Sidan 88 av 102 Första ... 3878868788899098 ... Sista
  1. #2611
    Många påstår (om jag inte missminner mig) att Steve Reeves har den "optimala" formen som man kan nå utan att använda kostillskott/steroider etc.
    Dvs, större än såhär kan man ej bli utan att använda en massa preparat. Detta är ett resultat på endast bra träning & bra mat, inget annat!



    Han vann titeln Mr. America 1947, Mr. World 1948 och Mr. Universe 1950.
    Född 1926, död 2000.



    Dock så har ju nya träningsformer/tekniker/maskiner/övningar mm kommit upp sedan dessa tider, som kanske kan utveckla formen till en ÄNNU bättre - men vem vet...
    Liten kul "fun fact" iallafall om träning tänkte jag.
    "Inställningen är halva grejen"

  2. #2612
    Hur kan du vara så säker på att han inte körde något vid sidan om

  3. #2613
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Hur kan du vara så säker på att han inte körde något vid sidan om
    Hehe.

  4. #2614
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Det är skillnad på USA och Sverige. Dem är inte lika hårda med sånt i USA, det har ju vart folk från olympia som vart i Sverige för gästposering som har blivit tagna. Det var väl någon förra året som blev tagen, minns inte vem dock. Tvivlar starkt på att dem tar tester på mr olympia osv. Vem som helst kan ju se att dem är dopade utan att dem ska behöva pissa i en kopp.

    Många påstår (om jag inte missminner mig) att Steve Reeves har den "optimala" formen som man kan nå utan att använda kostillskott/steroider etc.
    Dvs, större än såhär kan man ej bli utan att använda en massa preparat. Detta är ett resultat på endast bra träning & bra mat, inget annat!

    Han vann titeln Mr. America 1947, Mr. World 1948 och Mr. Universe 1950.
    Född 1926, död 2000.



    Dock så har ju nya träningsformer/tekniker/maskiner/övningar mm kommit upp sedan dessa tider, som kanske kan utveckla formen till en ÄNNU bättre - men vem vet...
    Liten kul "fun fact" iallafall om träning tänkte jag.
    Hur långt man kan gå utan doping kan man egentligen inte svara på, alla är olika. Men det där är riktigt bra oavsett om han är dopad eller inte.

    Bara för att man dopar sig betyder det inte att resultaten kommer per automatik. Det krävs hård träning oavsett. Coleman har ju inte legat på soffan och fått dem resultaten precis.

  5. #2615
    Tjena, har gymmat nu i några veckor och är lite sugen på att testa något kosttillskott. Vilket skulle ni rekommendera?

  6. #2616

  7. #2617
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Vad är det du vill få ut av det? Ska du bygga upp dig eller ska du gå ner i vikt?
    Jag vill tappa några kilon samt bygga muskler. Men mest bygga muskler.

  8. #2618

  9. #2619
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Några tips på hur man får en lite bättre framsida? Min mage hänger i princip och jag har små "manboobs" trots att jag inte väger speciellt mycket och att jag tränar lagom mycket. Jag går till gymmet tre dagar i veckan på ungefär en timme vardera och tränar lite mage varje dag, äter även nyttigare nu än vad jag har gjort innan och har gått ner ungefär fyra kilo på 1-2 månader. Är det bara att träna överdrivet eller är det att försöka att gå ner mer i vikt?

  10. #2620
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Ät mer proteinrik mat och börja springa intervallar / promenera för att bränna fett. Sen så är det väldigt viktigt att du äter rätt med.
    Det låter som en bra idé, dock kommer jag aldrig till att börja springa tyvärr. Jag gjorde det en gång i veckan innan gymmet när det var varmt och skönt förra sensommaren/hösten men det slutade så fort temperaturen sjönk. Vad menar du med att äta rätt? Kalorisnål mat eller vad menar du?

  11. #2621
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Några tips på hur man får en lite bättre framsida? Min mage hänger i princip och jag har små "manboobs" trots att jag inte väger speciellt mycket och att jag tränar lagom mycket. Jag går till gymmet tre dagar i veckan på ungefär en timme vardera och tränar lite mage varje dag, äter även nyttigare nu än vad jag har gjort innan och har gått ner ungefär fyra kilo på 1-2 månader. Är det bara att träna överdrivet eller är det att försöka att gå ner mer i vikt?


    Varför bara eftersträva bättre "framsida"? Hoppas att du tränar alla kroppsdelar.



    Som du verkar veta själv behöver du gå ner i vikt, träna hård styrketräning och se till att du får i dig tillräckligt med protein samtidigt som du ligger på underskott så ska det nog bli bra.
    F.d summertime

  12. #2622
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Varför bara eftersträva bättre "framsida"? Hoppas att du tränar alla kroppsdelar.



    Som du verkar veta själv behöver du gå ner i vikt, träna hård styrketräning och se till att du får i dig tillräckligt med protein samtidigt som du ligger på underskott så ska det nog bli bra.
    Nejnej, anledningen till att jag frågar om just framsidan är för att resten av kroppen går träningen kanon med.

    Med underskott menar du kaloriunderskott eller vad? Jag är inte direkt så inne på träning utan jag försöker bara ligga på kaloriunderskott samtidigt som jag tränar en del. Det har gett små resultat men jag ser tyvärr fortfarande inte vältränad ut i princip. Protein har jag tyvärr ingen koll på hur jag mycket jag ska ligga på och vad jag egentligen behöver. Finns det någon guide eller någonting?

  13. #2623
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Med underskott menar du kaloriunderskott eller vad?
    Japp
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  14. #2624
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Jag vill tappa några kilon samt bygga muskler. Men mest bygga muskler.
    Det blir svårt att bygga och gå ner i vikt samtidigt. Men du bör sträva efter att behålla så mycket massa som möjligt när du går ner genom att träna och ligga på ett högt proteinintag. Så ska du deffa och vill köpa något kosttillskott så köp protein då protein är extra viktigt under deff.

    Ligger du på hög bf nu? Om du ligger på ungefär normalt så skulle jag satsa på att ligga på kcal-balans ett tag.

  15. #2625
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Japp
    Kanon, det har jag redan full koll på då i alla fall. Ligger på ett finfint underskott.

  16. #2626
    Man brukar väl ha omkring 2 gram * kroppsvikt i kg protein per dag.

    Så om du väger 70 kg så ska du äta 140 gram protein per dag.
    Man behöver inte följa det strikt utan det är ett ungefärligt mått

  17. #2627
    Dagsform





    F.d summertime

  18. #2628
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Kör du fria vikter eller maskiner?

    Grym oavsett. Till sommaren när du är deffad och klart kommer det blir riktigt grymt.

    Har varit sjuk så har inte tränat på 1 vecka nu. Får rachia. Men så blir det när man tränar med halsont.....
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  19. #2629
    Både och.. Jag varierar mellan fria vikter och maskiner, vilket jag antar att de flesta gör.


    Tack så mycket! Väger 92kg nu och tänkte gå ner till 85 eller något, får se när jag börjar nöja mig. Hoppas inte att jag blir allt för spinkig bara..
    F.d summertime

  20. #2630
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Dagsform
    *grova bilder*
    Grym form! Lånar din fysik över sommarn om det är okej?
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  21. #2631
    Tackar!


    Du kan få låna lite av mitt underhudsfett över sommaren om du vill
    F.d summertime

  22. #2632
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Tackar!


    Du kan få låna lite av mitt underhudsfett över sommaren om du vill
    Närå! Det har jag så jag klarar mig, tyvärr
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  23. #2633
    VILLEs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    hässleholm
    Inlägg
    109
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Både och.. Jag varierar mellan fria vikter och maskiner, vilket jag antar att de flesta gör.


    Tack så mycket! Väger 92kg nu och tänkte gå ner till 85 eller något, får se när jag börjar nöja mig. Hoppas inte att jag blir allt för spinkig bara..
    hur länge har du tränat Puryeah?, händer ju att man ser bilder från dig på kolozzeum också
    GIANELLI 2T TILL DERBI SÄLJES.......

  24. #2634
    Tränat i 14 månader ungefär
    F.d summertime

  25. #2635

  26. #2636
    Bra övningar för bröst: Bänkpress, hantelpress, hantelflyes, kabelflyes


    Och ditt andra problem, träna bröst hårt och ligg på underskott. Du tappar förmodligen inte fett mer på andra ställen, bara det att du har så mycket fett på just brösten. Det går inte att punktförbränna.
    F.d summertime

  27. #2637

  28. #2638

  29. #2639
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    [video=youtube;oVpuqAlt2Jc]http://www.youtube.com/watch?v=oVpuqAlt2Jc&feature=related[video]

    först cirkus*****n och som om inte det vore nog gubben i bakgrunden... måste vara ett grymt gym
    Gubben som kör rodd vet nog inte riktigt vad han sysslar med, men jag ser inget fel i det den andra killen gör?

    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  30. #2640
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Var nyss nere på gymmet och sprang lite på löpband, kom 10.1km på lite över en timme. Härligt

    Tänkte kolla lite oftare i denna tråden så kan slänga in några bilder på mig, 17år och väger ca 75kg



    Senast redigerat av HEDIN den 2012-03-11 klockan 21:21.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in