tränat. Bättre att träna efter man har druckit alkohol än tvärt om

    Vad baserar du det uttalandet på? Källor? Du menar alltså att kroppen mår bra av en viss dos alkohol ibland?...

  17. #2687
    Citat Ursprungligen postat av Grotesk Johan Visa inlägg
    Vad baserar du det uttalandet på? Källor? Du menar alltså att kroppen mår bra av en viss dos alkohol ibland?...


    studier har gång på gång visat att personer som dricker måttligt lever längre än personer som inte dricker alls. Det kan huvudsakligen förklaras med en minskad risk för kardiovaskulära åkommor. Men alkohol bidrar även till ett hälsosammare liv genom att skydda mot Alzheimers, metabolt syndrom, reumatism, förkylning, olika typer av cancer, depression och många andra åkommor som är frekvent förekommande i västvärlden. Listan kan göras lång.

    Källa: http://www.leangains.com/2010/07/tru...nd-muscle.html

    Edit:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15957170
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7998629
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8363004
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16872514
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15562213
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15455646
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10636266

  18. #2688
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Hur tror ni kroppen reagerat om man endast åt kvarg och frukt under en fyra veckors deff? Man hade garanterat gått mätt, men hade det kostat mer än vad det smakar?
    Man hade legat på ca 750 kcal om dagen. Ett underskott på över 1000.
    Vet att det inte är något att rekommendera, men vad tror ni?
    Senast redigerat av ralley den 2012-03-29 klockan 20:45.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  19. #2689
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Hur tror ni kroppen reagerat om man endast åt kvarg och frukt under en fyra veckors deff? Man hade garanterat gått mätt, men hade det kostat mer än vad det smakar?
    Man hade legat på ca 750 kcal om dagen. Ett underskott på över 1000.
    Vet att det är något att rekommendera, men vad tror ni?
    du menar INTE att rekommendera ?
    Men underskott på 1000 är ju helt sjukt. Äter man bara kvark och frukt så får man ju inte i sig alla vitaminer och mineraler heller...(tror jag iaf )

    Du säger att man hade gått mätt? Det tror jag inte om man bara äter 750 kcal om dan...

  20. #2690
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    du menar INTE att rekommendera ?
    Men underskott på 1000 är ju helt sjukt. Äter man bara kvark och frukt så får man ju inte i sig alla vitaminer och mineraler heller...(tror jag iaf )

    Du säger att man hade gått mätt? Det tror jag inte om man bara äter 750 kcal om dan...
    Ja, ändrade till inte.
    Jo, mätt. 500g till frukost, 500g till lunch och 500g till middag.
    Räknade lite fel. Skulle bli drygt 1000 kcal om dagen.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  21. #2691
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Ja, ändrade till inte.
    Jo, mätt. 500g till frukost, 500g till lunch och 500g till middag.
    Räknade lite fel. Skulle bli drygt 1000 kcal om dagen.
    För det första så skulle du enbart ta upp ungefär 90g protein per dag (om man utgår från att studierna om vassle stämmer), för det andra så gissar jag på att du skulle ligga på för stort underskott. Jag som väger 77kg ligger på ett bra underskott när jag äter runt 2000 kcal.

    Läs:
    http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  22. #2692
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Köpte mig detta idag. Hoppas att kreatinet gör någon skillnad. Betalade 199 och fick en shaker på köpet. Nyäppnad butik i göteborg så det var lite erbjudanden. Sedan blev det lite vanligt protein!
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  23. #2693

  24. #2694
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Provade köpa kvarg igår efter ett sjukt tungt pass! Köpte vaniljsmak och en frukt (banan) Fyfan vad äckligt kvarg är att äta som de är x)

    Kesella vanilj?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  25. #2695

  26. #2696
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Det är ju ASSSSSSSSSGOTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Yesboi!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  27. #2697
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Jadu. Här kommer en liten resumé om Kreatinet.
    Först och främst, ganska SUR. Så 3 dl vatten räcker inte, hehe!
    Först blev jag väldigt trött och det började klia en massa runt munnen, blev helt röd. Vad är det här tänker jag. Efter tjugo minuter blir jag piggnar jag till och kan faktiskt känna mig en aning klarar i huvudet. Kanske inbillar jag mig, men visst blev jag lite hyper av allt koffein.
    Körde bröst idag, vanligtvis brukar jag köra med 17,5KG i varje hand när man ligger och pressar vikterna uppåt. Testa 20KG, åker upp ganska lätt. Wow tänker jag. Testar 22,5KG och visst åker dom upp, en aning jobbigare. Men upp kom dom- Klarade inte så många!
    Så det måste fungera!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  28. #2698
    Fan, skulle börja deffa första april egentligen, men sen tänkte jag att jag kör på det när gainern är slut. Vilket den förmodligen är i slutet av veckan. Men jag vet inte, värt att kötta på bulk en månad till? Vill ju inte bli tiny
    F.d summertime

  29. #2699

  30. #2700
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    När vi ändå snackar lite deff.
    Jag tänkte att jag skulle ta min första deff i mitten av maj. Har nu tränat ca 2 månader. Gått upp från 67-69 dessutom ser jag redan lite skillnad. Så jag har ju inte så mycket att skala av, blir det är en 5 kg kanske.
    Men nu till kosten. Anders att jag äter ganska bra redan nu.
    En vanlig dag kanske ser ut så här.

    Frukost:
    250 kvarg eller tre mackor.
    Lunch:
    Det som serveras, allt från lasange till gulaschsoppa.
    Middag:
    Omelett, kyckling ris eller något liknande.

    Jag kan ju egentligen inte dra ner så mycket på det här, för då kommer jag gå hungrig.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in